Srebrny Jar

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Eksploracja

Srebrny Jar

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Divinity: Original Sin - Las Luculli - Eksploracja - Srebrny Jar

1 - Arhu. Spotkasz go tutaj przy okazji swojej pierwszej wizyty w Srebrnym Jarze. Czarodziej w kociej formie przestrzeże cię przed Niepokalanymi, lecz poprosi, abyś zbadał bliżej ich praktyki. To rozpocznie zadanie Infiltracja Niepokalanych.

2 - świątynia Niepokalanych. W środku spotkasz "oświeconego" Loika - przywódcę sekty - a także wielu mieszkańców wioski. Jeśli wyrazisz chęć przyłączenia się do Niepokalanych, otrzymasz misję Inicjacja, a pozostali na sali wierni rozejdą się do domów.

W świątyni znajdziesz również zamkniętą klapę, która prowadzi do prywatnej komnaty Loika. Jedyny klucz posiada przy sobie sam kapłan, z którym rozprawisz się na koniec misji Inicjacja. Na dole znajdziesz m.in. 2 Krwawe Kamienie oraz portal wiodący do północnej części lasu Luculli. Ponadto, samo odkrycie komnaty Loika zapewni ci dodatkowe PD eksploracji.

3 - kowal. Podczas twojej pierwszej wizyty warsztat będzie najprawdopodobniej pusty. Dopiero po zakończeniu misji Eskorta do tego miejsca wprowadzą się Bjorn i jego żoną. Od tej pory rzemieślnik będzie ci służył możliwością zakupu/sprzedaży/naprawy ekwipunku i materiałów rzemieślniczych.

4 - sklep Nadii. Kobieta wraz z synem Sebim prowadzą sklep, w którym możesz znaleźć rozmaite rzeczy. Ponadto, cudzoziemka poprosi cię o przeprowadzenie śledztwa w sprawie śmierci jej męża, co zaowocuje misją Naga prawda.

5 - gospoda Pod kilofem. W środku spotkasz wiele interesujących osób:

  • Aramintai (parter) - kupisz od niego księgi umiejętności Strzelca wyborowego.
  • Bonnie (piewsze piętro) - spotkasz ją w towarzystwie eksploszkieletu Bicky'ego, który planuje się wysadzić. W trakcie rozmowy z nim zyskasz możliwość zdobycia punktu Śmiałości lub Ostrożności, lecz i tak będziesz musiał z nim walczyć. Postaraj się, aby w tej potyczce nie zabić Bonnie, dlatego najlepiej rozpocząć ją od zgaszenia lontu Bicky'ego (np. zaklęciem Deszcz) lub przeteleportowanie go zdala od niedoszłej ofiary. Uratowanie Bonnie zapewni ci 1930 PD, natomiast jej śmierć sprawi, że stracisz punkt Reputacji.
  • Ellary (parter) - kupisz od niej rozmaite rzeczy.
  • Elwyn (parter) - kupisz od niej eliksiry.
  • Hiver (parter) - kupisz od niego księgi umiejętności Zbrojnego.
  • Marisa (parter) - jest związana z misją Ostatnia wola legionisty. Ponadto kupisz od niej jedzenie oraz napitki.
  • Michaił Sołomatin (parter) - kupisz od niego materiały rzemieślnicze.
  • Paul (parter) - dzięki niemu możesz zapoznać się z najświeższymi plotkami.
  • Ramon (parter, przed głównym wejściem) - za 250 szt. złota możesz wykupić spotkanie sam na sam. Ramon zaprowadzi cię do komnaty na piętrze, rozbierze i... Rzuci się na ciebie ze sztyletem. Walka pojedynczą postacią pozbawioną ekwipunku może okazać się dość trudna, dlatego przed spotkaniem warto zostawić pod drzwiami pokoju swoich towarzyszy, którzy po wyłamania/rozbrojeniu zamka będą mogli pomóc w walce. Zwycięstwo zapewni ci 2750 PD oraz klucz, którym otworzysz kufer stojący w komnacie Ramona. W środku odnajdziesz cały zdeponowany przed spotkaniem ekwipunek.
  • Rubin (parter, przed głównym wejściem) - za 250 szt. złota kupić spotkanie sam na sam. Kobieta zaprowadzi cię do pokoju na piętrze, po czym... Zacznie opowiadać historie.
  • Trethon (parter) - kupisz od niego strzały oraz materiały rzemieślnicze pozwalające je wytwarzać.
  • Womecja (parter) - kupisz od niej księgi umiejętności Łotrzyka.
 

Warto zajrzeć również do piwnicy gospody - właz odnajdziesz pod schodami na parterze. Na dole, na jednej ze ścian, odnajdziesz przycisk. Naciśnij go, a na parterze, w komnacie leżącej za barmanem, pojawi się właz wiodący do sąsiednego pomieszczenia piwnicy. Odwiedzenie go zapewni ci zastrzyk dodatkowych PD.

6 - stajnia. W środku spotkasz Hassata i Windermere. Od pierwszego z nich kupisz księgi umiejętności Geomancji i Pirokinezy, natomiast od kobiety Aeroturgii i Hydrozofii.

7 - biuro Lawrence'a. Przy okazji pierwszej wizyty będziesz świadkiem ostrej dyskusji pomiędzy Lawrencem a Brandonem. Ten ostatni odejdzie, podczas gdy reprezentant Gildii Górniczej zainicjuje z tobą rozmowę. Lawrence poprosi cię o to samo, co kazał zrobić Brandonowi - pozbyć się goblinów z lokalnej kopalni. To zaowocuje zadaniem Kłopoty z goblinami. Lawrence jest związany również z zadaniem Naga prawda.

Przed wyruszeniem za miasto warto porozmawiać również z Brandonem, które spotkasz teraz w pobliżu gospody Pod kilofem (5). Nadzorca miejscowej kopalni poprosi cię o pomoc w realizacji "planu emerytalnego". W tym przypadku możesz zdobyć punkt Śmiałości lub Ostrożności, a jeśli przystaniesz na propozycję Brandona, otrzymasz misję Trollowa nagroda, Klatkę z Krwawego Kamienia oraz klucz, dzięki któremu otworzysz bramę kopalni Luculli.

8 - list miłosny. Na ziemi znajdziesz interesującą korespondencję pomiędzy Loikiem i Ramonem. Przy odpowiednio wysokiej Spostrzegawczości dostrzeżesz również dół, z którego możesz wykopać Zgniłe szczątki Anny. Ani list ani zwłoki nie są jednak związane z żadnym zadaniem i stanowią jedynie tło dla wydarzeń w grze.

9 - kapliczka teleportacyjna. Po jej odkryciu będziesz mógł z niej korzystać jako punktu szybkiej podróży.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.