Psychiczne, fizyczne i magiczne zdolności każdej postaci zależą w pierwszym rzędzie od ośmiu współczynników podstawowych. Współczynniki podstawowe przybierają wartość od 0 do 100, ale mogą ulec zmianie w wyniku działania magii, napojów lub chorób. Awans na kolejny poziom doświadczenia pozwoli cię zwiększyć współczynniki twojej postaci.
Współczynniki podstawowe
Siła
Wpływa na to, jaki maksymalny ciężar może unieść twoja postać (1 punkt siły = 5 lbs), jak szybko będzie się męczyć, ile punktów życia ma na początku gry i ile obrażeń będzie zadawać bronią krótkiego zasięgu.
Wpływa na umiejętności: Akrobatyka, Broń Obuchowa, Długie Ostrze, Płatnerstwo, Topór.
Inteligencja
Wyznacza maksymalną ilość many (1 punkt inteligencji = 1 punkt many) i skuteczność rzucanych zaklęć.
Wpływa na umiejętności: Alchemia, Przywołanie, Zabezpieczenia, Zaklinanie.
Siła Woli
Wyznacza zdolność twojej postaci do odpierania magicznych ataków i określa jak szybko będzie się ona męczyć.
Wpływa na umiejętności: Mistycyzm, Przemiana, Przywrócenie, Zniszczenie.
Zwinność
Wyznacza zdolność postaci do celnego zadawania ciosów i unikania ataków przeciwnika oraz jej odporność na zmęczenie.
Wpływa na umiejętności: Celność, Lekki Pancerz, Skradanie, Tarcza.
Szybkość
Określa jak szybko postać może się poruszać (tyczy się to chodzenia i biegania, Szybkość nie ma wpływa na częstotliwość ciosów).
Wpływa na umiejętności: Atletyka, Bez Zbroi, Krótkie Ostrze, Walka Wręcz.
Wytrzymałość
Określa odporność postaci na zmęczenie, jej początkowe zdrowie, ilość punktów życia, które będzie odzyskiwać w trakcie snu i zdobywać podczas awansu na kolejny poziom doświadczenia (o 1/10 obecnej liczby punktów Kondycji).
Wpływa na umiejętności: Ciężki Pancerz, Średni Pancerz, Włócznia.
Osobowość
Postaciom, u których ten współczynnik jest wysoki, łatwiej nawiązać kontakt z innymi, a tym samym łatwiej zdobyć informacje.
Szczęście
Szczęście ma swój udział we wszystkim, co robi twoja postać, choć nie wpływa bezpośrednio na żadną umiejętność.
Wpływa na umiejętności: nie wpływa na żadną umiejętność.
Współczynniki pochodne
Zdrowie
Zdrowie określa ilość obrażeń, które twoja postać może odnieść zanim umrze. Maksymalna wartość tego współczynnika wzrasta za każdym razem, gdy postać awansuje na kolejny poziom doświadczenia. Początkowe Zdrowie stanowi połowę łącznej wartości Siły i Wytrzymałości. Ta ostatnia reguluje dodatkowo ilość punktów życia, które postać otrzymuje awansując, oraz szybkość z jaką odzyskuje ona utracone życie.
Mana
Mana jest niezbędna do rzucania zaklęć. Początkowo Mana postaci równa jest połowie Inteligencji. Wartość ta może być większa dla niektórych ras lub znaków zodiaku. Zapas Many odnawia się samoczynnie w czasie odpoczynku.
Kondycja
Im niższa wartość tego współczynnika, tym niższa skuteczność postaci w każdej dziedzinie. Kondycja postaci spada, gdy zostanie ona uderzona, kiedy biegnie, skacze, szybko pływa lub atakuje. Gdy postać odpoczywa lub chodzi, współczynnik wzrasta (czyli zmęczenie maleje). Kondycję można także odnawiać przy użyciu odpowiednich mikstur i zaklęć. Maksymalna wartość tego współczynnika stanowi sumę Siły, Wytrzymałości, Zwinności i Siły Woli.
Obciążenie
Obciążenie określa maksymalny ciężar, który twoja postać jest w stanie udźwignąć. Obciążenie wpływa także na szybkość, z jaką porusza się postać oraz to, jak szybko meczy się biegnąc lub pływając. Jeśli ciężar niesionych przedmiotów będzie równy lub większy od współczynnika Obciążenia, postać nie będzie mogła się ruszyć. Obciążenie równe jest pięciokrotnej wartości Siły postaci.
Mnożniki
Mnożniki to nic innego jak liczba punktów, o jaką twoja postać będzie mogła zwiększyć swoje współczynniki przy awansie. Dany współczynnik można minimalnie zwiększyć o 1, maksymalnie o 5. To, jaki będzie mnożnik dla danego współczynnika zależy od tego, jakie umiejętności były podnoszone by zdobyć 10 punktów potrzebnych do awansu - jak łatwo zauważyć, każdemu współczynnikowi przypisanych jest kilka umiejętności, co zostało wyróżnione w powyższym artykule.
Schemat jest następujący: jeśli podniesiesz 10 umiejętności (obojętnie które) na jakie wpływa Siła, przy awansie otrzymasz mnożnik x5 do Siły. Jeśli podniesiesz o 8-9 umiejętności, mnożnik wyniesie x4. Przy 5-7 mnożnik to x3, przy 1-4 x2 i oczywiście przy 0 jest równy 0. Ten schemat jest analogiczny dla wszystkich współczynników z wyjątkiem szczęścia, które nie wpływa na żadną umiejętność i które zawsze można podnieść tylko o jeden punkt.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!