Północne Cyseal

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Eksploracja

Północne Cyseal

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Cyseal - Eksploracja - Północne Cyseal

1 - północna brama miasta Cyseal.

2 - drogi prowadzące do zachodniego Cyseal.

3 - przewrócony wóz. W jego pobliżu zaatakuje cię kilka zombie, w tym... Rob Zombie(!). Po szybkiej walce warto przeszukać wóz, na którym znajdziesz losowy magiczny pierścień.

4 - rozgrzany kufer. Kiedy spróbujesz go dotknąć, okaże się, że pojemnik jest niesamowicie gorący. Schłodź go za pomocą zaklęcia Deszczu. Kiedy podejmiesz kolejną próbę, kufer... zacznie uciekać. Po krótkiej gonitwie będziesz mógł podjąć kolejną próbę otwarcia kufra - tylko po to, by wyskoczył z niego eksploszkielet. Rozpraw się z nim i ponownie zbadaj kufer. Tym razem znajdziesz w nim losowe przedmioty.

5 - Zatęchły Tunel. Wejścia do niego będzie strzec kilka nieumarłych istot pod przywództwem ich kapłana - zajmij się nim w pierwszej kolejności, a walka powinna pójść gładko. Tunel stanowi jedyną drogę na zachodnią plażę, dlatego prędzej czy później będziesz musiał go spenetrować. Dokładny opis lokacji znajdziesz poniżej.

9 - wyjście z Zatęchłego Tunelu.

10 - skarb. Jeśli posiadasz wystarczająco wysoki poziom Spostrzegawczości, w miejscu tym możesz wykopać kufer ze skarbem. Znajdziesz w nim losowe przedmioty.

11 - kapliczka teleportacyjna. Po jej odkryciu będziesz mógł z niej korzystać jako punktu szybkiej podróży.

12 - obóz bandytów. Kiedy do niego wejdziesz, zyskasz trochę dodatkowych PD odkrywcy. Ponadto będziesz musiał stoczyć walkę z grupą zbirów (6 poz.), jednak nie powinni oni stanowić dla ciebie wielkiego wyzwania.

13 - skarb. Dzięki odpowiednio wysokiej spostrzegawczości możesz dostrzec w tym miejscu kolejny punkt godny rozkopania. W ziemi zwyczajowo odnajdziesz kufer z losowymi przedmiotami.

14 - cztery posągi obserwatorów. Interakcja z nimi jest związana z zadaniem Mówiące posągi.

15 - Pierwotna Jaskinia. Aby do niej wejsć, będziesz musiał najpierw ukończyć misję Mówiące posągi. Dokładny opis lokacji znajdziesz poniżej.

16 - kapliczka teleportacyjna. Po jej odkryciu będziesz mógł z niej korzystać jako punktu szybkiej podróży.

17 - Szczypawka. Jeśli posiadasz umiejętność Przyjaciela zwierząt, możesz wypytać kraba o leżące w pobliżu zwłoki. Dowiesz się, że jest to kolejny nieszczęśnik, który stracił życie słuchając rad położonych nieopodal posągów, co zaktualizuje twój dziennik w zakładce misji pt. Mówiące posągi.

Rozmowa ze Szczypawką doprowadzi również do konwersacji pomiędzy Łowcami Źródła. Wówczas będziesz mógł wybrać kwestię, które zapewnią ci punkty Śmiałości lub Ostrożności.

18 - Dietmar. Mężczyzna jest złodziejem, który zabrał Laskę Pergamona, stąd po krótkiej wymianie zdań on i jego współnicy ruszą do ataku. Spodziewaj się długiej walki, bowiem w trakcie potyczki z piasku wyłonią się kolejni towarzysze Dietmara. Za pokonanie ich otrzymasz jednak dużą ilość PD. Wśród losowych łupów natkniesz się na wspomnianą Laskę Pergamona, co znacząco przybliży cię do ukończenia zadania Wszechmocna laska Cecila.

19 - wejście do kryjówki Evelyn. Aby w ogóle je ujrzeć, będziesz musiał skorzystać ze zwoju z Zaklęciem Ujawniającym. Szczegóły znajdziesz w opisie zadania Zagadkowe morderstwo.

20 - Blossius i Livia. Duchy są jedynymi "pozostałościami" po Legionistach, którzy zostali wysłani do zbadania starego kościoła we wschodnim Cyseal. Zjawy opowiedzą ci o okropnościach, jakie je tam spotkały, co zaktualizuje zadania Legioniści w kościele i Plaga żywych trupów. Ponadto Blossius poprosi cię o wyświadczenie małej przysługi, w efekcie czego otrzymasz kolejną poboczną misję - Ostatnia wola Legionisty.

21 - Bliźniaki złączone ogniem. Potwór ten to miejscowy boss, który zaatakuje cię w asyście kilku nadpalonych szkieletów i totemu nadpalonych kości. Szczególnie ten ostatni jest ciekawą konstrukcją, bowiem dopóki go nie zlikwidujesz, będzie leczył i przywracał do życia poległych nieumarłych. Na początku się nim jednak nie przejmuj, bowiem twoim największym zmartwieniem będą same Bliźniaki (7 poz.). Jak łatwo się domyślić, szczególnie efektywne w tej bitwie będą zaklęcia i broń oparte na żywiole wody - wystrzegaj się za to korzystania z Piromancji. Warto również pamiętać, że w momencie śmierci Bliźniaki wyrzucą z siebie małą fontannę lawy, dlatego najlepiej odsunąć od nich swoich bohaterów i decydujący cios zadać z dystansu lub poprzez przywołaną istotę.

Bliźniaki złączone ogniem oraz ich poplecznicy pozostawią po sobie mnóstwo losowych łupów, lecz niestety niczego unikatowego.

22 - zwłoki. Znajdziesz przy nich Krwawy Kamień, a biorąc pod uwagę liczbę ciał i sposób ubioru zabitych, są to te same postaci, które ukradły artefakt na twoich oczach na samym początku gry. Dodatkowo potwierdzą to Rozkazy kultysty, na które natkniesz się przy jednym z ciał.

W pobliżu zwłok będzie krążył również mini-boss zwany żarliwym wędrowcem. Jest to twardy przeciwnik, jednakże bardzo podatny na działanie wody oraz efekt zamrożenia, co powinieneś skrzętnie wykorzystać. Wędrowiec zaatakuje cię w pojedynkę, przez co nie powinieneś mieć większych problemów z wygraniem potyczki.

23 - drogi prowadzące do wschodniego Cyseal.

24 - droga wiodąca do Lasu Luculli.

Zatęchły Tunel

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Cyseal - Eksploracja - Zatęchły Tunel

5 - przejście prowadzące do północnego Cyseal (po stronie miasta).

6 - Viscons. Najemnik Cudownej Piątki poprosi cię o pomoc w unieszkodliwieniu robota Arhu, jest więc związany z misją Nieudany eksperyment Arhu.

7 - złoża rudy żelaza. Aby je wydobyć, będziesz potrzebował Kilofa.

8 - Iskromiot 5000 Arhu. Likwidacja robota jest celem misji Cudowna Piątka oraz Nieudany eksperyment Arhu. Porady dotyczące walki z tym potężnym przeciwnikiem znajdziesz w opisie drugiego z wymienionych zadań.

9 - wyjście prowadzące do północnego Cyseal (od strony zachodniej plaży).

Pierwotna Jaskinia

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Cyseal - Eksploracja - Pierwotna Jaskinia

15 - wyjście prowadzące do północnego Cyseal.

25 - ruda srebra. Aby wydobyć trochę cennego surowca potrzebujesz Kilofa.

26 - Bellegar. Czarodziej podziękuje ci za uwolnienie i opowie swoją historię. Twój rozmówca posiada również ciekawe przedmioty na wymianę, z której powinieneś od razu skorzystać; kiedy bowiem opuścisz jaskinię, Bellegar i wszystkie jego Bellegaretty znikną.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.