Zaklęcia z tej szkoły wpływają na sposób postrzegania rzeczy i wydarzeń przez żywe istoty.
Hałas
Wytwarza przeraźliwy dźwięk, który uniemożliwia celowi koncentrację niezbędną do rzucania zaklęć. Stopień efektu jest odwrotnie proporcjonalny do szansy celu na pomyślne rzucenie zaklęcia.
Mrozie: Czar świetnie sprawdzający się przy obezwładnianiu wrogich czarodziejów. Poza tym raczej bezużyteczny.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Dziki Wrzask - 1-30 pkt przez 5 s. na cel | Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy |
Straszliwy Hałas - 10-22 pkt przez 5 s. przez dotyk | Salama Andrethi - Tel Mora, Wieża: Usługi |
Wrzask - 3-8 pkt przez 5 s. na cel | Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: dom Edryno Arethi Estirdalin - Balmora: Gildia Magów |
Zabójczy Hałas - 2-60 pkt przez 5 s. na cel | Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi Mertisi Andavel - Tel Branora: Górne Piętra Namanian Facian - Sadrith Mora: Gildia Morag Tong Nelso Salenim - Sadrith Mora: Siedziba Rady Rodu Telvanni Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong |
Zabójczy Wrzask - 8-15 pkt przez 5 s. na cel | Eraamion - Caldera: Gildia Magów |
Kameleon
Pozwala celowi stopić się z otoczeniem, czyniąc go niewykrywalnym. Cel może atakować i używać przedmiotów, ale skuteczność zaklęcia waha się od 1 do 100 procent. Im wyższy stopień efektu, tym doskonalsze jego działanie.
Mrozie: Świetne zaklęcie, przy wysokiej ilości procentów stajesz się niemal nietykalny. Co więcej, czar nie rozprasza się po wykonaniu interakcji z otoczeniem, przez co jest niezawodnym sprzymierzeńcem przy wszelkiego rodzaju kradzieżach czy atakach skrytobójczych.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Błędny Wzrok Golanara - 10-40% przez 10 s. na siebie |
Eraamion - Caldera: Gildia Magów Sirilonwe - Vivek Dzielnica Przybyszów: Gildia Magów |
Cieniokształt - 6-15% przez 30 s. na siebie |
Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: dom Edryno Arethi Salama Andrethi - Tel Mora, Wieża: Usługi |
Cienista Przędza - 20%. przez 10 s. na siebie |
Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy Salama Andrethi - Tel Mora, Wieża: Usługi Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong |
Kameleon - 10% przez 30s. na siebie |
Ferise Varo - Vos, Dom Cechowy Varo: Wejście Salver Lleran - Vivek Strefa Telvanni: Czarownik |
Maska Cienia - 40-70% przez 30 s. na siebie |
Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong Gildan - Ald'ruhn: dom Gildan Imare - Balmora: Siedziba Rady Rodu Hlaalu Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy Ranis Athrys - Balmora: Gildia Magów Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong |
Kocie Oczy
Pozwala celowi widzieć w ciemności. Im wyższy stopień tego efektu, tym lepiej cel będzie widział w mroku.
Mrozie: Niezbyt przydatny czar, gdyż tak naprawdę na Vvardenfell jest niewiele miejsc na tyle ciemnych, by trzeba sobie oświetlać drogę pochodnią czy za pomocą magii. Chyba, że korzystasz z pluginów "przyciemniających" otoczenie - wtedy, zaklęcie to będzie nieocenione.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Kocie Oczy - 20% przez 30 s. na siebie |
Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: dom Edryno Arethi Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce Orrent Geontene - Ald'ruhn: Gildia Magów Salver Lleran - Vivek Strefa Telvanni: Czarownik Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong |
Milczenie
Tymczasowo nie pozwala celowi rzucać zaklęć.
Mrozie: Kolejne zaklęcia bardzo użyteczne w czasie starć z magami; do innych celów zupełnie nieprzydatne.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Całkowite Milczenie - przez 10 s. na cel |
Erer Darothril - Sadrith Mora: Oberża Sprośnej Muriel Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi Gildan - Ald'ruhn: dom Gildan Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag Ranis Athrys - Balmora: Gildia Magów |
Milczenie - przez 5 s. na cel |
Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce Namanian Facian - Sadrith Mora: Gildia Morag Tong Orrent Geontene - Ald'ruhn: Gildia Magów Salama Andrethi - Tel Mora, Wieża: Usługi Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong |
Niewidzialność
Tymczasowo nie pozwala celowi rzucać zaklęć.
Mrozie: Kolejne po Kameleonie zaklęcie maskujące, jednak o tyle gorsze od wyżej wspomnianego czaru, iż rozprasza się przy próbie podjęcia interakcji z otoczeniem (np. podniesienie przedmiotu).
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Niewidzialność - przez 20 s. na siebie |
Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi |
Odwrócony Wzrok Brevusy - przez 10 s. na siebie |
Eraamion - Caldera: Gildia Magów |
Ukrycie - przez 90 s. na siebie |
Erer Darothril - Sadrith Mora: Oberża Sprośnej Muriel Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong Gildan - Ald'ruhn: dom Gildan Imare - Balmora: Siedziba Rady Rodu Hlaalu Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag Mertisi Andavel - Tel Branora: Górne Piętra Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce Ranis Athrys - Balmora: Gildia Magów |
Ukrycie - przez 30 s. na siebie |
Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: dom Edryno Arethi Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi Heem-La - Ald'ruhn: Gildia Magów Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy Namanian Facian - Sadrith Mora: Gildia Morag Tong Orrent Geontene - Ald'ruhn: Gildia Magów Salama Andrethi - Tel Mora, Wieża: Usługi Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong Sirilonwe - Vivek Dzielnica Przybyszów: Gildia Magów |
Oślepienie
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Pomroczność Alady - 10-30 pkt przez 30 s. przez dotyk |
Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi Farena Arelas - Tel Uvirith: Dom Arelas Mertisi Andavel - Tel Branora: Górne Piętra Orrent Geontene - Ald'ruhn: Gildia Magów |
Wieczna Noc Erelvama - 1-40 pkt przez 10 s. przez dotyk |
Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce Namanian Facian - Sadrith Mora: Gildia Morag Tong Gildan - Ald'ruhn: dom Gildan Sirilonwe - Vivek Dzielnica Przybyszów: Gildia Magów |
Łzawe Oko - 1-10 pkt przez 5 s. na cel |
Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: dom Edryno Arethi Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy |
Paraliż
Paraliżuje cel na czas trwania efektu. Ten efekt nie posiada stopnia, tylko czas trwania.
Mrozie: Genialne zaklęcie na początek gry, kiedy większość przeciwników jest od ciebie silniejsza - zwłaszcza jeśli zaklniesz swoja broń z efektem paraliżu. Razem ze wzrostem poziomu postaci zaklęcie jednak traci na wartości, ze względu na co raz łatwiejsze potyczki z przeciwnikami.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Paraliż - na 5 s. przez dotyk |
Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: Dom Edryno Arethi Estirdalin - Balmora: Gildia Magów Malven Romori - Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Magów Namanian Facian - Sadrith Mora: Gildia Morag Tong Orrent Geontene - Ald'ruhn: Gildia Magów Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong |
Spojrzenie Meduzy - przez 15 s. na cel |
Erer Darothril - Sadrith Mora: Oberża Sprośnej Muriel Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy |
Sanktuarium
Utrudnia trafienie celu. Stopień efektu dodawany jest do szansy celu na uniknięcie ciosu.
Mrozie: Podobnie jak Oślepienie, Sanktuarium utrudnia twoim wrogom trafienie cię. Z reguły bezużyteczne, chociaż przy potężniejszych przeciwnikach może okazać się pomocne.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Cienista Przędza - 20%. przez 10 s. na siebie |
Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy Salama Andrethi - Tel Mora, Wieża: Usługi Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong |
Ojcowska Dłoń - 1-40% przez 5 s. na siebie |
Arrille - Seyda Neen: Dom Cechowy Arrille'a Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong Nilvyn Drothan - Upiorna Brama: Świątynia |
Sanktuarium - 10% przez 30 s. na siebie |
Zanmulk Sammalamus - Gnisis: Świątynia |
Łaska Sothy - 1-20% przez 5 s. na siebie |
Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: dom Edryno Arethi Folvys Andalor - Ald'ruhn: Świątynia Orrent Geontene - Ald'ruhn: Gildia Magów |
Sprowokowanie Humanoida
Tymczasowo zwiększa wolę walki u wybranego humanoida. Im wyższy stopień tego efektu, tym większa szansa, że cel zaatakuje rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, wola walki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty niższego rzędu, ożywieńców i Daedry.
Mrozie: Niezastąpione zaklęcie jeśli nie masz rozwiniętej umiejętności retoryki, a musisz kogoś zabić; po rzuceniu ofiara zaatakuje, a ty będziesz mógł ją zabić bez obaw o nagrodę za swoją głowę - w końcu "tylko się broniłeś".
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Prowokujący Dotyk - 5 pkt przez 10 s. przez dotyk |
Uleni Heleran - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów |
Sprowokowanie Istoty
Tymczasowo zwiększa wolę walki u wybranej istoty. Im wyższy stopień tego efektu, tym większa szansa, że cel zaatakuje rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, wola walki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty humanoidalne, ożywieńców i Daedry.
Mrozie: Co tu opisywać - zaklęcie działa analogicznie jak "Sprowokowanie Humanoida" z ta jedną różnicą, że oddziałuje jedynie na istoty niehumanoidalne.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Sprowokowanie Bestii - 5 pkt przez 10 s. przez dotyk |
Uleni Heleran - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów |
Sprowokowanie Istoty - 5 pkt przez 10 s. na cel |
Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce |
Światło
Tworzy magiczny pocisk, który po uderzeniu w cel rozświetla na pewien czas okolicę. Nie zadaje obrażeń.
Mrozie: Bardzo przydatne zaklęcie jeśli grasz z pluginami przyciemniającymi otoczenie; w innym wypadku po prostu zbędne.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Światło - 20 pkt przez 30 s. w obszarze 30 stóp na cel |
Eldrilu Dalen - Vos: Kaplica Eraamion - Caldera: Gildia Magów Heem-La - Ald'ruhn: Gildia Magów Mehra Drora - Gnisis: Świątynia Salver Lleran - Vivek, Strefa Telvanni: Czarownik |
Urok
Tymczasowo polepsza nastawienie celu względem rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, nastawienie celu wraca do poprzedniej wartości.
Mrozie: Jeśli nie masz zbyt dobrze rozwiniętej umiejętności retoryki, to zaklęcie będzie jednym z najlepszych sposobów na "przełamanie lodów" w kontaktach z innymi NPC-ami.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Dotyk Zauroczenia - 30 pkt przez 30 s. na dotyk |
Eraamion - Caldera: Gildia Magów Erer Darothril - Sadrith Mora: Oberża Sprośnej Muriel Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag Marayn Dren - Balmora: Gildia Magów |
Zauroczenie Śmiertelnika - 10-30 pkt przez 30 s. na cel |
Erer Darothril - Sadrith Mora: Oberża Sprośnej Muriel Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce Salver Lleran - Vivek, Strefa Telvanni: Czarownik |
Uspokojenie Humanoida
Tymczasowo zmniejsza wolę walki u wybranego humanoida. Im wyższy stopień tego efektu, tym mniejsza szansa, że cel zaatakuje rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, wola walki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty niższego rzędu, ożywieńców i Daedry.
Mrozie: W zasadzie jest to jedno z najrzadziej używanych zaklęć, chociaż jeśli sprowokujesz do walki silniejszego do siebie NPC-a, może uratować ci skórę.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Uspokajający Dotyk - 30 pkt przez 10 s. przez dotyk |
Ferise Varo - Vos, Dom Cechowy Varo: Wejście Nilvyn Drothan - Upiorna Brama: Świątynia Tinaso Alan - Tel Mora, Wieża: Usługi |
Uspokojenie Humanoida - 30 pkt przez 10 s. na cel |
Dulian - Fort Jeleni: Wnętrze Marayn Dren - Balmora: Gildia Magów Medila Indaren - Caldera: Gildia Magów Scelian Plebo - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Cesarska Kaplica Vaval Selas - Vivek, Św. Olms: Świątynia |
Uspokojenie Istoty
Tymczasowo zmniejsza wolę walki u wybranej istoty. Im wyższy stopień tego efektu, tym mniejsza szansa, że cel zaatakuje rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, wola walki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty humanoidalne, ożywieńców i Daedry.
Mrozie: Kolejny z bardzo rzadko używanych czarów; jeśli jednak jakaś istota okaże się groźniejsza w walce niż przypuszczałeś, nie wahaj się go użyć.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Uspokojenie Istoty - 30 pkt przez 10 s. na cel |
Dulian - Fort Jeleni: Wnętrze Marayn Dren - Balmora: Gildia Magów Medila Indaren - Caldera: Gildia Magów Scelian Plebo - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Cesarska Kaplica Sharn gra-Muzgob - Balmora: Gildia Magów Tyermaillin - Balmora: Dom Tyermaillina Vaval Selas - Vivek, Św. Olms: Świątynia |
Wsparcie Humanoida
Tymczasowo zmniejsza chęć ucieczki u wybranego humanoida. Im wyższy stopień tego efektu, tym mniejsza szansa, że cel rzuci się do ucieczki. Po upłynięciu czasu trwania efektu, chęć ucieczki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty niższego rzędu, ożywieńców i Daedry.
Mrozie: Czar zwiększający morale wybranego NPC-a, tylko po co... ? Nie warto w niego inwestować choćby 1 septima, gdyż po prostu nie ma on praktycznego zastosowania.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Wsparcie Humanoida - 5 pkt przez 30 s. na cel |
Rirnas Athren - Vivek, Strefa Hlaalu: Świątynia |
Ws |
Guls Llervu - Ald'ruhn: Dom Gulsa Llervu Lalatia Varian - Ebonheart: Cesarskie Kaplice Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag Nilvyn Drothan - Upiorna Brama: Świątynia Sedris Omalen - Maar Gan: Posterunek |
Wsparcie Istoty
Tymczasowo zmniejsza chęć ucieczki u wybranej istoty. Im wyższy stopień tego efektu, tym mniejsza szansa, że cel rzuci się do ucieczki. Po upłynięciu czasu trwania efektu, chęć ucieczki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty humanoidalne, ożywieńców i Daedry.
Mrozie: Nie ma po co się rozpisywać - ten czar również nie ma praktycznego zastosowania i powinno traktować się go jedynie jako ciekawostkę.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Wsparcie Bestii - 5 pkt przez 30 s. na cel |
Felara Andrethi - Tel Aruhn, Wieża: Kwatery Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag Sedris Omalen - Maar Gan: Posterunek |
Wsparcie Istoty - 5 pkt przez 30 s. na cel |
Rirnas Athren - Vivek, Strefa Hlaalu: Świątynia Synnolian Tunifus - Ebonheart: Cesarskie Kaplice |
Wystraszenie Humanoida
Tymczasowo zwiększa chęć ucieczki u wybranego humanoida. Im wyższy stopień tego efektu, tym większa szansa, że cel ucieknie na widok rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, chęć ucieczki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty niższego rzędu, ożywieńców i Daedry.
Mrozie: Pozwala wystraszyć NPC-a, chociaż właściwie jest to bezcelowe; no chyba, że satysfakcjonuje cię widok pierzchnącego przed tobą ludu Morrowind.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Przerażający Dotyk - 5 pkt przez 10 s. przez dotyk |
Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów Folvys Andalor - Ald'ruhn: Świątynia Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce Sonummu Zabamat - Obóz Zainab: Jurta Wieszczki |
Wystraszenie Istoty - 5 pkt przez 10 s. na cel |
Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong |
Wystraszenie Istoty
Tymczasowo zwiększa chęć ucieczki u wybranego humanoida. Im wyższy stopień tego efektu, tym większa szansa, że cel ucieknie na widok rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, chęć ucieczki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty niższego rzędu, ożywieńców i Daedry.
Mrozie: ...i jeszcze jeden czar z kategorii "kompletnie bezużyteczne". Nie spotkałem się z sytuacją, kiedy mógłbym zastosować to zaklęcie w praktyczny sposób.
Nazwa/efekt | Gdzie kupić/znaleźć? |
Wystraszenie Bestii - 5 pkt przez 10 s. na cel |
Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy |
Wystraszenie Istoty - 5 pkt przez 10 s. na cel |
Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong Sirilonwe - Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Magów |
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!