Dział solucja zawiera szczegółowy poradnik przejścia poszczególnych misji w The Elder Scrolls V: Skyrim. Zadania uszeregowano zgodnie z wewnętrznym podziałem gry, a więc na wątek główny, zadania związane z różnymi frakcjami, zadania poboczne oraz tzw. zadania "różne", czyli wszystkie pomniejsze, często losowe misje.
W chwili obecnej solucja znajduje się w stanie niekompletnym. Dział ten będzie jednak na bieżąco aktualizowany, by z czasem stać się kompletnym kompendium wiedzy na temat wyzwań czekających w północnej prowincji Tamriel.
Jeśli poszukujesz solucji i poradników dot. dodatków do Skyrima, odsyłamy bezpośredniej do działów poświęconych konkretnym DLC: Dawnguard i Hearthfire
Wątek główny • Zadania daedr • Akademia Bardów • Akademia w Zimowej Twierdzy • Gromowładni • Legion Cesarski • Ostrza • Towarzysze • Zadania poboczne • Zadania różne
Wątek główny
Od zera do bohatera, czyli tworzenie legendy Dovah'kiina krok po kroku.
- Zerwane kajdany
- Przed burzą
- Czarnygłaz
- Budzenie smoka
- Droga Głosu
- Róg Jurgena Wiatrowładnego
- Ostrze w ciemności
- List żelazny
- Szczur zapędzony w kąt
- Ściana Alduina
- Gardło Świata
- Pradawna wiedza
- Zguba Alduina
- Upadły
- Niekończąca się pora roku
- Gniazdo Pożeracza Światów
- Sovngard
- Zabójca smoków
Akademia Bardów
Akademia Bardów to organizacja o stosunkowo niewielkim znaczeniu, która posiada swoją siedzibę w Samotni. Tam też możesz do niej dołączyć i przyczynić się do niezwykłych odkryć, choć czekają na ciebie jedynie 4 zadania.
Akademia w Zimowej Twierdzy
Akademia Bardów to podstawowa frakcja dla każdego, kto pragnie parać się magią. Najwytrwalsi mają szanse zostać arcymagami, choć w tym celu będą musieli wykonać kilka głównych badań i szereg pobocznych. Najlepsi z najlepszych otrzymają szansę nauczenia się zaklęć mistrzowskich, niedostępnych dla szeregowych magów.
Główne zadania
- Trudne początki
- W podziemiach Saarthal
- Z nosem w księgach
- Dobre zamiary
- Ujawnianie niewidocznego
- Nasycenie
- Laska Magnusa
- Oko Magnusa
Zadania opcjonalne
- Eksperyment J'zargo
- Eksperymenty Brelyny
- Gromadzenie kamieni duszy
- Powrót do Akademii
- Prośba Onmunda
- Przynieś mi tę księgę!
- Spostrzeżenia Shalidora
- Tolfdir Roztargniony
- Wstrząs
- Wysiłki Arniela
- Zachwiana równowaga
- Zaklinanie łupu
Zadania mistrzowskie
- Rytualny czar iluzji
- Rytualny czar przemiany
- Rytualny czar przywołania
- Rytualny czar przywrócenia
- Rytualny czar zniszczenia
Gromowładni
W Skyrim aktualnie toczy się wojna domowa pomiędzy lokalną frakcją Nordów a Legionem Cesarskim. Ci pierwsi zwą się Gromowładnymi i walczą o wyzwoleniem prowincji spod cesarskiego jarzma. Sprzymierzenie się z nimi uniemożliwi ci wykonywanie zadań po stronie Legionu.
Główne zadania
- Dołączenie do Gromowładnych
- Wyszczerbiona Korona
- Poczta do Białej Grani
- Bitwa o Białą Grań
- Wyzwolenie Skyrim
Legion Cesarski
Od czasów podbicia Skyrim Legion Cesarski stale stacjonuje w tej prowincji. Czasy jednak robią się niespokojne, a lokalna frakcja Nordów pod wodzą Ulfrika Gromowładnego rozpoczęła dążenia do uniezależnienia się od stolicy w Cyrodiil. Przyłączając się do Legionu pomożesz Cesarstwu utrzymać w Skyrim dawne porządki, aczkolwiek nie będziesz mógł współpracować z Gromowładnymi..
Główne zadania
- Wstępowanie do Legionu
- Wyszczerbiona Korona
- Poczta do Białej Grani
- Bitwa o Białą Grań
- Zjednoczenie Skyrim
Ostrza
Cesarski wywiad znajduje się w zdecydowanym odwrocie, jednakże w trakcie wykonywania głównego wątku fabularnego będziesz mógł przyczynić się do jego odbudowy. Związanych jest z tym kilka pomniejszych zadań:
Towarzysze
Gildia Wojowników nie posiada swojej siedziby w Skyrim, jednakże frakcja Towarzyszy znakomicie wypełnia tę lukę. Wykonywania kolejnych głównych zadań pozwoli objąć stanowisko Herolda Towarzyszy, choc po drodze nie obejdzie się bez konieczności wykonania kilku prostych, dodatkowych czynności.
Główne zadania
Zadania dodatkowe
- Eksterminacja
- Kłopoty w Skyrim
- Osiłek do wynajęcia
- Rodzinna pamiątka
- Wyprawa ratunkowa
- Zbiegły przestępca
Zadania dostępne po wykonaniu misji Srebrna Ręka
Zadania dostępne po wykonaniu misji Chwała poległym
Zadania daedr
W Skyrim ciągle stoi co najmniej kilka świątyń i kaplic poświęconych bóstwom daedrycznym. Istoty te lubią igrać ze śmiertelnikami, ale potrafią ich również sowicie wynagrodzić. Misje te są często dość specyficzne, ale zdecydowanie warto się ich podejmować.
- Czarna Gwiazda
- Dom koszmarów
- Fragmenty przeszłości
- Jedyne lekarstwo
- Koszmar na jawie
- Księżycowa choroba
- Najlepszy przyjaciel daedry
- Okno do świata duchów
- Pamiętna noc
- Powiew śmierci
- Przedświt
- Przeklęte plemię
- Szepczące drzwi
- Umysł szaleńca
- Zew Boethiah
Zadania poboczne
Wszystko to, co może zainteresować cię w miastach i osadach, na drogach i bezdrożach Skyrim, a nie jest w żaden sposób związaną z twoim smoczym przeznaczeniem.
- Biała Ampułka
- Blada Dama
- Błogosławieństwo natury
- Bunt na wschodzie
- Chwała przodkom
- Ciemno wszędzie!
- Człowiek, który wywołał wilka z lasu
- Igranie z umarłymi
- Infiltracja
- Krew na lodzie
- Księga miłości
- Największe głębiny
- Naprawa Ampułki
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna
- Opóźniony pochówek
- Pomoc w potrzebie
- Powrót do korzeni
- Przyczajone zło
- Serce Dibelli
- Skrucha
- Spisek Renegatów
- Szturm na smoczych kultystów
- Święte Próby Kyne
- W świetle dnia
- Wieczny odpoczynek
- Zaginiona ekspedycja
- Zaginiony w akcji
- Zamknięte usta
- Zakazana opowieść
- Ząb czasu
- Zbudzona Wilcza Królowa
- Złożone obietnice
- Złoty szpon
- Zwój dla Anski
Zadania różne
Mniej lub bardziej oficjalne zajęcia, które pozwolą ci dorobić kilka septimów. Co ciekawe, zadanie te nie posiadają tytułów w dzienniku gry, dlatego poszczególne artykuły zatytułowano zgodnie z tytułami, które widnieją w Skyrim Creation Kit. W większośći przypadków nazwy te są na tyle dokładne, że bez trudu można rozpoznać, o jaką misję chodzi.
"Różne" zadania można podzielić na kilka podkategorii.
Zadania ciągłe
Zadanie te możesz wykonywać dowolną ilość razy. Większość z nich nie zostawi nawet śladu w twoim dzienniku.
- Narąb drewna
- Walka! Walka!
- Wykop rudę
- Zadanie dla wszystkich pijaków
- Zadanie dla wszystkich żebraków
- Zbierz pszenicę
Zadania losowe
Są to zadania, które może ci zlecić kilka różnych osób (choć nie zawsze tak jest), a ich cel, choć podobny, dotyczy różnych przedmiotów i/lub miejsc. Warto pamiętać, że jeśli misja posiada kilku zleceniodawców, to w danym momencie można mieć aktywny jedynie jeden wariant danego zadania - pozostałe staną się dostępną dopiero po ukończeniu bieżącej misji.
- Badanie podziemi (bandyci)
- Badanie podziemi (jarl Pogranicza)
- Badanie podziemi (jarl Zimowej Twierdzy)
- Badanie podziemi (jaskinie)
- Dostawa
- Drobna kradzież
- Księżycowy amulet
- Nagroda: Gigant
- Nagroda: Przywódca bandytów
- Nagroda: Renegat
- Nagroda: Smok
- Niecodzienne podarunki
- Przestrasz mojego wroga
- Słowa mocy
- Srogi szef
- Zabij przywódcę bandytów
- Zabij przywódcę Renegatów
- Zatwardziałe wilki morskie
- Zgładź giganta
Zadania eksploracyjne
Jest to dość szczególny typ zadań, ponieważ większość z nich (choć nie wszystkie) otrzymujesz dopiero po wejściu do danej lokacji i zapoznaniu się z zastałą na miejscu sytuacją. Zdarza się, że misje te nie pozostawiają w dzienniku żadnego śladu - są jednak liczone jako typowe zadania "różne".
- Angarvunde
- Ansilvund
- Jama Soljunda
- Kopalnia Kolskeggr
- Kopiec Buntownika
- Kurhan Yngola
- Mroźna Otchłań
- Ostoja Kłamcy
- Prośba Telrava
- Ragnvald
- Sprawy wiedźmokruków
- Strażnica Mgły
- Wąwóz Rabusiów
- Wybawca Selveni Nethri
- Zapomniane imiona
Zadania niezmienne
Pozostałe "różne" zadania, które zawsze przebiegają w ten sam sposób i nie wyróżniają się niczym szczególnym.
- Amulet Arkaya Andursa
- Badanie podziemi (jarl Markartu)
- Braith łobuzica
- Brak wiadomości to dobra wiadomość
- Dla dobra Morthal
- Dobijanie targu
- Dostarczenie zapłaty
- Dostawa dla Calcelma
- Dostawa Hillevi
- Dostawa specjalna
- Dostawa specjalna (Bolli)
- Dostawa Sorexa
- Duch ze Starego Hroldan
- Ekstrakcja argoniańskiego piwa
- Erik Zabójca
- Hołd pani Elisif
- Jaskinia Omszałej Matki
- Jaskinia Śpiącego Drzewa
- Jubiler
- Kłopoty z rudą
- Kopalnia Sanuarach
- Kopalniane porachunki
- Kup krasnoludzki artefakt
- List Rogatusa
- Liścik miłosny
- Łowy i łupy
- Łuk dla mistrza
- Miód Smoczego Tchu
- Mroczny przodek
- Na gorącym uczynku
- Najazd
- Nauka biegłości
- Niedźwiedzia przysługa
- Nimhe Zatruta
- Odległe wspomnienia
- Ogień miłości
- Oliwa do ognia
- Palce Mistrza Kuźni
- Pielgrzymka
- Pod stołem
- Podaż i popyt
- Pomocna dłoń
- Powrót Ponurego Żniwiarza
- Przeganianie mroku
- Przynieś!
- Pyszne winogrona
- Rozbity nos
- Rzadki rarytas
- Schodami na górę
- Sekretna dostawa Botheli
- Słówko na osobności
- Sole dla Arkadii
- Sole mrozu Dravynei
- Tajemnica Faliona
- Tan Białej Grani
- Tan Bieli
- Tan Falkret
- Tan Haafingaru
- Tan Hjaalmarch
- Tan Pogranicza
- Tan Riftu
- Tan Wschodniej Marchii
- Tan Zimowej Twierdzy
- To zawsze tam było
- Upiorne zimno
- Ustabilizowano
- Utopione smutki
- W morzu krwi
- W sam raz dla jarla
- Walczyć czy uciekać?
- Węzeł małżeński
- Wiadomość od Gharol
- Wielki miecz dla wielkiego człowieka
- Wino korzenne
- Wróć do Grace
- Wyciąganie Argonianina
- Wyśledzić i pojmać
- Zabij wampira
- Zaginiona dostawa Lisbet
- Zbadaj Komnatę Umarłych
- Zemsta kochanka
- Złamane źdźbło
- Znajdź thalmorskiego zabójcę
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!