Z dalekiego Ofiru

Solucja i poradnik gry Wiedźmin 3: Dziki Gon - Serca z kamienia

Wstęp

We wsi Górny Młyn spotkasz ofirskiego kupca Dullę kh'Amanniego (1), który poskarży ci się, że został okradziony z cennych schematów, co zapoczątkuje niniejsze zadanie. Alternatywną drogą rozpoczęcia tej misji jest odnalezienie jednego ze wspomnianych diagramów, na które możesz natknąć się w obozach Czerwonych Rycerzy.

Mapy

Zachodnia Redania

1 - Dullah kh'Amanni.

2 - miejsce napadu.

3 - podziemna kryjówka Czerwonych Rycerzy.

4 - kryjówka Czerwonych Rycerzy na wzgórzach.

5 - kryjówka Czerwonych Rycerzy w lesie

6 - kryjówka Czerwonych Rycerzy w Zamku Zützer.

 

Opis przejścia

Okazuje się, że własność ofirskiego kupca została rozproszona po całej zachodniej Redanii. Kolejność odzyskiwania kolejnych przedmiotów nie ma większego znaczenia, choć jeśli zaczniesz od miejsca napadu, to uzyskasz informację o lokalizacji pozostałych obozów bandytów. Łącznie będziesz musiał odzyskać cztery schematy, zwiedzając następujące miejsca:

  • Miejsce napadu (2). Kiedy dotrzesz na rozdroże tuż obok tartaku, użyj wiedźmińskich zmysłów. Odnajdziesz dużo śladów stóp wiodących w kierunku północnym. Wspinając się na niewielkie wzgórze, trop się urwie, lecz niemal od razu zauważysz ślady krwi. Idź za nimi, aż znów odnajdziesz ślady stóp. Te zaprowadzą cię do zamaskowanej klapy (3). Otwórz ją i zejdź po drabinie. W podziemnej kryjówce napotkasz kilku wrogo nastawionych Czerwonych Rycerzy (poz. 33). Walka będzie toczyć się na bardzo małej przestrzeni, dlatego zrób dobry użytek z petard i/lub Znaków. Kiedy będzie już po wszystkim, przeszukaj skrytki, a odnajdziesz m.in. Nieprzetłumaczony schemat na pancerz oraz List z rozkazami. Lektura korespondencji pozwoli ci poznać lokalizację pozostałych obozów Czerwonych Rycerzy i tym samym ułatwi ukończenie niniejszego zadania.
  • Kryjówka na wzgórzach (4). Najłatwiej dotrzeć do niej przy okazji wykonywania misji Róża na czerwonym polu, bowiem zemsta na obozujących tutaj rycerzach-rabusiach jest jej ostatecznym celem. Tak czy inaczej czeka cię tutaj potyczka z kilkuosobowym oddziałem Czerwonych Rycerzy (poz. 33). Gdy ich pokonasz, odnajdziesz kilka kufrów z losowymi skarbami. W jednym z nich odkryjesz Nieprzetłumaczony schemat na spodnie, a także kolejny List z rozkazami.
  • Kryjówka w lesie (5). W tym niewielkim obozowisku napotkasz raptem kilku Czerwonych Rycerzy (poz. 33). Kiedy ich pokonasz, zwyczajowo przetrząśnij kufry, by w jednym z nim znaleźć Nieprzetłumaczony schemat na buty oraz Pomięty list.
  • Kryjówka na Zamku Zützer (6). Wśród ruin starej warowni obozowisko rozbił co najmniej tuzin Czerwonych Rycerzy (poz. 33), dlatego w tym wypadku przygotuj się na długą i wyczerpującą walkę. Niemniej kiedy rozprawisz się już z rabusiami, będziesz mógł przywłaszczyć sobie sporo ciekawych, losowych przedmiotów. Cel twojej podróży znajduje się w namiocie dowódcy. Odnajdziesz w nim m.in. Nieprzetłumaczony schemat na rękawice oraz List z rozkazami.

Odzyskawszy wszystkie cztery schematy, wróć do Dulli kh'Amanniego. Ofirczyk bardzo się ucieszy na ich widok i w nagrodę zgodzi się je dla ciebie przetłumaczyć. Proces ten potrwa cały dzień, dlatego w międzyczasie możesz zająć się innymi sprawami lub po prostu pomedytować. Gdy zagadniesz kupca następnego dnia, ten wręczy ci Schemat: Ofirska karacena, Schemat: Ofirskie buty, Schemat: Ofirskie karwasze i Schemat: Ofirskie szarawary. W ten oto sposób niniejsze zadanie dobiegnie końca.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.