Pani jeziora

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Wstęp

Zadanie to otrzymasz po minięciu jednej z "mówiących" kałuż w grocie Białej Wiedźmy.

 

Opis

Kałuże, obok których będziesz przechodził w grocie Wiedźmy, będą do ciebie przemawiać - i nie jest to wcale skutek licznie rosnących tam grzybów. Głos będzie żalił się na mordujących zwierzęta Niepokalanych, a także prosił o pomoc w ich powstrzymaniu. Tak też zrób.

Choć w jaskini spotkasz kilka grup kultystów, to najważniejszą z nich dowodzi Vaelanna. Kobieta wraz ze swym psem Artheriusem oraz czwórką innych Niepokalanych ruszy na ciebie w pobliżu podziemnego jeziora. Bitwa nie należy do najprostszych, ale możesz ją sobie znacznie ułatwić, jeśli przyjmiesz wroga w najwęższym przesmyku przed taflą wody. Po bitwie dokładnie przeszukaj łupy - wśród nich znajdziesz m.in. Rozkazy Vaelanny oraz Zaklęcie kultysty. Dokument pozwoli ci nieco lepiej poznać motywacje kultystów, zaś czar przyda ci się już za chwilę.

Kiedy zbliżysz się do jeziora, po raz kolejny usłyszysz tajemniczy głos. Po krótkiej wymianie uprzejmości okaże się, że należy on do Alminy, uczennicy Białej Wiedźmy. Kobieta poinformuje cię, że Niepokalanym w jakiś sposób udało się zamienić jezioro w portal przenoszący ich do krainy wróżek o nazwie Hiberheim, gdzie Biała Wiedźma została uwięziona. To właśnie tobie przyjdzie ją uwolnić, lecz przedtem otrzymasz 1650 PD.

Po zakończeniu rozmowy przeczytaj inkantację zawartą w Zaklęciu kultysty. W ten sposób przemienisz jezioro w portal i umożliwisz sobie przedostanie się do Hiberheimu. Tam natkniesz się na kilku kamiennych wartowników, którzy będą do ciebie przemawiać w podobny sposób co kałuże. Po krótkim spacerze i kilkunastu zniszczonych automatonach dotrzesz do miejsca, w którym ukrywa się ciężko ranna Almina. Kobieta poprosi cię o uwolnienie Białej Wiedźmy, a także ostrzeże cię przed żywiołami panującymi w krainie wróżek, bowiem ostatnio uległy znaczącej destabilizacji. Niebawem uczennica Wiedźmy umrze i zadanie zostanie zaliczone. Otrzymasz 1850 PD nagrody oraz nowe zadanie - Wieczna zima.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.