Moce to specjalne zdolności, które znacznie pomagają w prowadzeniu bitew. Podzielić je można na trzy sfery, z którymi są związane: walkę (umiejętności wykorzystywane w bezpośrednim starciu), biotykę (umiejętności wykorzystujące biotyczny talent postaci) oraz technologię (zaawansowane umiejętności służące przede wszystkim w walce z syntetykami). Warto zauważyć, że niektóre zdolnosci są odblokowywane dopiero po wykonaniu ich misji lojalnościowej danej postaci. W dziale tym wyróżniono jeszcze jedną kategorie mocy - osobistą. Porusza ona kwestię umiejętności dostępnych jedynie dla pojedynczych bohaterów.
Każda z mocy posiada cztery poziomy rozwoju, na które postać może przeznaczyć punkty talentu podczas awansu na wyższy poziom. Pierwsze trzy poziomy nieznacznie zwiększją zdolności bohatera, zaś czwarty pozwala na wybór jednego z dwóch wariantów mocy, które mogą diametralnie zmienić jej oblicze. Jedyną mocą nie posiadającą poziomów jest Jedność. Zdolność tę może wykorzystywać tylko i wyłącznie komandor Shepard, a służy ona do przywracania do życia poległych towarzyszy. Wykorzystanie Jedności łączy się nierozerwalnie z zużyciem medi-żelu, toteż podczas misji powinieneś uzupełniać jego zapasy za każdym razem, gdy natrafisz na apteczkę lub stację medyczną.
W czasie całej gry komandor Shepard będzie miał do rozdysponowania 51 punktów mocy. Pierwsze dwa zostaną przydzielone automatyczne. Do 20. poziomu postaci Shepard będzie otrzymywał po dwa punkty/awans, zaś później, od 21. do 30. poziomu, po jednym punkcie. Twoi towarzysze będą mogli wykorzystać w sumie 30 punktów mocy; jedynymi wyjątkami będą Jacob i Miranda, którzy mogą przeznaczyć na swój rozwój po 31 punktów. Warto zauważyć, że raz rozdysponowane punkty mocy można potem zmienić w terminalu ulepszeń poprzez tzw. "Zaawansowany trening", co pozostawia pewne pole do eksperymentów. Należy jednak pamiętać, że każdorazowe skorzystanie z takiej usługi to koszt rzędu 5000 jednostek pierwiastka zero.
Pod poniższymi linkami znajdują się dokładne charakterystyki wszystkich mocy (poza Jednością), z jakimi można się spotkać zarówno w trakcie gry w główną kampanię Mass Effect 2, jak i we wszystkie wydane DLC. Podzielone zostały według opisanego wyżej kryterium oraz uszeregowane alfabetycznie.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!