Wątek główny

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights

W Rozdziale 1 wątek główny historii związany jest ze znalezieniem lekarstwa na Wyjącą Śmierć. Aby uratować miasto, będziesz musiał wykonać trzy zadania.

Wyjąca Śmierć i stworzenia z Waterdeep

Pod koniec prologu, w czasie ataku na Akademię w Neverwinter, stworzenia z Waterdeep zaginęły. Bez nich przygotowanie lekarstwa na Wyjącą Śmierć jest niemożliwe. To właśnie tobie, jako obiecującemu rekrutowi, lady Aribeth przydzieli tę ważną misję. Sprowadza się ona do odzyskania czterech przedmiotów - możesz je zdobywać w dowolnej kolejności.

  • Mózg Pożeracza intelektu - musisz wybrać się na Półwysep i zakończyć bunr w miejscowym więzieniu. W czasie jego eksploracji okaże się, że za wszystkim stoi Pożeracz intelektu. Zabicie potwora pozwoli ci zdobyć cenny składnik.
  • Serce yuan-ti - podobne problemy pojawiły się w Żebraczym Gnieździe, którym z kolei targnęła plaga nieumarłych. Rozwiązując tę zagadkę dowiesz się, że jest ona spowodowana działalnością Gulnan, zbiegłej yuan-ti. Po uporaniu się z przywódczynią kultu węża będziesz mógł zabrać jej narząd do lady Aribeth.
  • Lok włosów driady - ta delikatna istota została uwięziona w posiadłości Meldanena w Czarnystawie. Musisz więc dostać się do środka, pokonać Meldanena i odnaleźć driadę, po czym zdobyć od niej niezbędny składnik - dyplomatycznie lub siłą.
  • Pióro kuroliszka - stwór ten trafił w ręce hersztów podziemnego światka w dokach. Udaj się na miejsce i rozpraw z gangami. Jeden z jego przywódców, Vengaul, ucieknie, ale pozostawi za sobą poszukiwany składnik.

Za zdobycie każdego składnika otrzymasz 200 PD, zaś lady Aribeth będzie cię coraz bardziej chwalić. Gdy dostarczysz ostatnią ingrediencję, paladynka Tyra poinformuje cię o rychłym przeprowadzeniu rytuału, w trakcie którego możesz zająć honorowe miejsce. Informacja ta zakończy niniejsze zadanie i rozpocznie nowe - Lekarstwo: Nareszcie!

Lekarstwo: Nareszcie!

W przeciwieństwie do poprzedniego, to zadanie będzie bardzo krótkie. Pamiętaj jednak, że wejście do komnaty rytualnej rozpocznie ciąg wydarzeń prowadzący do zakończenia tego rozdziału, dlatego wcześniej zrób zapasy i wykonaj wszystkie nieukończone zadania poboczne.

Po wejściu do sali porozmawiaj z obecnymi: sędzią Oleffem, Fenthikiem, Destherem, lordem Nasherem oraz ostatecznie z lady Aribeth. Gdy to uczynisz, kobieta rozpocznie rytuał. Wszystko przebiegnie sprawnie: lek zostanie stworzony i Neverwinter będzie urat... Nie do końca. Lekarstwo zostanie zabrane przez Desthera, który zbiegnie z miasta okazując się zdrajcą. Oczywiście to tobie przyjdzie go ścigać. Wskocz w teleport za Destherem, który przeniesie cię w okolice twierdzy Helma. Twoja przygoda będzie kontynuowana w zadaniu Grzechy zdrajcy.

Grzechy zdrajcy

Sytuacja nie będzie wyglądać różowo. Od okolicznych mieszkańców (Bregana) oraz więźniów w lochach (Johnny'ego, Variego Noża i Dumala) dowiesz się, że jakiś czas temu ludzie Desthera przybyli do warowni, podstępem zabili jej kapłanów, a następnie wykorzystali ją jako siedzibę dziwnego, prastarego kultu. Fałszywy Helmita jest tylko pionkiem na znacznie większej szachownicy, co najwyraźniej dopiero do niego dotarło. W przypływie desperacji Desther zaczął otaczać się armią nieumarłych, mając nadzieję, że uchroni go ona przed wrogami. Oczywiście na próżno.

Do twierdzy możesz dostać się przez lochy, główną bramą oraz bocznym wejściem - nie ma to większego znaczenia. Po rozprawieniu się z hordami nieumarłych dotrzesz na półpiętro, gdzie spotkasz Fenthicka. Elf przyzna, że dał się zwieść Destherowi, jednakże mimo wszystko będzie musiał ponieść konsekwencje razem ze zdrajcą. Niewiele możesz w tej sprawie zrobić. Podążaj na pierwsze piętro, gdzie zmierzysz się w końcu z Destherem.

Potyczka z fałszywym Helmitą nie będzie należała do łatwych - najpierw musisz się bowiem uporać z golemami rytualnymi oraz kolejną "porcją" chodzących zwłok. W końcu jednak Desther padnie na kolana i poprosi o łaskę. Okażesz mu ją i zabierzesz do Neverwinter, jednakże mieszkańcy miasta, którzy w końcu doczekają się upragnionego lekarstwa, nie pozwolą, by sprawa zakończyła się bezkrwawo...

Tak czy inaczej, po powrocie do Neverwinter lord Nasher będzie miał dla ciebie kolejną ważną misję. Nie wiadomo dokładnie kto był mocodawcą Desthera i co planuje, ale jego atak na miasto wskazuje, że jest potężny. To oznacza, że musisz wytropic i poznać wrogów Neverwinter, zaś jedyny trop prowadzi do Port Llastu. Tam rozpocznie się drugi rozdział gry.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.