Łamacz czarów

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 2: Zabójcy Królów

Wstęp

Jeśli w trakcie rozmowy z Filippą (podczas misji W imię wyższych racji!) postanowisz uwolnić czarodziejkę i uratować Saskię, otrzymasz właśnie to zadanie. Tym samym zamkniesz sobie drogę do ukończenia misji Gdzie jest Triss Merigold?

Eksploracja

Loc Muinne - kanały

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt III (Iorweth) - Zadania - Łamacz czarów

1 - więzienie Filippy.

2 - Iorweth.

3 - walka z trupojadami.

4 - kolejna walka z trupojadami.

5 - przejście do domu Filippy.

 

Opis

Zadanie rozpoczniesz w więzieniu (1). Ruszaj schodami w dół, a chwilę później spotkasz Iorwetha (2). Elfowi nie za bardzo spodoba się pomysł uwolnienia czarodziejki. Kobieta wyjawi, że jedyną szansą na odczarowanie Saskii jest wbicie w jej serce specjalnego sztyletu zawierającego kontrzaklęcie. To rozzłości Iorwetha, jednak mimo wszystko Geraltowi uda się przekonać go do współpracy. Na początek musicie opuścić kanały. Elf przejmie więźnia, podczas gdy ty będziesz musiał rozprawić się z czyhającymi na waszej drodze trupojadami (3 i 4). W końcu cała "wycieczka" dotrze do wyjścia (5), skąd już wiedzie prosta droga do domu Filippy.

Znów pójdziesz przodem, by sprawdzić, czy na górze nie pozostały jakieś niespodzianki. I owszem, pozostały - przygotuj się na walkę z trzema gargulcami. Kiedy je pokonasz, Iorweth wprowadzi na górę Filippę, po czym wspólnie udacie się na dach budynku, a ty otrzymasz 500 PD. Na najwyższej kondygnacji domu Filippy odnajdziesz magicznie zabezpieczoną skrzynię, w której przechowywany jest sztylet. Otwarcie kufra będzie wymagało wykonania pewnego rytuału i rzucenia zaklęcia. Filippa zacznie nalegać, by ją rozwiązać, ale Geralt postanowi wykonać samodzielnie przynajmniej pierwszą część zadania. Wróć na dół i odszukaj notatki czarodziejki. Przeszukaj także pozostałe skrytki - powinieneś znaleźć m.in. smocze łuski, będące składnikiem niezwykle rzadkim, a przy tym niezbędnym do wykucia potężnego oręża o nazwie Zerrikanterment.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - Wiedźmin 2: Zabójcy królów - Akt III (Iorweth) - Zadania - Łamacz czarów

Wróć na górę i jeszcze raz spójrz na notatki Filippy. Przedstawiają one trzy schematy, na których oznaczono kolejność zapalania rozlokowanych przy kufrze świec (patrz obrazek po prawej). Tylko jeden z diagramów jest poprawny, jednak nie można z góry ustalić który - wybór podlega czynnikowi losowemu. Musisz więc przeprowadzić rytuał metodą prób i błędów; wcześniej warto użyć znaku Quen, ponieważ jeśli wybierzesz zły diagram, na końcu zostaniesz trafiony ładunkiem elektrycznym.

Pomyślne odprawienie rytuału to dopiero połowa sukcesu. Wówczas należy rzucić odpowiednie zaklęcie, co wg Filippy wymaga interwencji prawdziwego adepta sztuk magicznych. Iorweth zgodzi się w końcu rozwiązać czarodziejkę, która natychmiast rozpocznie inkantacje. Gdy skończy, odepchnie kolejnym zaklęciem Iorwetha, zamieni się w sowę i ucieknie, zanim ktokolwiek zdąży zareagować. Co więcej, pozostawi ci do towarzystwa golema, który przeniesie całą trójkę do innego wymiaru. To oczywiście rozpocznie walkę.

Potyczka z golemem nie należy jednak do wymagających. Uważaj na żółte pola na ziemi - są to miejsca, w które za chwilę uderzy kula ognia, dlatego jeśli tylko dostrzeżesz taki znacznik pod swoimi stopami, czym prędzej uciekaj. Poza tym starcie nie różni się niczym od typowej walki z golemem: chwytaj go w pułapki Yrden i atakuj od tyłu silnymi ciosami. Gdy zabijesz potwora, powrócicie wraz z Iorwethem na dach domu Filippy.

Na koniec zabierz ze skrzyni poszukiwany sztylet. Iorweth poprosi cię, abyś nie zabijał Saskii, jeśli nie będziesz musiał. Obiecaj tak zrobić. Kiedy skończysz rozmawiać z elfem, zadanie zostanie zaliczone. Od razu otrzymasz nową misję - Zjazd czarodziejów. Nim udasz się na obrady, zakończ wszystkie zadania poboczne i uzupełnij zapasy. Wizyta w amfiteatrze prowadzi bowiem do samego finału głównego wątku fabularnego.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.