Północno-zachodni

Solucja i poradnik gry Planescape: Torment

Eksploracja

Ul północno-zachodni

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Planescape: Torment - Eksploracja - Ul północno-zachodni

1 - Porfirion. Mężczyzna jest znakomitym wojownikiem, jednak z uwagi na swój etos, odmówił walki z grupą zbirów, którzy ukradli jego naszyjnik. Obiecaj mu pomoc w odzyskaniu cennego przedmiotu, a otrzymasz nowe zadanie.

Po wykonaniu misji Porfirion będzie mógł cię wyszkolić w umiejętnościach walki wręcz - do dwóch punktów na każdą broń. Rozmowa z mężczyzną pozwoli ci również przywrócić profesję wojownika, jeśli wcześniej zmieniłeś ją na inną.

2 - Runo. Mężczyzna zapyta cię o kierunek, ale nie będziesz w stanie mu pomóc. Tak naprawdę jest złodziejem, o czym dowiesz się, jeśli posiadasz co najmniej 13 pkt Mądrości, co najmniej 10 pkt umiejętności Kradzieży kieszonkowej lub Annę w swojej drużynie. Efekt tego spostrzeżenia zależy od twoich umiejętności:

  • Przy Mądrości poniżej 13 pkt oraz Inteligencji powyżej 13 pkt otrzymasz 750 PD oraz +1 punkt do umiejętności Kradzieży kieszonkowej.
  • Przy Mądrości pomiędzy 13 a 15 pkt otrzymasz 1000 PD oraz +3 punkty do umiejętności Kradzieży kieszonkowej.
  • Przy Mądrości minimum 16 pkt otrzymasz 1250 PD oraz +5 punkty do umiejętności Kradzieży kieszonkowej.

W przypadku zdemaskowania Runo postanowi uciec. Jeśli posiadasz Zręczność na poziomie minimum 13 pkt, zdołasz złapać złodziejaszka na rękę i zmusić do oddania skradzionych miedziaków - podobna sytuacja będzie mieć miejsce w przypadku posiadania w drużynie Anny. Co więcej, jeśli posiadasz co najmniej 11 pkt Charyzmy, będziesz mógł przekonać Runo, by oddał ci wszystkie swoje pieniądze.

3 - Jednouchy. Ten przedstawiciel tieflingów okaże się niezbyt rozmowny. Jeśli zdecydujesz się odnaleźć dla Nestora jego widelec, odwiedzisz go ponownie.

4 - Szpetny. Mężczyzna poprosi cię o wzięcie małej skrzynki i dostarczenie jej do jegomościa o imienia Ku'atraa, jednak pod warunkiem, że nie będziesz do niej zaglądać. Jeśli się zgodzisz, otrzymasz bardzo interesujace zadanie pt. Demoniczna skrzynka.

5 - Zajazd. W środku spotkasz dwie interesujace postaci:

  • Arlo - u karczmarza możesz wykupić łóżka na noc za 5 miedziaków. Jednakże, jeśli pozbędziesz się kłopotliwego "szaleńca" imieniem Nestor, będziesz mógł tutaj już zawsze odpoczywać za darmo. Zgódź się pomóc karczmarzowi, a otrzymasz nowe zadanie.
  • Nestor - kontakt z mężczyzną będzie zasadniczo trudny. Dowiesz się, że chciałby wrócić do domu, jednak nie może tego zrobić, bowiem ktoś ukradł jego... Widelec. Obiecaj mu pomóc. Twoim jedynym, choć dosyć jasnym tropem będzie informacja, że Nestor zdołał pozbawić złodzieja ucha. Chodzi oczywiście o Jednouchego 3. O różnorodnych sposobach rozprawienia się z diabelstwem przeczytasz nieco niżej.

6 - przejście do północno-wschodniej części Ula.

7 - przejście na Plac Szmaciarzy.

8 - przejście do południowo-zachodniej części Ula.

Zadania poboczne

Demoniczna skrzynka

Zleceniodawca: Szpetny (4)
Opis: W okolicy 4 spotkasz Szpetnego. Chłopak wręczy ci bliżej nieznaną skrzynkę, każe nie otwierać i dostarczyć ją do Ku'atray, po czym ucieknie. Rzeczonego odbiorcę znajdziesz w magazynie w południowo-wschodniej części Ula. Zanieś skrzynkę w oczekiwaniu wyjaśnień, jednak zamiast tego Ku'atraa poleci ci odniesć kuferek do Braskena, po czym wybiegnie.

Brasken zamieszkuje w południowo-zachodniej części Ula. W rozmowie z nim dowiesz się, że skrzynka jest przeklęta, zaś klątwa spada na tego, kto ją dobrowolnie przyjmie, dlatego odmówi odebrania przesyłki. Powie ci również, że jedyną osobą, która mogłaby zbadać tajemniczy pojemnik, jest mieszkająca w północno-wschodnim Ulu czarodziejka Shilandra. Udaj się więc na spotkanie z nią.

Shilandra powie ci, że w skrzyni jest uwięziony demon, jednakże nie poważy się na próbę zdjęcia klątwy. Dokonać tego mógłby najpewniej jakiś kapłan - taki jak Aola, którego spotkasz w spalonej katedrze w Alei Niebezpiecznych Węgłów. Starzec istotnie bez większych problemów poradzi sobie ze zdjęciem zaklęcia. Usunie również ze skrzyni rubin, który możesz od niego odkupić - przyda ci się on do ukończenia zadania Rubin dla Jaryma. Na koniec warto dodać, że z uwięzionym w skrzyni demonem spotkasz się w późniejszym etapie gry.

Alternatywnie, możesz otworzyć skrzynkę zaraz po jej otrzymaniu i po trudnej walce zabić uwięzionego tam demona. Utracisz jednak w ten sposób całą przyjemność z wykonywania powyższego zadania.

Kłopoty z Nestorem

Zleceniodawca: Arlo, Zajazd (5)
Opis: Arlo, właściciel Zajazdu (5) poskarży ci się na kłopotliwego klienta imieniem Nestor. Właściciel lokalu będzie na tyle zdesperowany, że zaproponuje ci stałą możliwość darmowego odpoczynku w zamian za pozbycie się starca. Zgódź się i stań oko w oko z Nestorem.

Mężczyzna wyzna ci, że pragnie wrócić do domu, jednakże nie może, bowiem ktoś ukradł jego... Widelec. Ten ktoś przypłacił jednak rabunek uchem. Wniosek nasuwa się sam: musi chodzić o Jednouchego (3). Porozmawiaj ze zbirem, który wcale nie będzie próbował ukryć przestępstwa. Rozmowa zakończy się walką i, rzecz jasna, śmiercią Jednouchego. Z jego zwłok zabierz widelec i odnieś go Nestorowi. Otrzymasz za to Obsydianowy kolczyk i całkiem sporą sumę PD. Po chwili Nestor otworzy portal i zniknie, natomiast uradowany Arlo dotrzyma obietnicy i od tej pory będziesz mógł za darmo odpoczywać w jego Zajeździe.

Naszyjnik Porfiriona

Zleceniodawca: Porfirion (1)
Opis: Mężczyzna zwany Porfirionem to znakomity wojownik, jednakże... Jego kredo nie pozwala mu walczyć. To oczywiście postanowiła wykorzystać grupa rabusiów, którzy zabrali Porfirionowi jego naszyjnik. Wojownik chciałby go odzyskać, i to najlepiej w sposób polubowny. Obiecaj, że mu pomożesz.

Udaj się do południowo-wschodniej części Ula i zapytaj trójkę bandytów o skradziony naszyjnik. Przywódca rzezimieszków będzie skłonny sprzedać ci własność Porfiriona - jeśli się nie zgodzisz, rozmowa zakończy się walką. Tak czy inaczej, w twoje ręce wpadną Paciorki modlitewne, które należy odniesć prawowitemu właścicielowi. Porfirion zapyta cię wówczas o to, jak udało ci się załatwić sprawę. Wiedz bowiem, że polubowna opcja zapewni ci nieco więcej PD, niż użycie brutalnej siły. Niemniej, po zakończeniu zadania uzyskasz możliwość trenowania z Porfirionem umiejętności wojownika, co dla postaci o tej profesji powinno być główną motywacją do wykonania tego zadania.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.