Szkoła iluzji

Przewodnik gry The Elder Scrolls III: Morrowind

Zaklęcia z tej szkoły wpływają na sposób postrzegania rzeczy i wydarzeń przez żywe istoty.

Hałas

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Hałas

Wytwarza przeraźliwy dźwięk, który uniemożliwia celowi koncentrację niezbędną do rzucania zaklęć. Stopień efektu jest odwrotnie proporcjonalny do szansy celu na pomyślne rzucenie zaklęcia.

Mrozie: Czar świetnie sprawdzający się przy obezwładnianiu wrogich czarodziejów. Poza tym raczej bezużyteczny.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Dziki Wrzask - 1-30 pkt przez 5 s. na cel Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong
Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy
Straszliwy Hałas - 10-22 pkt przez 5 s. przez dotyk Salama Andrethi - Tel Mora, Wieża: Usługi
Wrzask - 3-8 pkt przez 5 s. na cel Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: dom Edryno Arethi
Estirdalin - Balmora: Gildia Magów
Zabójczy Hałas - 2-60 pkt przez 5 s. na cel Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów
Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi
Mertisi Andavel - Tel Branora: Górne Piętra
Namanian Facian - Sadrith Mora: Gildia Morag Tong
Nelso Salenim - Sadrith Mora: Siedziba Rady Rodu Telvanni
Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong
Zabójczy Wrzask - 8-15 pkt przez 5 s. na cel Eraamion - Caldera: Gildia Magów
 

Kameleon

Zaklęcia - Kameleon

Pozwala celowi stopić się z otoczeniem, czyniąc go niewykrywalnym. Cel może atakować i używać przedmiotów, ale skuteczność zaklęcia waha się od 1 do 100 procent. Im wyższy stopień efektu, tym doskonalsze jego działanie.

Mrozie: Świetne zaklęcie, przy wysokiej ilości procentów stajesz się niemal nietykalny. Co więcej, czar nie rozprasza się po wykonaniu interakcji z otoczeniem, przez co jest niezawodnym sprzymierzeńcem przy wszelkiego rodzaju kradzieżach czy atakach skrytobójczych.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Błędny Wzrok Golanara - 10-40% przez 10 s. na siebie Eraamion - Caldera: Gildia Magów
Sirilonwe - Vivek Dzielnica Przybyszów: Gildia Magów
Cieniokształt - 6-15% przez 30 s. na siebie Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: dom Edryno Arethi
Salama Andrethi - Tel Mora, Wieża: Usługi
Cienista Przędza - 20%. przez 10 s. na siebie Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów
Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi

Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag
Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy
Salama Andrethi - Tel Mora, Wieża: Usługi
Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong
Kameleon - 10% przez 30s. na siebie Ferise Varo - Vos, Dom Cechowy Varo: Wejście
Salver Lleran - Vivek Strefa Telvanni: Czarownik
Maska Cienia - 40-70% przez 30 s. na siebie Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong
Gildan - Ald'ruhn: dom Gildan
Imare - Balmora: Siedziba Rady Rodu Hlaalu
Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy
Ranis Athrys - Balmora: Gildia Magów
Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong
 

Kocie Oczy

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Kocie Oczy

Pozwala celowi widzieć w ciemności. Im wyższy stopień tego efektu, tym lepiej cel będzie widział w mroku.

Mrozie: Niezbyt przydatny czar, gdyż tak naprawdę na Vvardenfell jest niewiele miejsc na tyle ciemnych, by trzeba sobie oświetlać drogę pochodnią czy za pomocą magii. Chyba, że korzystasz z pluginów "przyciemniających" otoczenie - wtedy, zaklęcie to będzie nieocenione.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Kocie Oczy - 20% przez 30 s. na siebie Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów
Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: dom Edryno Arethi
Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag
Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce
Orrent Geontene - Ald'ruhn: Gildia Magów
Salver Lleran - Vivek Strefa Telvanni: Czarownik
Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong
 

Milczenie

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Milczenie

Tymczasowo nie pozwala celowi rzucać zaklęć.

Mrozie: Kolejne zaklęcia bardzo użyteczne w czasie starć z magami; do innych celów zupełnie nieprzydatne.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Całkowite Milczenie - przez 10 s. na cel Erer Darothril - Sadrith Mora: Oberża Sprośnej Muriel
Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong
Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi
Gildan - Ald'ruhn: dom Gildan
Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag
Ranis Athrys - Balmora: Gildia Magów
Milczenie - przez 5 s. na cel Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy
Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce
Namanian Facian - Sadrith Mora: Gildia Morag Tong
Orrent Geontene - Ald'ruhn: Gildia Magów
Salama Andrethi - Tel Mora, Wieża: Usługi
Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong
 

Niewidzialność

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Niewidzialność

Tymczasowo nie pozwala celowi rzucać zaklęć.

Mrozie: Kolejne po Kameleonie zaklęcie maskujące, jednak o tyle gorsze od wyżej wspomnianego czaru, iż rozprasza się przy próbie podjęcia interakcji z otoczeniem (np. podniesienie przedmiotu).

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Niewidzialność - przez 20 s. na siebie Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi
Odwrócony Wzrok Brevusy - przez 10 s. na siebie Eraamion - Caldera: Gildia Magów
Ukrycie - przez 90 s. na siebie Erer Darothril - Sadrith Mora: Oberża Sprośnej Muriel
Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong
Gildan - Ald'ruhn: dom Gildan
Imare - Balmora: Siedziba Rady Rodu Hlaalu
Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag
Mertisi Andavel - Tel Branora: Górne Piętra
Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce
Ranis Athrys - Balmora: Gildia Magów
Ukrycie - przez 30 s. na siebie Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów
Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: dom Edryno Arethi
Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi
Heem-La - Ald'ruhn: Gildia Magów
Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy
Namanian Facian - Sadrith Mora: Gildia Morag Tong
Orrent Geontene - Ald'ruhn: Gildia Magów
Salama Andrethi - Tel Mora, Wieża: Usługi
Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong
Sirilonwe - Vivek Dzielnica Przybyszów: Gildia Magów
 

Oślepienie

Mrozie: Jak sama nazwa wskazuje, to zaklęcie służy do oślepienia przeciwnika, przez co rzadziej będzie zadawał celne ciosy - praktyczne, np. w czasie walki z Umbrą.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Pomroczność Alady - 10-30 pkt przez 30 s. przez dotyk Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong
Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi
Farena Arelas - Tel Uvirith: Dom Arelas
Mertisi Andavel - Tel Branora: Górne Piętra
Orrent Geontene - Ald'ruhn: Gildia Magów
Wieczna Noc Erelvama - 1-40 pkt przez 10 s. przez dotyk Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce
Namanian Facian - Sadrith Mora: Gildia Morag Tong
Gildan - Ald'ruhn: dom Gildan
Sirilonwe - Vivek Dzielnica Przybyszów: Gildia Magów
Łzawe Oko - 1-10 pkt przez 5 s. na cel Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów
Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: dom Edryno Arethi
Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy
 

Paraliż

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Paraliż

Paraliżuje cel na czas trwania efektu. Ten efekt nie posiada stopnia, tylko czas trwania.

Mrozie: Genialne zaklęcie na początek gry, kiedy większość przeciwników jest od ciebie silniejsza - zwłaszcza jeśli zaklniesz swoja broń z efektem paraliżu. Razem ze wzrostem poziomu postaci zaklęcie jednak traci na wartości, ze względu na co raz łatwiejsze potyczki z przeciwnikami.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Paraliż - na 5 s. przez dotyk Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów
Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: Dom Edryno Arethi
Estirdalin - Balmora: Gildia Magów
Malven Romori - Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Magów
Namanian Facian - Sadrith Mora: Gildia Morag Tong
Orrent Geontene - Ald'ruhn: Gildia Magów
Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong
Spojrzenie Meduzy - przez 15 s. na cel Erer Darothril - Sadrith Mora: Oberża Sprośnej Muriel
Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong
Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag
Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy
 

Sanktuarium

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Sanktuarium

Utrudnia trafienie celu. Stopień efektu dodawany jest do szansy celu na uniknięcie ciosu.

Mrozie: Podobnie jak Oślepienie, Sanktuarium utrudnia twoim wrogom trafienie cię. Z reguły bezużyteczne, chociaż przy potężniejszych przeciwnikach może okazać się pomocne.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Cienista Przędza - 20%. przez 10 s. na siebie Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów
Fanildil - Ebonheart: Garnizon Fortu Jastrzębi
Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag
Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy
Salama Andrethi - Tel Mora, Wieża: Usługi
Salyni Nelvayn - Ald'ruhn, Dzielnica Willowa: Siedziba Morag Tong
Ojcowska Dłoń - 1-40% przez 5 s. na siebie Arrille - Seyda Neen: Dom Cechowy Arrille'a
Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong
Nilvyn Drothan - Upiorna Brama: Świątynia
Sanktuarium - 10% przez 30 s. na siebie Zanmulk Sammalamus - Gnisis: Świątynia
Łaska Sothy - 1-20% przez 5 s. na siebie Bratheru Oran - Vivek, Strefa Hlaalu: dom Edryno Arethi
Folvys Andalor - Ald'ruhn: Świątynia
Orrent Geontene - Ald'ruhn: Gildia Magów
 

Sprowokowanie Humanoida

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Sprowokowanie Humanoida

Tymczasowo zwiększa wolę walki u wybranego humanoida. Im wyższy stopień tego efektu, tym większa szansa, że cel zaatakuje rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, wola walki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty niższego rzędu, ożywieńców i Daedry.

Mrozie: Niezastąpione zaklęcie jeśli nie masz rozwiniętej umiejętności retoryki, a musisz kogoś zabić; po rzuceniu ofiara zaatakuje, a ty będziesz mógł ją zabić bez obaw o nagrodę za swoją głowę - w końcu "tylko się broniłeś".

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Prowokujący Dotyk - 5 pkt przez 10 s. przez dotyk Uleni Heleran - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów
 

Sprowokowanie Istoty

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Sprowokowanie Istoty

Tymczasowo zwiększa wolę walki u wybranej istoty. Im wyższy stopień tego efektu, tym większa szansa, że cel zaatakuje rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, wola walki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty humanoidalne, ożywieńców i Daedry.

Mrozie: Co tu opisywać - zaklęcie działa analogicznie jak "Sprowokowanie Humanoida" z ta jedną różnicą, że oddziałuje jedynie na istoty niehumanoidalne.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Sprowokowanie Bestii - 5 pkt przez 10 s. przez dotyk Uleni Heleran - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów
Sprowokowanie Istoty - 5 pkt przez 10 s. na cel Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce
 

Światło

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Światło

Tworzy magiczny pocisk, który po uderzeniu w cel rozświetla na pewien czas okolicę. Nie zadaje obrażeń.

Mrozie: Bardzo przydatne zaklęcie jeśli grasz z pluginami przyciemniającymi otoczenie; w innym wypadku po prostu zbędne.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Światło - 20 pkt przez 30 s. w obszarze 30 stóp na cel Eldrilu Dalen - Vos: Kaplica
Eraamion - Caldera: Gildia Magów
Heem-La - Ald'ruhn: Gildia Magów
Mehra Drora - Gnisis: Świątynia
Salver Lleran - Vivek, Strefa Telvanni: Czarownik
 

Urok

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Urok

Tymczasowo polepsza nastawienie celu względem rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, nastawienie celu wraca do poprzedniej wartości.

Mrozie: Jeśli nie masz zbyt dobrze rozwiniętej umiejętności retoryki, to zaklęcie będzie jednym z najlepszych sposobów na "przełamanie lodów" w kontaktach z innymi NPC-ami.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Dotyk Zauroczenia - 30 pkt przez 30 s. na dotyk Eraamion - Caldera: Gildia Magów
Erer Darothril - Sadrith Mora: Oberża Sprośnej Muriel
Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag
Marayn Dren - Balmora: Gildia Magów
Zauroczenie Śmiertelnika - 10-30 pkt przez 30 s. na cel Erer Darothril - Sadrith Mora: Oberża Sprośnej Muriel
Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce
Salver Lleran - Vivek, Strefa Telvanni: Czarownik
 

Uspokojenie Humanoida

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Uspokojenie Humanoida

Tymczasowo zmniejsza wolę walki u wybranego humanoida. Im wyższy stopień tego efektu, tym mniejsza szansa, że cel zaatakuje rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, wola walki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty niższego rzędu, ożywieńców i Daedry.

Mrozie: W zasadzie jest to jedno z najrzadziej używanych zaklęć, chociaż jeśli sprowokujesz do walki silniejszego do siebie NPC-a, może uratować ci skórę.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Uspokajający Dotyk - 30 pkt przez 10 s. przez dotyk Ferise Varo - Vos, Dom Cechowy Varo: Wejście
Nilvyn Drothan - Upiorna Brama: Świątynia
Tinaso Alan - Tel Mora, Wieża: Usługi
Uspokojenie Humanoida - 30 pkt przez 10 s. na cel Dulian - Fort Jeleni: Wnętrze
Marayn Dren - Balmora: Gildia Magów
Medila Indaren - Caldera: Gildia Magów
Scelian Plebo - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Cesarska Kaplica
Vaval Selas - Vivek, Św. Olms: Świątynia
 

Uspokojenie Istoty

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Uspokojenie Istoty

Tymczasowo zmniejsza wolę walki u wybranej istoty. Im wyższy stopień tego efektu, tym mniejsza szansa, że cel zaatakuje rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, wola walki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty humanoidalne, ożywieńców i Daedry.

Mrozie: Kolejny z bardzo rzadko używanych czarów; jeśli jednak jakaś istota okaże się groźniejsza w walce niż przypuszczałeś, nie wahaj się go użyć.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Uspokojenie Istoty - 30 pkt przez 10 s. na cel Dulian - Fort Jeleni: Wnętrze
Marayn Dren - Balmora: Gildia Magów
Medila Indaren - Caldera: Gildia Magów
Scelian Plebo - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Cesarska Kaplica
Sharn gra-Muzgob - Balmora: Gildia Magów
Tyermaillin - Balmora: Dom Tyermaillina
Vaval Selas - Vivek, Św. Olms: Świątynia
 

Wsparcie Humanoida

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Wsparcie Humanoida

Tymczasowo zmniejsza chęć ucieczki u wybranego humanoida. Im wyższy stopień tego efektu, tym mniejsza szansa, że cel rzuci się do ucieczki. Po upłynięciu czasu trwania efektu, chęć ucieczki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty niższego rzędu, ożywieńców i Daedry.

Mrozie: Czar zwiększający morale wybranego NPC-a, tylko po co... ? Nie warto w niego inwestować choćby 1 septima, gdyż po prostu nie ma on praktycznego zastosowania.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Wsparcie Humanoida - 5 pkt przez 30 s. na cel Rirnas Athren - Vivek, Strefa Hlaalu: Świątynia
Ws Guls Llervu - Ald'ruhn: Dom Gulsa Llervu
Lalatia Varian - Ebonheart: Cesarskie Kaplice
Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag
Nilvyn Drothan - Upiorna Brama: Świątynia
Sedris Omalen - Maar Gan: Posterunek
 

Wsparcie Istoty

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Wsparcie Istoty

Tymczasowo zmniejsza chęć ucieczki u wybranej istoty. Im wyższy stopień tego efektu, tym mniejsza szansa, że cel rzuci się do ucieczki. Po upłynięciu czasu trwania efektu, chęć ucieczki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty humanoidalne, ożywieńców i Daedry.

Mrozie: Nie ma po co się rozpisywać - ten czar również nie ma praktycznego zastosowania i powinno traktować się go jedynie jako ciekawostkę.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Wsparcie Bestii - 5 pkt przez 30 s. na cel Felara Andrethi - Tel Aruhn, Wieża: Kwatery
Llaalam Madalas - Sadrith Mora, Llaalam Madalas: Mag
Sedris Omalen - Maar Gan: Posterunek
Wsparcie Istoty - 5 pkt przez 30 s. na cel Rirnas Athren - Vivek, Strefa Hlaalu: Świątynia
Synnolian Tunifus - Ebonheart: Cesarskie Kaplice
 

Wystraszenie Humanoida

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Wystraszenie Humanoida

Tymczasowo zwiększa chęć ucieczki u wybranego humanoida. Im wyższy stopień tego efektu, tym większa szansa, że cel ucieknie na widok rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, chęć ucieczki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty niższego rzędu, ożywieńców i Daedry.

Mrozie: Pozwala wystraszyć NPC-a, chociaż właściwie jest to bezcelowe; no chyba, że satysfakcjonuje cię widok pierzchnącego przed tobą ludu Morrowind.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Przerażający Dotyk - 5 pkt przez 10 s. przez dotyk Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów
Folvys Andalor - Ald'ruhn: Świątynia
Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy
Minnibi Selkin-Adda - Vivek, Arena: Ukryte Miejsce
Sonummu Zabamat - Obóz Zainab: Jurta Wieszczki
Wystraszenie Istoty - 5 pkt przez 10 s. na cel Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong
 

Wystraszenie Istoty

TES III: Morrowind - Zaklęcia - Wystraszenie Istoty

Tymczasowo zwiększa chęć ucieczki u wybranego humanoida. Im wyższy stopień tego efektu, tym większa szansa, że cel ucieknie na widok rzucającego zaklęcie. Po upłynięciu czasu trwania efektu, chęć ucieczki celu wraca do normy. Efekt nie działa na istoty niższego rzędu, ożywieńców i Daedry.

Mrozie: ...i jeszcze jeden czar z kategorii "kompletnie bezużyteczne". Nie spotkałem się z sytuacją, kiedy mógłbym zastosować to zaklęcie w praktyczny sposób.

Nazwa/efekt Gdzie kupić/znaleźć?
Wystraszenie Bestii - 5 pkt przez 10 s. na cel Arielle Phiencel - Sadrith Mora, Dom Rosomaka: Gildia Magów
Llaros Uvayn - Caldera: Siedziba Zarządcy
Wystraszenie Istoty - 5 pkt przez 10 s. na cel Ethasi Rilvayn - Balmora: Gildia Morag Tong
Sirilonwe - Vivek, Dzielnica Przybyszów: Gildia Magów
 

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.