Artykuł przedstawia wszystkie czary kapłana IV poziomu w grze Neverwinter Nights.
Boska moc

Poziom(y) czarującego: Kapłan 4
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Wywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Brak
Obszar działania / Cel: Osobisty
Czas trwania: 1 runda / poziom
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Brak
Kapłan uzyskuje następujące premie: 1 dodatkowy Punkt Wytrzymałości na poziom, Siła wzrasta do 18 (nie zmienia się, jeśli już wcześniej wynosiła 18 lub więcej), a podstawowy atak wzrasta do wartości odpowiadającej atakowi Wojownika z tego samego poziomu.
Leczenie krytycznych ran

Poziom(y) czarującego: Bard 4, Kapłan 4, Druid 5
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Sprowadzanie
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak
Czar ten leczy wybranej istocie 4k8 punktów obrażeń, + 1 na poziom kapłana (maksymalnie +20). Czary leczące mają odwrotny efekt na nieumarłych, ponieważ zadają im takie obrażenia, jakie normalnie leczą. Aby porazić nieumarłego takim czarem, trzeba go dotknąć w walce.
Młot bogów

Poziom(y) czarującego: Kapłan 4
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Wywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Wielki
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Siła Woli połowa
Odporność na czary: Tak
Kapłan może porazić boskim blaskiem grupę wrogów, zadając 1k8 obrażeń na 2 poziomy, maksymalnie 5k8. Wrogowie, którym nie uda się odparcie czaru, zostają także oszołomieni na 1k6 rund.
Neutralizacja trucizny

Poziom(y) czarującego: Bard 4, Kapłan 4, Druid 3, Paladyn 4, Łowca 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Trucizna
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie
Czar ten likwiduje trucizny w organizmie istoty, na którą został rzucony.
Odesłanie

Poziom(y) czarującego: Bard 4, Kapłan 4, Czarodziej / Czarownik 5
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Olbrzymi
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Brama
Rzut obronny: Siła Woli odpiera
Odporność na czary: Tak
Wszystkie znajdujące się obszarze działania czaru i należące do wrogich czarodziejów i kapłanów przywołane istoty, zwierzęcy towarzysze i chowańce zostają odesłane.
Osłona przed śmiercią

Poziom(y) czarującego: Kapłan 4, Druid 5, Paladyn 4
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Nekromancja
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 godzina / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Palec śmierci
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Brak
Osoba, na którą rzucono ten czar, staje się całkowicie odporna na wszystkie czary śmierci, a także na wszelkie pokrewne im zdolności specjalne i efekty.
Potężniejsza magiczna broń

Poziom(y) czarującego: Bard 3, Kapłan 4, Paladyn 3, Czarodziej/Czarownik 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Przemiany
Identyfikator(y): Zaklęcie broni
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Bliski
Obszar działania / Cel: Istota lub broń do walki w zwarciu
Czas trwania: 1 godzina/poziom
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie
Czar nadaje dotkniętej broni premię do umocnienia, w wysokości +1 na 3 poziomy rzucającego (maksymalnie +5). Czar można rzucić bezpośrednio na broń lub na wybraną istotę, w ten sposób zaczarowując jej broń.
Przywołanie istoty IV

Poziom(y) czarującego: Bard 4, Kapłan 4, Druid 4, Łowca 4, Czarodziej / Czarownik 4
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Krótki
Obszar działania / Cel: Punkt
Czas trwania: 24 godziny
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Nie
Rzucający czar przywołuje strasznego pająka, który staje się jego wiernym sługą.
Przywrócenie

Poziom(y) czarującego: Kapłan 4
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Przywoływanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Rzut obronny: Czar nieszkodliwy
Odporność na czary: Nie
Usuwa wszelkie magiczne, nadnaturalne i specjalne efekty, które obniżają Cechy podstawowe, Klasę Pancerza, rzuty ataku i obrażeń, odporność na czary, rzuty obronne i odporności na obrażenia. Neutralizuje też wyssanie poziomów, oślepienie i głuchotę.
Swoboda ruchu

Poziom(y) czarującego: Kapłan 4, Druid 4, Paladyn 4, Łowca 4
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Odrzucanie
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Średni
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: 1 tura / poziom
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Pajęczyna
Rzut obronny: Brak
Odporność na czary: Brak
Istota poddana działaniu tego zaklęcia staje się odporna na paraliż, spowolnienie i oplątanie.
Trucizna

Poziom(y) czarującego: Kapłan 4, Druid 3
Poziom wrodzony: 3
Szkoła: Nekromancja
Komponent(y): Werbalne, Somatyczne
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Neutralizacja trucizny
Rzut obronny: Wytrwałość, odpiera
Odporność na czary: Tak
Jeśli czarodziejowi uda się dotknąć wroga w walce, ofiara musi wykonać rzut na Wytrwałość albo zostanie zatruta jadem wielkiego skorpiona (obniżenie Siły 1k6 przy pierwszym i kolejnych trafieniach).
Zadawanie krytycznych ran

Poziom(y) czarującego: Kapłan 4
Poziom wrodzony: 4
Szkoła: Nekromancja
Identyfikator(y): Energia negatywna
Komponent(y): Werbalny, Somatyczny
Zasięg: Dotyk
Obszar działania / Cel: Pojedynczy
Czas trwania: Natychmiastowy
Dodatkowe przeciwzaklęcia: Leczenie krytycznych ran
Rzut obronny: Siła Woli połowa
Odporność na czary: Tak
Jeśli rzucającemu czar uda się trafić przeciwnika atakiem dotykowym, ofiara otrzymuje 4k8 punktów obrażeń, +1 na poziom rzucającego (maksymalnie +20). Czar ten ma przeciwny wpływ na nieumarłych - leczy, zamiast zadawać obrażenia.
Zaklęcie dostępne po zainstalowaniu dodatku Shadows of Undrentide.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!