Zatopione ziemie

Solucja i poradnik gry Planescape: Torment

Eksploracja

Zatopione ziemie

W Zatopionych ziemiach spotkasz dwa typy wrogów: pomniejsze wargulce oraz trokopotaki. Z tymi pierwszymi miałeś już na pewno do czynienia, więc nie powinny ci sprawiać problemów. Nieco trudniej może być z potworami przypominającymi ogromne krokodyle, jednakże w większości walk z nimi uzyskasz wsparcie rezydujących w tej lokacji nieumarłych - o ile oczywiście nie wszcząłeś rebelii na Ziemiach umarłych.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Planescape: Torment - Eksploracja - Podziemia Ula, Zatopione ziemie

1 - przejście do Ziem umarłych. Jeśli nie odwiedziłeś tego miejsca wcześniej, brama będzie zamknięta.

2 - przejście do Labiryntów myśli. Jeśli nie odwiedziłeś tego miejsca wcześniej, trafisz jedynie do małego, zamkniętego pomieszczenia.

3 - zwłoki Zbieracza. Znajdziesz przy nich całkiem przydatną Fajkę Otchłani.

4 - zwłoki. Natkniesz się przy nich na pojemnik, który po identyfikacji okaże się być Karafką nie kończącej się wody. Odnalezienie tego przedmiotu jest celem misji dla Glifu.

5 - nagrobek. To właśnie tutaj pogrzebano (przynajmniej w teorii) Bezimienną zombie, którą mogłeś już spotkać na Ziemiach umarłych. Niestety, inskrypcja z jej imieniem nie przetrwała próby czasu, dlatego nie będziesz w stanie poznać jej dawnego miana.

6 - zwłoki Zbieracza. A przy nich Kula z brązu, po którą wysłał cię Farod. Przy najbliższej wizycie w Zakopanej wiosce koniecznie mu ją zanieś. Jest to część głównego wątku fabuły.

7 - wejście do grobowca. Przed wkroczeniem do środka zobaczysz informację, że jakaś moc nakazuje ci wejść samotnie. Oznacza to, że twoi towarzysze pozostaną na zewnątrz grobowca, jednakże po wyjściu z niego będziesz ich mógł z powrotem przyłączyć do drużyny.

Wewnątrz katakumb znajdziesz kilka interesujących przedmiotów, dlatego przed wejściem upewnij się, że oddałeś kompanom cały zbędny ekwipunek. Dokładny opis tej lokacji znajduje się poniżej.

Grobowiec Bezimiennego

W grobowcu nie napotkasz żadnych wrogów. Opuszczenie go jest trochę skomplikowaną procedurą, aczkolwiek niemal całkowicie liniową, dlatego wystarczy podążać za ponizszymi wskazówkami.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Planescape: Torment - Eksploracja - Podziemia Ula, Grobowiec Bezimiennego

8 - miejsce przybycia.

9 - centralna sala grobowca. Za każdym razem, gdy spróbujesz do niej wejść, zostaniesz przeteleportowany w inne miejsce - odpowiedno do 10, 12 i 13. Dopiero, gdy z każdego z tych miejsc zabierzesz stosowny klucz, otrzymasz możliwość zbadania głównej komnaty grobowej.

Kiedy już znajdziesz się w środku, przeczytaj wszystkie notatki zapisane na kamiennych stelach. Są to zapiski pozostawione przez jedno z twoich poprzednich wcieleń i zawierają cenne informacje, w tym jedną, bardzo interesującą, której Morte nie odczytał z twoich pleców - Nie ufaj czaszce! Powinieneś porozmawiać o tym ze swoim towarzyszem przy najbliższej okazji.

Po zapoznaniu się ze stelami, wepchnij każdą z nich. Sarkofag w centrum sali stanie otworem. Wyjmij z niego czwarty klucz i opuść pomieszczenie, a automatycznie zostaniesz przeteleportowany do sali 14.

10 - zachodnia sala grobowca. Trafisz tutaj, kiedy po raz pierwszy spróbujesz dostać się do centralnej komnaty (9). Zabierz z sarkofagu klucz i stań na symbolu Udręki, by zostać zabitym i przeniesionym do 8. Wcześniej warto sięgnąć po Fajkę Otchłani (11), bowiem po śmierci nie będziesz mógł już powrócić do tej części grobowca.

11 - zwłoki. Znajdziesz przy nich Fajkę Otchłani.

12 - wschodnia sala grobowca. Trafisz tutaj, kiedy po raz drugi spróbujesz dostać się do centralnej komnaty (9). Zabierz z sarkofagu klucz i stań na symbolu Udręki, by zostać ponownie zabitym i przeniesionym do 8.

13 - południowa sala grobowca. Trafisz tutaj, kiedy po raz trzeci spróbujesz dostać się do centralnej komnaty (9). Zabierz z sarkofagu klucz i stań na symbolu Udręki, by zginąć jeszcze raz i przenieść się do 8. Następnie stań na identycznym symbolu, a kolejna śmierć przeteleportuje cię do 9.

14 - południowo-wschodnia sala grobowca. Trafisz tutaj dopiero po zdobyciu wszystkich czterech kluczy i opuszczeniu centralnej komnaty (9). W sarkofagu znajdziesz kilka godnych uwagi łupów, jak np. Zaklęty topór bojowy, Łza Salieru-Dei, czy Zwój Topora Udręki. Po zebraniu wszystkich wartościowych rzeczy skorzystaj z portalu, by powrócić do Zatopionych ziem.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.