W Zabójcach królów powróciła możliwość rzucania wiedźmińskich znaków. Każdy z pięciu dostępnych znaków posiada podobne właściwości, co te znane z oryginalnego Wiedźmina, lecz mechanika ich rozwoju została zupełnie zmieniona. Podczas gdy w poprzedniej części gry znaki posiadały osobne drzewka rozwoju, w Zabójcach królów wszystkie znajdują się na wspólnym drzewku poświęconym magii. Ponadto, miejsca mocy przestały funkcjonować w znany wcześniej sposób, bowiem Geralt już na początku gry będzie znał wszystkie 5 znaków, co jest w zasadzie dosyć logiczne. Warto również wspomnieć o tym, że w Zabójach królów każdy znak posiada bazową liczbą obrażeń, którą można znacznie zwiększyć wykupując odpowiednie zdolności i/lub korzystając z odpowiedniego ekwipunku.
Warto dodać, że w grze istnieje również szósty znak - Heliotrop. Jego działanie polega na spowolnieniu czasu wokół Geralta, podczas gdy on sam będzie w dalszym ciągu poruszał się w czasie rzeczywistym - przypomina to znany z innych gier Bullet time. Heliotrop jest znakiem szczególnym i nie można go rozwijać poprzez inne zdolności, a użycie go jest możliwe dopiero po wypełnieniu paska adrenaliny. W związku z tymi wytycznymi znaku nie można używać zbyt często, jednakże okazuje się on niezwykle przydatny w walkach z wieloma wrogami na raz, których w końcowych etapach gry nie brakuje. Aby odblokować znak Heliotropu, niezbędne jest wykupienie zdolności Zmysłu magicznego, co w praktyce oznacza, że stanie się on dostępny jedynie dla postaci pragnących rozwinąć w pełni drzewko magii.
Podstawowe 5 znaków przedstawiam poniżej:
Aard
Znak Aard tworzy telekinetyczną falę, która może odrzucić, powalić lub zamroczyć przeciwnika. Znak ten okazuje się również przydatny przy oczyszczaniu drogi z wszelkiego rodzaju przeszkód, takich jak rumowiska cegieł. Po zainstalowaniu Patcha 3.3 Znak Aard może zostać ulepszony do Lodowego Aarda poprzez zdobycie umiejętności Całun zimy.
Yrden
Znak Yrden tworzy na podłożu magiczną pułapkę, która może zranić lub unieruchomić przeciwnika. Początkowo Geralt będzie w stanie umieścić tylko jedną pułapkę na raz, lecz wraz z rozwojem znaku możliwe stanie się korzystanie z maks. 3 sideł i łączenie ich w śmiercionośne bariery.
Igni
Dzięki znakowi Igni Geralt może uderzyć w przeciwnika falą płomieni, która po rozwinięciu umiejętności magicznych Wiedźmina obejmie znacznie większy obszar i prawdopodobnie podpali przeciwnika na dłuższą chwilę.
Quen
Podstawowa linia obrony Wiedźmina, która pochłania obrażenia przez 30 sekund lub do momentu wykorzystania wszystkich punktów bariery. Wraz z rozwojem, zwiększa się długość trwania znaku Quen oraz limit obrażeń, jakie może pochłonąć, a dodatkowo połowa wartości ciosów zostaje odbita w kierunku przeciwnika. Po zainstalowaniu Patcha 3.3 Znak Quen może zostać ulepszony do Ognistego Quena poprzez zdobycie umiejętności Korona lata.
Axii
Znak ten to nic innego, jak urok, który pozwala Geraltowi przez krótki czas kontrolować umysły przeciwnika. Wraz z rozwojem, Axii pozwoli na przejęcie władzy nad większą ilością wrogów oraz kontrolowanie ich przez dłuższy okres czasu.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!