Plaga żywych trupów

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od kpt. Aureusa. Spotkasz go w koszarach Legionu w Cyseal.

Opis

Oblegający miasto nieumarli to poważny problem, z którym kpt. Aureus boryka się na codzień. W przeciwieństwie do reszty Cysealijczyków, dowódca zamierza ten problem rozwiązać, a ty mu w tym pomożesz. Mężczyzna poprosi cię, abyś wyruszył na zachód od miasta i rozpoczął eksplorację terenu w poszukiwaniu śladów źródła, które jest odpowiedzialne za ciągły napływ nieumarłych. Jeśli będziesz kontynuowac rozmowę, kapitan powie ci, że z podobnym zadaniem rozpuścił trzy oddziały swoich ludzi, z którymi wiążą się rozmaite sprawy. W ten oto sposób otrzymasz poboczne zadania Cykorowa zmowa, Legioniści w kościele, Plaga żywych trupów i Zaginiony archeolog. Ich wykonanie pokrywa się z poniższą misją, dlatego po więcej szczegółów dotyczących owych zleceń odsyłam pod powyższe linki. Twój główny cel pozostanie jednak niezmienny: odnaleźć sprawcę plagi żywych trupów i zlikwidować problem ostatecznie.

Progres w tej misji poczynisz udając się do wschodniego Cyseal, choć oczywiście warto dokładnie przeszukać wszystkie trzy lokacje. Niemniej to właśnie na zachód od miasta, w pobliżu starego kościoła, spotkasz Blossiusa i Livię. Szybko okaże się, że nieumarli jako jedyni wyszli "cało" z bitwy, jaka wywiązała się w leżącej nieopodal świątyni. Budowla jest obecnie w rękach szalonych kultystów, którzy stoją za przywracaniem umarłych do życia. To sprawi, że zbadanie starego kościoła stanie się teraz twoim priorytetem. Informacja ta okaże się warta 840 PD.

Na drodze do świątyni spotkasz trochę nieumarłych, jednakże walki z nimi nie powinny stanowić wielkiego wyzwania. Podobnie rzecz ma się z młodymi kultystami, z którymi zmierzysz się wewnątrz kościoła. Oprócz nich spotkasz tam również Zakapturzonego Człowieka. Dowiesz się od niego, że to Thelyron (!) jest sprawcą plagi nieumarłych. Wkrótce tajemniczy mężczyzna zniknie w podziemiach kościoła, a ciebie czeka szybka i łatwa potyczka z jego podopiecznymi. Otrzymasz za nią 1800 PD.

Aby podążyć za kapłanem, będziesz musiał rozwiązać zagadkę sarkofagu, pod którym znajduje się zejście do katakumb. Uruchomienie mechanizmu jest dosyć proste. W kościele natkniesz się na cztery obrazy, które można przesuwać; odsuń je więc, a za nimi znajdziesz po jednym przełączniku. Aktywowanie wszystkich czterech umożliwi ci otwarcie wieka sarkofagu i zejście do Prastarego grobowca.

Na dole natkniesz się na magiczną barierę i panel kontrolny, który ją obsługuje. Aby umożliwić sobie przejście, musisz aktywować kontrolkę za pomocą Amuletu Oświeconych, co oznacza, że nie obejdzie się bez wcześniejszenia ukończenia misji pt. Zagadkowe morderstwo.

Zaraz za barierą spotkasz zombie-Jake'a oraz umierającego Thelyrona. Uzdrowiciel przyzna się do wywołania plagi nieumarłych, choć będzie się tłumaczył, że nieopatrznie stał się narzędziem w rękach tajemniczej Pośredniczki. Niestety, Thelyronowi udało się wskrzesić Braccusa Rexa, lecz chwilę przed śmiercią poprosi cię, abyś naprawił jego błąd i zniszczył dawnego Króla Źródła. Nad losem uzdrowiciela z pewnością nie zapłacze Jake, który stwierdzi, że od samego początku współpracował z Pośredniczką. Zombie poinformuje cię o daremności twych wysiłków, bowiem Braccus Rex powrócił już do świata żywych. Następnie Jake zniknie, a ty otrzymasz 1080 PD.

W kolejnym pomieszczeniu spotkasz niesławnego Braccusa Rexa wraz z jego sługami. Bitwa z dawnym Królem Źródła to bez wątpienia jedna z najtrudniejszych potyczek w pierwszym rozdziale gry. Zabicie potężnego nieumarłego jest celem misji Dopaść Braccusa Rexa, dlatego jeśli szukasz wskazówek dotyczących zniszczenia ożywieńca, to znajdziesz je w opisie linkowanego wyżej zadania.

Kiedy Braccus Rex oraz jego poplecznicy zostaną zniszczeni, na twoje konto wpłynie okrągłe 12000 PD + 1350 PD za wykonaniego milowego kroku w niniejszym zadaniu, zaś przed tobą rozścieli się prawdziwy "dywan" złożony z losowych łupów; wśród nich znajdziesz zapewne również jeden, niezwykle cenny, unikatowy przedmiot - Dwuręczny topór Braccusa. Koniecznie zajrzyj również do kufra z "osobistymi rzeczami" ex-Króla Źródła (klucz znajdziesz wśród szczątek właściciela schowka), by znaleźć tam nie tylko cenne losowe przedmioty, ale również Gwiezdny Kamień, który odblokuje kolejny pokój w twoim Domostwie. Natkniesz się również na specjalny kufer z purpurową kłódką, który można otworzyć jedynie odpowiednim kluczem lub unikalnym zwojem; polecam pierwsze rozwiązanie, choć na klucz do tego kufra natkniesz się dopiero w późniejszym etapie gry.

Na koniec pozostanie ci jedynie złożenie raportu kpt. Aureusowi. Dowódca Legionu nie będzie chciał wierzyć w skalę intrygi, ale ostatecznie przyjmię do wiadomości twoją relację. Dzięki temu zdobędziesz 13500 PD oraz +1 do Reputacji, a misja zostanie zaliczona.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.