Port Llast

Solucja i poradnik gry Neverwinter Nights

Eksploracja

Port Llast

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Neverwinter Nights - Rozdział 2 - Port Llast

1 - koszary Kendraka. To tutaj rozpoczniesz swoją przygodę w rozdziale drugim. Miejsce to stanie się od teraz centrum dowodzenia ludzi lorda Nashera; spotkasz tutaj zarówno lady Aribeth, jak i szefa wywiadu, Aarina Genda. Więcej informacji o poszukiwaniach tajemniczego kultu znajdziesz w sekcji "wątek główny". Rozmowy z w/w osobami zainicjują również dwie misje poboczne: Opowieść Aribeth i Opowieść Aarina.

W koszarach spotkasz również wszystkich dostępnych towarzyszy, którzy pozostaną tutaj przez cały obecny rozdział. Warto wspomnieć również o dowódcy koszar, Kendraku. Mężczyzna powie ci, że posiada listy gończe za bandytami zbiegłymi z Waterdeep, których należałoby odnaleźć i zabić. Przyjmij zlecenie, a otrzymasz misję Port Llast: Łowcy nagród.

Zaraz po wyjściu z koszar zaczepi cię syn farmera. Wysłuchaj go, a otrzymasz zadanie Północny Trakt: Żona Gerrola.

2 - gospoda Przymierze. W środku spotkasz kilka interesujących postaci:

  • Ander - jest to jeden z chłopców, którzy mieli okazję skonfrontować się z wilkołakiem, jednak o dziwo wyszedł z potyczki cały i zdrowy. Więcej informacji znajdziesz w opisie zadania Port Llast: Łowcy wilkołaków.
  • Alhelor - mężczyzna sprzedaje przedmioty chroniące przed likantropią i jest poniekąd związany z zadaniem Port Llast: Łowcy wilkołaków. Zniknie z gospody po tym, jak odkryjesz jego prawdziwą tożsamość.
  • Czarny Język Łamignat - krasnolud poczyni prewne nieprzychylne uwagi na temat twoich poszukiwań sekty. W chwili obecnej nie wydarzy się nic więcej, jednakże spotkasz go w późniejszym etapie gry.
  • Elaith - elf poszukuje specjalnych klejnotów, które mogłyby mu pomóć powrócić do domu. Jeśli grasz łotrzykiem lub pomyślnie użyjesz perswazji, otrzymasz zadanie Port Llast: Klejnoty Węża.
  • Solomon - mężczyzna wręczy ci pierścień w "nagrodę za uratowanie" Neverwinter. Możesz go przyjąć lub odrzucić. Tak czy inaczej, po zakończeniu rozmowy Solomon opuści gospodę.

Warto również odnotować, że na piętrze gospody znajdziesz dwie fiolki z Pyłem faerie.

3 - świątynia Tyra. Miejsce to odwiedziesz wielokrotnie, bowiem to tutaj będzie cię teraz przenosił Kamień Przywołania. Pomoc w leczeniu zapewni ci główny kapłan świątyni, Neurik. Mężczyzna posiada również kilka interesujących przedmiotów przeznaczonych do handlu, na co powinieneś zwrócić uwagę.

Neurik opowie ci również o pewnej sprawie, która ostatnio trapi mieszkańców Port Llastu. Kilku miejscowych chłopców wyruszyło wraz z sir Karathisem na poszukiwanie wilkołaka i prawdopodobnie zaraziło się likantropią. Kapłan Tyra chciałby, abyś odnalazł młodzieńców i przekazał im amulety, które zablokują przemiany. Jeśli się zgodzisz, otrzymasz zadanie Port Llast: Łowcy wilkołaków.

4 - doki. W głównym magazynie usłyszysz kłótnię kpt. Munga i Pryczewa. Mężczyźni spierają się o to, który ładunek kapitan powinien zabrać na statek. Mung optuje za towarem dla Waterdeep, za dostawę którego zostanie sowicie wynagrodzony, podczas gdy Pryczew chciałby, aby w pierwszej kolejności kapitan zabrał do Neverwinter towary pierwszej potrzeby zebrane przez mieszkańców Port Llastu. Przy odpowiednio wysokiej umiejętności perswazji możesz przekonać marynarza, że dotknięte plagą miasto znacznie bardziej potrzebuje pomocy niż bogate Waterdeep. Jeśli ci się to uda, otrzymasz 100 PD, zaś Pryczew dorzuci 250 szt. złota (możesz się targować o więcej).

W pobliżu spotkasz również szmuglera, u którego możesz kupić/sprzedać przedmioty niezbędne w złodziejskim fachu.

5 - Pod Pękniętym Kowadłem. Jak można przypuszczać na podstawie szyldu, budynek ten jest warsztatem miejscowego kowala. Haljal Throndor handluje tradycyjnym ekwipunkiem, podczas gdy u jego mistrza kupisz również przedmioty magiczne.

6 - Eltoora Sarptyl. Czarodziejka również podążyła do Port Llastu i oferuje na sprzedaż wiele magicznych przedmiotów, choć aby móc z nią handlować, za każdym razem musisz jej podarować jakiś magiczny składnik (Bagienne jagody, Gruczoł etterkapa, Język slaada, Knykieć szkieletu, Kryształ kwarcu, Odwłok ognistego żuka, Oko rakshasy, Pył faerie lub Ząb bodaka). Większość z nich jest dość popularna, więc nie musisz się martwić, że w pewnym momencie utracisz możliwość handlu z czarodziejką.

Eltoora nie przybyła jednak do Port Llastu na wycieczkę. Przywiodły ją legendy o starych, potężnych księgach magicznych, które można znaleźć w różnych zapomnianych miejscach wokół miasteczka. Jeśli zdecydujesz się pomóc kobiecie, otrzymasz misję Port Llast: Pięć Ksiąg Imaskaru.

W pobliżu natkniesz się również na portal, który zaprowadzi cię do pracowni Eltoory. Tam, jeśli grasz czarodziejem lub czarownikiem, Saer Bodkin może ci pomóc w przygotowaniu magicznych artefaktów. Wcześniej jednak musisz wykonać wspomniane wyżej zadanie Port Llast: Pięć Ksiąg Imaskaru.

7 - gaj Ballarda. Miejscowy druid opowie ci o problemach w Kniei Neverwinter, gdzie ostatnimi czasy zwierzęta atakują nie tylko podróżnych, ale nawet jego braci. Obiecaj zbadać sprawę, a otrzymasz misję Knieja Neverwinter: Duch Kniei.

8 - dom Waneva. Drzwi są zamknięte, jednak możesz otworzyć je kluczem otrzymanym od Elaitha (jeśli przyjąłeś misję Port Llast: Klejnoty Węża) lub zwyczajnie wyważyć.

Pierwsze co zrób po wejściu do środka, to rozbrój dość nieprzyjemną pułapkę. Przeszukaj dom, zejdź do piwnicy i rozpraw się ze strażnikami, w tym z jednym gargulcem. Rozejrzyj się po komnatach, a natkniesz się m.in. na Czaszkę gargulca, Dziennik z sypialni Waneva oraz Książkę kucharską Waneva. Szczególnie przydatna okaże się ta ostatnia, ponieważ wewnątrz znajdują się wskazówki dotyczące aktywowania portalu wiodącego do ukrytej komnaty czarodzieja.

Co więc należy zrobić? Wystarczy umieścić na palenisku ingrediencje opisane w przepisie, a więc:

  • 2x Knykcie szkieletu
  • 1x Język slaada
  • 1x Odwłok ognistego żuka

Wówczas otworzy się portal. Przejdź przez niego, a z laboratorium maga koniecznie zabierz Kamień strażniczy Waneva oraz Dziennik z laboratorium Waneva. Obu przedmiotów pilnuj jak oka w głowie, bowiem przydadzą ci się w czasie dalszych podróży.

9 - dom Alhelora. W trakcie pierwszej wizyty będzie pusty, jednakże zauważysz dziwny zapach... Wrócisz do tego miejsca później, w trakcie wykonywania misji Port Llast: Łowcy wilkołaków.

10 - dom Eisenfeldta. W środku spotkasz rodziców Urtha, jednego z chłopców, którzy zetknęli się z wilkołakiem. Więcej informacji na ten temat znajdziesz przy opisie misji Port Llast: Łowcy wilkołaków.

11 - droga wiodąca na Północny Trakt.

12 - droga wiodąca na Wschodni Trakt.

13 - droga wiodąca na Południowy Trakt.

Zadania poboczne

Opowieść Aribeth

Zleceniodawca: lady Aribeth, koszary Kendraka (1)

Jest to mini-zadanie, które polega na poprowadzeniu kilku rozmów z paladynką w odpowiednim kierunku. Aribeth będzie oczywiście zrozpaczona po śmierci Fenthicka; pocieszaj ją, potem użyj perswazji, by przekonać ją, że jest dla siebie zbyt surowa. W końcu kobieta będzie miała dość rozmowy - powrócisz do niej po zdobyciu informacji na temat kultu. Sytuacja będzie powtarzać się wraz ze zdobywaniem kolejnych sekretów tajemniczej sekty. Pod koniec rozdziału przeprowadzisz z Aribeth ostatnią rozmowę. Jeśli wszystko pójdzie dobrze, otrzymasz od paladynki Pierścień Aribeth.

Opowieść Aarina

Zleceniodawca: Aarin Gend, koszary Kendraka (1)

Zadanie to ma identyczną formułę, co w przypadku Aribeth. Przy okazji pierwszej konwersacji zapytaj Aarina, w jaki sposób doszedł do swojej obecnej pozycji, a następnie użyj perswazji, by przekonać go do swoich racji. Następne rozmowy będą wyglądać bardzo podobnie. Po zdobyciu wszystkich informacji na temat kultystów szef wywiadu lorda Nashera doprowadzi swoją opowieść do końca, a ty otrzymasz Amulet Aarina.

Port Llast: Klejnoty Węża

Zleceniodawca: Elaith, gospoda Przymierze (2)

W gospodzie Przymierze spotkasz elfa imieniem Elaith. Mężczyzna zwierzy się, że pragnie powrócić do domu, jednakże jest to niemożliwe bez trzech specjalnych klejnotów. Ofiaruj mu swą pomoc, a otrzymasz odpowiednie wskazówki oraz Klucz do domu Waneva. Rzeczone klejnoty znajdują się w następujących miejsach:

  • Zamithra - egzotyczna wojowniczka przebywa w gospdozie Pod Zielonym Gryfem. Istnieje kilka sposobów na zabranie jej błyskotki. Najprostszy z nich polega na sprowokowaniu kobiety do walki i zabiciu zarówno Zamithry, jak i jej osobistej strażniczki. Wówczas przy zwłokach wojowniczki znajdziesz klucz, który otworzy drzwi do jej pokoju, gdzie zdeponowano Klejnot Węża Zamithry. Alternatywnie możesz zgodzić się na małe randez vous, a gdy Zamithra zaprowadzi cię do pokoju, zmuś ją do oddania brylantu - wówczas nie będziesz musiał jej zabijać. Jeśli natomiast nie zgodzisz się na schadzkę z Zamithrą, ta wkrótce znajdzie sobie innego towarzysza. Podążaj za parą, a gdy wejdą do pokoju, rozpraw się z wojowniczką i zabierz klejnot.
  • Setara - zamieszkuje w domu położonym w Kniei Neverwinter. Aby zdobyć Klejnot Węża Setary, będziesz musiał wykonać misję Knieja Neverwinter: Lustro wiedźmy.
  • Wieża Waneva - znajdziesz go w kufrze, w komnatach przywołań.

Dostarczenie każdego klejnotu zapewni ci zysk w postaci 250 PD oraz 200 szt. złota. Kiedy dostarczysz Elaithowi wszystkie trzy kamienie, otrzymasz dodatkowo Zbroję Lojalności, 500 PD oraz 200 szt. złota. Jeśli pomyślnie użyjesz perswazji, elf dorzuci jeszcze 300 szt. złota i magiczny pas.

Port Llast: Łowcy nagród

Zleceniodawca: Kendrak, koszary Kendraka (1)

Kendrak wspomni ci o gangu uciekinierów z więzienia w Waterdeep, która przebywa gdzieś w okolicy. Za każdym z nich wystawiono list gończy, dlatego jest to znakomita okazja, aby się wzbogacić. Warunkiem wypłacenia nagrody jest dostarczenie Kendrakowi ucha poszukiwanego bandyty. Gdy przeciwnicy będą bliscy śmierci, spóbują się poddać i zaoferują odcięcie ucha w zamian za życie - Kendrak nie dostrzeże różnicy, więc wybór należy do ciebie. Oto miejsca, gdzie znajdziesz czwórkę z piątki zbirów:

Za dostarczenie każdego ucha otrzymasz od Kendraka 125 PD oraz 350 szt. złota. Kiedy przyniesiesz ostatnie, dowiesz się, że przywódca gangu, Yesgar, w końcu wychylił głowę z ukrycia. Co więcej, porwał córkę Kendraka, Shaldrissę, dlatego mężczyzna poprosi cię nie tylko o rozprawienie się z pół-orkiem, ale również o uratowanie jego latorośli.

Yesgara znajdziesz w starej kopalni przy Północnym Trakcie. Miejsce to pozostaje od dawna zamknięte, jednakże główną bramę otworzysz kluczem otrzymanym od Kendraka. Oczyszczenie szybu zajmie ci trochę czasu, ale w końcu dotrzesz zarówno do Yesgara, jak i Shaldrissy. Rozpraw się z pół-orkiem i uwolnij dziewczynkę, a następnie wracaj do Kendraka. Szczęśliwy ojciec podaruje ci standardowe 125 PD i 300 szt. złota, a także dodatkowe 500 PD za wykonanie całego zadania.

Port Llast: Łowcy wilkołaków

Zleceniodawca: Neurik, świątynia Tyra (3)

Neurik opowie ci historię sir Karathisa, który jakiś czas temu postanowił zapolować na wilkołaka - słynnego Czarngo Wilka - i zabrał ze sobą czwórkę chłopców. Ekspedycja zakończyła się fatalnie. Wszyscy powrócili poranieni, a tylko jeden Ander nie został zarażony likantropią. Neurik poprosi cię, abyś odnalazł pozostałych uczestników wyprawy i przekazał im Srebrne amulety, które uratują ich od wilczej choroby.

Informacje na temat chłopców będzie posiadał nie kto inny, a wspomniany już Ander. Spotkasz go w gospodzie Przymierze (2). Zgodnie ze słowami chłopca, jego kompanów spotkasz w następujących miejsach:

  • Urth - mieszka w domu Eisenfeldta w Port Llaście (10). Rodzice oczywiście będą kryć syna, ale możesz swobodnie wejść na piętro i tam stawić czoła chłopcu.
  • Geth - spotkasz go w okolicy Wschodniego Traktu.
  • Bran - rezyduje w jaskini leżącej przy Południowym Trakcie.

Za każdym razem gdy odnajdziesz chłopca, musisz go zranić, a następnie przekonać przy pomocy perswazji, by założył amulet - w zamian otrzymasz pierścień, który należy oddać Neurikowi. Jeśli próby perswazji zawiodą, pozostanie ci zabicie likantropa i zabranie błyskotki z jego zwłok. Uratowanie każdego z chłopców Neurik wyceni na 74 PD oraz 150 szt. złota.

To bynajmniej nie koniec. Gdy uporasz się z chłopcami, cały proces musisz powtórzyć z sir Karathisem. Rycerz-likantrop zaszył się w jaskini leżącej w pobliżu gospody Pod Zielonym Gryfem. Podaruj mu naszyjnik Neurika lub zabij, a następnie przeszukaj jego leże. Odnajdziesz dziennik, z którego wyniknie, że słynnym Czarnym Wilkiem jest... Alhelor, sprzedawca przedmiotów chroniących przed likantropią! Opowiedz o tym kapłanowi Tyra, a ten zleci ci ostatnie zadanie: zabicie legendarnego wilkołaka.

Alhelora spotkasz teraz w jego domu (9). Rozpraw się z nim, a z jego zwłok zabierz Ząb Alhelora. Wróć z nim do Neurika, a ten nagrodzi cię 750 PD oraz 700 szt. złota (850, jeśli skutecznie użyjesz perswazji).

Port Llast: Pięć Ksiąg Imaskaru

Zleceniodawca: Eltoora Sarptyl (6)

Stara znajoma z wieży w Neverwinter przyjechała do Port Llastu nieprzypadkowo. Gdzieś w okolicy leżą legendarne Księgi Imaskaru, a czarodziejka zamierza je posiąść. Rzecz jasna, z twoją pomocą.

Na owe tomiszcza natkniesz się w następujących miejscach:

Za dostarczenie pojedynczej księgi Eltoora zapłaci ci 125 PD oraz 300 szt. złota (oraz dodatkowe 100, jeśli pomyślnie zastosujesz perswazję). Co więcej, z zawartej w danej księdze wiedzy będziesz mógł skorzystać. Jeśli grasz czarodziejem lub czarownikiem, skorzystaj z portalu i porozmawiaj z asystentem Eltoory, Saerem Bodkinem. Zgodnie z jego wskazówkami, włóż następujące składniki do kufra, a następnie rzuć określone zaklęcie. Przepisy prezentują się następująco:

  • Amulet Naturalnego Pancerza +3: Księga Lodu, Knykcie szkieletu, Kryształ kwarcu + zaklęcie Zbroja maga
  • Laska Mocy: Księga Ognia, Kryształ kwarcu, Odwłok ognistego żuka + zaklęcie Ognista kula
  • Pierścień Ochrony +3: Księga Śmierci, Gruczoł etterkapa, Knykcie szkieletu + zaklęcie Ulepszona niewidzialność
  • Pierścień Ochrony przed żywiołami: Księga Życia, Bagienne jagody, Kryształ kwarcu + zaklęcie Wytrzymałość na żywioły
  • Różdżka Błyskawicy: Księga Rezonansu, Bagienne jagody, Gruczoł etterkapa + zaklęcie Błyskawica

Za dostarczenie wszystkich pięciu ksiąg nie otrzymasz żadnej dodatkowej nagrody.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.