Południowy Trakt

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights

Eksploracja

Południowy Trakt

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Południowy Trakt

1 - droga prowadząca do Port Llastu.

2 - jaskinia. W środku natkniesz się na przejście do ukrytego grobu niejakiego Maegala, dlatego zdecydowanie warto odwiedzić to miejsce. Dokładny opis tej lokacji znajdziesz poniżej.

3 - jaskinia. W środku spotkasz Brana, jednego z chłopców zarażonych likantropią. Pokonaj go, a następnie przekonaj do założenia Srebrnego amuletu lub zabij. W ten sposób zrobisz krok w kierunku wykonania misji Port Llast: Łowcy wilkołaków.

4 - Lerk. Troll strzeże bramy wiodącej do wieży Waneva. Jeśli zdobyłeś w Port Llaście Kamień strażniczy Waneva, potwór pozwoli ci przejść. W przeciwnym wypadku będziesz musiał go zabić.

5 - główne wejście do wieży Waneva. Aby z niego skorzystać, musisz posiadać wspomniany wyżej Kamień strażniczy Waneva. Więcej informacji o tej budowli znajdziesz poniżej.

6 - ukryte wejście do wieży Waneva. Jedyna opcja dla tych, którzy nie posiadają Kamienia strażniczego. Zaprowadzi cię do piwnicy pod budowlą - szczegółowy opis poniżej.

7 - droga wiodąca na pola uprawne.

8 - droga wiodąca na Wschodni Trakt.

Jaskinia

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Południowy Trakt, jaskinia

2 - wyjście na zewnątrz.

9 - zwłoki. Znajdziesz przy nich interesującą książkę pt. Opowieść o zapomnianych bohaterach. Znajdziesz w niej informacje o niejakim Maegalu z klanu Mirialis. Jest to cenna wiadomość, która niebawem okaże się bardzo przydatna.

10 - studnia. Dzięki niej można przepłynąć na otoczoną wodą wysepkę. Warunek? Odpowiednio wysoka wartość Kondycji. Jeśli nie spełniasz tego warunku, wypij porzuconą nieopodal Miksturę Wytrzymałości, a bez problemu pokonasz wskazany dystans.

11 - wiszący łańcuch. Skorzystaj z niego, by przywołać ducha Maegala. Zjawa zapyta cię, do jakiego klanu przynależała za życia. Odpowiedz - zgodnie z prawdą - "Mirialis". Duch zniknie, a ty otrzymasz 250 PD. Będziesz mógł również przeszukać zwłoki wojownika, przy których znajdziesz Hełm Strażnika.

Wieża Waneva, piwnica

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Południowy Trakt, wieża Waneva, piwnica

6 - wyjście na zewnątrz.

12 - schody wiodące na główny poziom wieży.

Wieża Waneva, poziom główny

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Południowy Trakt, wieża Waneva, poziom główny

Wewnątrz wieży spodziewaj się spotkać wiele tradycyjnych sług magów, głównie mefitów. Walki nie należą jednak do trudnych.

5 - wyjście na zewnątrz.

12 - schody prowadzące do piwnicy.

13 - Imaskariańska Księga Lodu. Znajdziesz ją na oznaczonym regale - nie zapomnij jej zabrać, bowiem jest to jeden z tomów poszukiwanych przez Eltoorę w ramach misji Port Llast: Pięć Ksiąg Imaskaru.

14 - drzwi teleportujące. Zabiorą cię do małego pomieszczenia, które koniecznie przeszukaj - natkniesz się bowiem na Gwiazdę Kalimshanu, niezbędną do ukończenia misji Opowieść Toma. W tej samej komnacie znajdują się również schody, którymi dostaniesz się na pierwsze piętro wieży.

Wieża Waneva, pierwsze piętro

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Południowy Trakt, wieża Waneva, pierwsze piętro

14 - schody wiodące na główny poziom wieży.

15 - portal. Zabierze cię do pracowni Waneva (16).

16 - Wanev. W pierwszym odruchu czarodziej ruszy do ataku, jednak w pojedynkę nie będzie stanowił poważnego zagrożenia. Gdy go nieco obijesz, podda się. Niestety, czarodziej nie posiada poszukiwanego przez ciebie Klejnotu Węża, bowiem... Ukradł go jeden z jego impów. To oznacza, że będziesz musiał wyruszyć w pościg za demonem. Wanev byłby wdzięczny, gdybyś przy okazji zamknął portal, który wymknął się spod kontroli. To zainicjuje zadanie Południowy Trakt: Zamknięcie portalu Waneva.

17 - portal prowadzący do komnat przywołań.

Wieża Waneva, komnaty przywołań

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Południowy Trakt, wieża Waneva, komnaty przywołań

17 - portal wiodący z powrotem do pracowni Waneva na pierwszym piętrze.

18 - dźwignia. Użyj jej, aby osłabić przeciwników, z którymi zmierzysz się w decydującej walce (20).

19 - kufer. Znajdziesz w środku Klejnot Węża Waneva. Brylant jest oczywiście związany z zadaniem Port Llast: Klejnoty Węża.

20 - Gulgasz. To właśnie on przyprawił Waneva o garść siwych włosów na głowie. Rozpraw się z demonem oraz wspomagającymi go piekielnymi ogarami, a następnie zabierz z truchła Serce Gulgasza. Nie zapomnij przeszukać reszty pomieszczenia, lecz uważaj na pułapki.

21 - kadzielnica. Umieść w niej Serce Gulgasza, by zamknąć portal i de facto ukończyć misję Południowy Trakt: Zamknięcie portalu Waneva.

Zadania poboczne

Południowy Trakt: Zamknięcie portalu Waneva

Zleceniodawca: Wanev, wieża Waneva, pracownia Waneva (16)

Wanev nie jest czarodziejem, którego łatwo odnaleźć. Co więcej, niechętnie patrzy na wizyty niezapowiedzianych gości w jego pracowni. Kiedy jednak już go pokonasz w uczciwej walce, zdecyduje się z tobą porozmawiać. W trakcie konwersacji Wanev zauważy, że jeśli i tak planujesz ścigać Gulgasza (w celu zdobycia Klejnotu Węża Waneva), to mógłbyś od razu zamknąć pewien kłopotliwy portal. Czarodziej obieca wynagrodzić twój dodatkowy wysiłek.

Tak naprawdę nie napracujesz się jednak zbyt wiele. Rozpraw się z Gulgaszem (20) i koniecznie zabierz jego Serce. Następnie idź do kadzielnicy i wrzuć do niej organ impa, a portal zostanie zamknięty. Wróć do Waneva, który wynagrodzi cię 200 PD oraz magiczną bronią. Możesz również wytargować za pomocą perswazji 100 szt. złota.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.