Dusze białe i czarne

Przewodnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim


Dusze białe i czarne

Nie można poznać natury duszy. Czarodzieje, którzy tego próbują, znikają bez śladu. Wiemy jednak, że dusze można wykorzystać jako źródło mistycznej energii.

Każde stworzenie, żywe czy martwe, ma duszę. Bez niej jest tylko stosem kości lub masą mięsa. Ową ożywiającą wszystko energię można zamknąć w klejnocie duszy, jeśli jest dostatecznie pojemny. Moc klejnotu można następnie wykorzystać do dostarczania energii przedmiotom magicznym.

Wieki eksperymentów wykazały, że istnieją dusze białe i czarne. Tylko rzadki czarny klejnot duszy utrzyma w sobie duszę stworzenia wyższego, jak człowiek czy elf. Choć dusze niższych stworzeń można pochwycić w klejnoty różnych barw, klasyfikujemy je wszystkie jako białe klejnoty. Stąd też bierze się podział na dusze czarne i białe.

Białe dusze są o wiele bezpieczniejsze niż czarne, choć nie tak potężne. Początkujący adepci Mistycyzmu nie powinni zajmować się czarnymi duszami ani czarnymi klejnotami. Nawet pomijając zakazy gildii nałożone na zaklęcia nekromanckie używane do zasilania czarnych klejnotów, dłuższe korzystanie z takich klejnotów jest groźne dla maga. Jeśli rozmiar klejnotu nie odpowiada dokładnie rozmiarowi zamkniętej weń duszy, drobne części duszy maga mogą przeniknąć do niego przez dotyk.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.