Zniwiarze: indoktrynacja

Przewodnik gry Mass Effect 2

"Indoktrynacja" Żniwiarzy to podstępna technika wypaczania umysłów organicznych i przeprogramowywania ich za pomocą technik fizycznych i psychologicznych, pól elektromagnetycznych, hałasów pod- i naddźwiękowych oraz metod podprogowych. Żniwiarz zdobywa w ten sposób kontrolę nad układem limbicznym ofiary, która staje się bardzo podatna na jego sugestie.

Poddawane indoktrynacji istoty biologiczne narzekają na bóle głowy i dzwonienie w uszach. Później pojawia się uczucie bycia obserwowanym i wrażenie czyjejś obecności. W końcu Żniwiarz zaczyna wykorzystywać ciało ofiary jako wzmacniacz swoich sygnałów, przejawiających się w postaci "obcych" głosów.

Indoktrynacja pozwala na tworzenie agentów idealnych. "Sugestie" Żniwiarza mogą skłonić indoktrynowanych do zdrady przyjaciół, zaufania wrogom czy postrzegania samego manipulatora z przesądną czcią. Gdyby Żniwiarzowi udało się zapanować nad wysoko postawioną figurą polityczną lub wojskową, wywołany przez nią chaos zagrażałby całym narodom.

Fizycznych efektów manipulacji nie da się podtrzymywać przez dłuższy czas; rozkładowi ulegają wyższe funkcje umysłowe, a ofiara zmienia się w bełkocące zwierzę. Możliwe jest przyśpieszenie indoktrynacji, jednak ofiara jest po niej użyteczna ledwie przez parę dni lub tygodni. W przypadku powolnej, cierpliwej indoktrynacji czas ten można wydłużyć do miesięcy czy nawet lat.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.