Tworzenie oddziału

Przewodnik gry Wasteland 2

Pustkowia post-apokaliptycznej Arizony i Kalifornii są niezwykle wymagającym miejscem, w którym na podróżnych czekają głód, pragnienie, bandyci, syntki, a także zmutowana flora i fauna. To wszystko sprawia, że niełatwo jest tam przetrwać w pojedynkę i choć jest to technicznie możliwie, bynajmniej nie jest to opcja dla wszystkich.

Na szczęście w Wasteland 2 możesz wziąć pod komendę cały oddział Strażników Pustkowi. Jak ich wybrać? Jakie role przydzielić? Odpowiedzi na te oraz inne pytania znajdziesz w niniejszym poradniku.

Tworzenie oddziału

Zasadniczo pierwszą decyzją, jaką należy podjąć, jest wybór pomiędzy stworzeniem własnego oddziału Strażników a przejęciem kontroli nad bohaterami stworzonymi przez producentów z inXile Entertainment. Zakładam, że skoro tu jesteś, interesuje cię przede wszystkim ta pierwsza opcja.

 

Kolejny wybór jest już nieco mniej oczywisty: musisz zdecydować, czy stworzysz własną postać, czy wybierzesz jednego z kilku predefiniowanych Strażników. I znów, prawdopodobnie jesteś przede wszystkim zainteresowany tą pierwszą opcją, choć nic nie stoi na przeszkodzie, by stworzyć od podstaw tylko jedną lub dwie postaci, a resztę oddziału uzupełnić rekrutami z Twierdzy Strażników. Wśród tych ostatnich do wyboru są bohaterowie o następujących specjalizacjach:

  • Miśka - karabiny / traper
  • Wielki Bert - broń obuchowa / brutal
  • Petarda - strzelby / saper
  • Ponurak - snajper / mechanik
  • Cień - pistolety maszynowe / włamywacz
  • Klątwa - broń energetyczna / haker
  • Piguła - pistolety / medyk bojowy
  • Cwaniak - broń sieczna / handlarz
  • Wdowa O'Neill - brak specjalizacji

Tworzenie Strażnika

Jeśli zdecydowałeś się stworzyć postać samodzielnie, na początek zobaczysz poniższy ekran.

Zawarte tutaj informacje są ważne jedynie z perspektywy wczuwania się gracza w swoją rolę. Wiek, płeć, pochodzenie, papierosy czy wygląd nie mają najmniejszego wpływu na samą rozgrywkę, choć z pewnością odpowiednia personalizacja pomoże ci poczuć klimat gry, dlatego warto spędzić tutaj dłuższą chwilę. Możesz nawet napisać krótką notkę biograficzną swojej postaci oraz wgrać własny portret! Kiedy zakończysz ten etap, przejdź dalej.

Na kolejnym ekranie zdefiniujesz Atrybuty oraz Umiejętności swojego bohatera, dlatego dobrze zastanów się nad ich przydziałem! Dla twojego Strażnika to może oznaczać być albo nie być na pustkowiach Arizony... Na tym etapie musisz rozdzielić jedynie wspomniane Atrybuty oraz Umiejętności. Czym one są?

Atrybuty opisują podstawowe cechy Strażnika, formując tzw. system CLASSIC - skrót ten jest akronimem pierwszych liter kolejnych Atrybutów z anglojęzycznej wersji gry. Atrybuty w znaczący sposób wpływają na rozmaite statystyki, dlatego warto dobrze zastanowić się nad ich przydziałem pod kątem roli, jaką planujesz dla danej postaci. Każdy Strażnik rozpoczyna grę z 3 Punktami Atrybutów w 10-punktowej skali. Kolejne 7 Punktów Atrybutów należy rozdzielić samodzielnie, przy czym wartości 3-7 postrzega się jako przeciętne, 8-9 znakomite, a 10 - wyjątkowe. W przyszłości Strażnicy będą otrzymywać 1 Punkt Atrybutu na każde 10 poziomów postaci. To jednak oznacza, że możesz liczyć na maks. 3-4 dodatkowe Punkty Atrybutów do przydziału, co z kolei sprawia, że ich przydział w momencie tworzenia postaci jest naprawdę kluczowy.

 

Umiejętności są kolejnym ważnym elementem budowy postaci. Dzielą się one na cztery podkategorie: bojowe, wiedzy, ogólne oraz specjalne. W swoim oddziale będziesz potrzebował specjalistów od różnego rodzaju broni oraz rozmaitych dziedzin wiedzy. W trakcie wędrówki po pustkowiach przydadzą się bowiem zarówno włamywacze, hakerzy, dyplomaci i nie tylko. Nie każdy typ postaci uda ci się pomieścić w swoim oddziale, ponieważ nawet po dodaniu towarzyszy napotkanych po drodze twój oddział może składać się z maks. 7 Strażników. Niemniej warto mieć na uwadze odpowiednią równowagę pomiędzy członkami drużyny i nie inwestować np. tylko w snajperów.

Umiejętności, podobnie jak Atrybuty, mierzone są w 10-punktowej skali. Na początku bohater nie posiada żadnych umiejętności - posiada za to 12 Punktów Umiejętności do rozdzielenia. I znów, warto dobrze zastanowić się nad rolą, jaką przewidujesz dla swojego bohatera, i przydzielić zdolności wg wybranego przez siebie klucza. Pamiętaj, że im więcej inwestujesz w daną Umiejętność, tym więcej Punktów Umiejętności pochłonie odblokowanie jej kolejnego poziomu. Jednocześnie weź pod uwagę, że Umiejętności są nieco bardziej elastyczne niż Atrybuty, ponieważ każdy awans na nowy poziom dostarczy ci odpowiedniej liczby Punktów Umiejętności uzależnionej od wartości Inteligencji postaci. To zostawia nieco większe pole do eksperymentów i naprawiania błędów popełnionych w kreatorze postaci.

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Wasteland 2. koniecznie zapoznaj się z naszymni propozycjami buildów postaci. Warto również wesprzeć sę znakomitym Ranger Creator Toolkit, który pozwoli "na sucho" dokładnie rozplanować Atrybuty i Umiejętności każdego Strażnika.

Wreszcie można wybrać Przymioty. Są to wyjątkowe cechy osobowości postaci, które zapewniają im niezwykle zalety, ale też... wady. Ten wybór może nieść zatem nieoczekiwane konsekwencje, aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie, by zrezygnować zarówno z zalet, jak i wad, i stworzyć postać bez żadnego Przymiotu.

To już ostatni etap tworzenia Strażnika. Zaakceptuj go i przejdź do kreacji kolejnej postaci lub dodaj do oddziałów predefiniowanych Strażników. Jeśli zaś twój oddział uzyskał już liczebność 4 osób, nie pozostanie ci nic innego, jak tylko wcisnąć przycisk "Graj!" i wyruszyć na post-apokaliptyczne pustkowia Arizony! Powodzenia!


Mrozie


Opublikowano:

Zobacz komentarze ()
Ostatnia aktualizacja:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.