Talenty

Vademecum gry Divinity: Original Sin

Na starcie gry każda postać może wybrać 2 talenty. Kolejna okazja do zdobycia talenty pojawi się po awansowaniu na 3 poziom doświadczenia. Od tej pory bohater będzie otrzymywać 1 nowy talent na każde 4 poziomy.

Poniższe zestawienie przedstawia wszystkie dostępne w grze talenty wraz z wymaganiami, jakie trzeba spełnić, aby je otrzymać. Część zdolności jest niekompatybilna z innymi, w związku z czym postać może wybrać tylko jedną z nich.

Anakonda

Anakonda zwiększa obrażenia zadawane bronią obuchową o 10%.
Wymagania: Jednoręczne 1

Chyże stopy

Chyże stopy zapewniają 20% premii do ruchu.
Wymagania: Łotrzyk 2

Cios w plecy

Cios w plecy umożliwia postaci wbijanie nożów i sztyletów w plecy.
Wymagania: Łotrzyk 1

Czas elczy rany

Czas leczy rany skraca czas trwania wszystkich efektów o 1 turę. Odnosi się to również do efektów korzystnych.

Dalekosiężność

Dalekosiężność zwiększa zasięg zaklęć o 2m (także tych ze zwojów).

Demon

Postać z talentem Demon ma szansę na podpalenie przeciwnika, który zaatakuje ją wręcz, lecz jej odporność na wodę zmniejsza się o 20%.
Wymagania: Pirokineza 5

Dręczyciel

Dręczyciel daje ci premię 50% do obrażeń w walce ze spowolnionymi, okaleczonymi lub powalonymi przeciwnikami.

Gruboskórność

Gruboskórnosć daje ci premię 5 do podstawowego pancerza i podwaja efekty zdolności "Zbrojny".
Wymagania: Zbrojny 1

Instynkt obronny

Instynkt obronny znosi karę do obrony w przypadku otoczenia przez wrogów.
Wymagania: Zbrojny 5

Lekki chód

Lekki chód daje ci premię +2 Spostrzegawczości do zdolności wykrywania pułapek.

Lodowy król

Postać z talentem Lodowy król ma szansę na oziębienie przeciwnika, który zaatakuje ja wręcz, lecz jej odporność na ogień zmniejsza się o 25%.
Wymagania: Hydrozofia 1

Lokal pięciogwiazdkowy

Lokal pięciogwiazdkowy podwaja efekty spożywanej żywności.

Mądrala

Mądrala pogarsza nastawienie wobec ciebie wszystkich postaci o 20, lecz daje ci 1 punkt premii do Inteligencji.

Mój skarb

Mój skarb sprawia, że za każdym razem, kiedy uderzysz lub zostaniesz trafiony, twój rynsztunek ma 50% szans na to, że się nie zużyje.

Naukowiec

Naukowiec daje ci po jednym dodatkowym punkcie do Kowalstwa i Rzemiosła.

Odór

Odór pogarsza nastawienie wobec ciebie wszystkich postaci o 25, lecz sprawia, że stajesz się mniej atrakcyjnym celem dla przeciwników w walce wręcz.

Odwaga

Odwaga daje ci pełną odporność na Strach, lecz uniemożliwia ucieczkę z pola bitwy.
Niezgodne: talent Uciekinier

Odzyskiwanie strzał

Odzyskiwanie strzał zapewnia ci 20% szans na odzyskanie specjalnych strzał.

Okaz zdrowia

Okaz zdrowia daje ci 5% premii do witalności uzyskiwanej za każdy punkt zdolności "Zbrojny".
Wymagania: Zbrojny 2

Oportunizm

Oportunizm umożliwia ci wykonywanie ataków przy sposobności.
Wymagania: Zbrojny 1

Partyzantka

Partyzantka podwaja obrażenia zadawane w trybie skradania się.
Wymagania: Skradanie się 1

Pijawka

Pijawka uzdrawia cię, gdy stoisz w kałuży krwi.

Piorunochron

Piorunochron daje ci pełną odporność na ogłuszenie.
Wymagania: Aeroturgia 5

Pogoda ducha

Pogoda ducha daje ci pełną odpornosć na efekty wywoływane przez otoczenie.
Wymagania: Geomancja 5

Polityk

Polityk dodaje ci 2 punkty do Charyzmy, lecz odejmuje 1 punkt od Inteligencji.

Powrót z zaświatów

Gdy przeciwnik wymierzy twojej postaci cios, który powinien ją zabić, dzięki umiejętności Powrót z zaświatów przeżyje ona z 1 PŻ, o ile wcześniej miała więcej niż 1 PŻ.
Wymagania: Siła woli 5

Przemykanie

Postać z talentem Przemykanie porusza się w trybie skradania się z normalną prędkością.
Wymagania: Skradanie się 1

Przepływ adrenaliny

Przepływ adrenaliny zwiększa liczbę odzyskiwanych i maksymalnych punktów akcji o 2, gdy liczba PŻ spadnie poniżej 30%.

Przetrwać burzę

Przetrwać burzę daje ci 5% odporności na magię uzyskiwanej za każdy punkt zdolności "Zbrojny".
Wymagania: Zbrojny 5

Przyjaciel zwierząt

Przyjaciel zwierząt umożliwia ci rozmawianie ze zwierzętami.

Ranny ptaszek

Po wskrzeszeniu otrzymujesz pełną liczbę PŻ.
Wymagania: Krzepa 1

Samotny wilk

Postać z talentem Samotny wilk nie może mieć towarzysza, ale otrzymuje 60% premii do witalności podstawowej, +1 do początkowych, odzyskiwanych i maksymalnych punktów akcji oraz dodatkowy punkt zdolności na nowym poziomie.

Szklana armata

Szklana armata podwaja odzyskiwane PA, ale twoja całkowita witalność spada o 50% (wliczając bonus za talent Samotny Wilk).
Wymagania: Poziom 5

Szybki naciąg

Szybki naciąg odejmuje 1 PA od kosztu wykorzystywania broni dystansowej.
Wymagania: Strzelec wyborowy 5

Tragarz

Tragarz zwiększa twoje maksymalne obciążenie.

Tropiciel żywiołów

Strzały mogą zadawać dodatkowe obrażenia od żywiołów, w zależności od rodzaju powierzchni, na której znajduje się cel.
Wymagania: Strzelec wyborowy 5

Uciekinier

Uciekinier pozwala ci uciec z pola bitwy, nawet jeśli wrogowie stoją tuż przy tobie.
Niezgodne: talent Odwaga

Upór

Upór daje 20% premii do odporności na zamrożenie, ogłuszenie, skamienienie i powalenie.
Wymagania: Łotrzyk 5

Utrzymanie pozycji

Postać z talentem Utrzymanie pozycji nie może zostać powalona.
Wymagania: Krzepa 5

Więcej znaczy lepiej

Więcej znaczy lepiej daje ci dodatkowo 1 punkt do wydania na statystyki.
Wymagania: Poziom 5

Więź z naturą

Więź z naturą zmniejsza liczbę punktów akcji wydawanych na zaklęcia o 1, gdy postać stoi na powierzchni związanej z tym samym żywiołem.

Wygadany mag

Wygadany mag daje ci pełną odporność na Uciszenie.
Wymagania: Siła woli 5

Zdolniacha

Zdolniacha daje ci dodatkowo 2 punkty akcji do wydania na zdolności.
Wymagania: Poziom 5

Zmyłka

Zmyłka daje ci 10% premii do szansy na uniknięcie ciosu.
Wymagania: Strzelec wyborowy 2

Zombie

Zombie pozwala ci leczyć się trucizną, ale sprawia, że od zwyczajnego uzdrawiania otrzymujesz obrażenia.


Profil redaktora Mrozie


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Divinity: Original Sin

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyCechyTabela doświadczeniaTalentyZdolności