Laska Magnusa

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Mirabelle Ervine zaraz po zakończeniu misji Nasycenie.

Eksploracja

Labiryntian

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Akademia w Zimowej Twierdzy - Laska Magnusa - Labiryntian

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - kościany smok. Na niższych poziomach potyczka z nim oraz podwładnymi mu szkieletami może stanowić trudne wyzwanie. W razie problemów chowaj się za kamiennymi filarami, które ochronią cię przed ogniem nieumarłego gada. W ostateczności możesz skryć się w tunelu i próbować razić wroga zaklęciami/strzałami z bezpiecznej odległości.

3 - przejście prowadzące do Rozpadliny Labiryntianu.

Rozpadlina Labiryntianu

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Akademia w Zimowej Twierdzy - Laska Magnusa - Rozpadlina Labiryntianu

3 - przejście wiodące z Labiryntianu.

4 - zamarźnięte wrota. Aby je otworzyć, musisz uderzyć w nie ognistym zaklęciem.

5 - przejście prowadzące na Gościniec Labiryntianu.

Gościniec Labiryntianu

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Akademia w Zimowej Twierdzy - Laska Magnusa - Gościnec Labiryntianu

5 - przejście wiodące z Rozpadliny Labiryntianu.

6 - płomienne wrota. Aby przez nie przejść, musisz uderzyć w nie lodowym zaklęciem.

7 - przejście prowadzące na Trybunę Labiryntianu.

Trybuna Labiryntianu

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Akademia w Zimowej Twierdzy - Laska Magnusa - Trybuna Labiryntianu

7 - przejście wiodące z Gościńca Labiryntianu.

8 - pułapki. Natrafisz tutaj na dość nietypowe, lecz groźne zasieki, które są zasilane przez kamienie dusz. Aby je rozbroić, wystarczy jednak zabrać z pobliskich piedestałów owe klejnoty.

9 - zamknięta komnata. W środku, oprócz dużej ilości losowych łupów, natkniesz się również na unikatowy Pradawny Hełm Nieosmalonych.

10 - smocza ściana. Za jej pomocą nauczysz się słowa Krzyku Spowolnienie czasu. Wcześniej jednak będziesz musiał pokonać strzegącego ściany widmowego draugra Pana Wojny.

11 - Morokei.

12 - kufer draugra-bossa. Znajdziesz w nim sporo wartościowych, losowych łupów.

13 - Estormo.

14 - wyjście na powierzchnię.

 

Opis

Próba uratowania Akademii w Zimowej Twierdzy zabierze cię do Labiryntianu - starożytnych norskich ruin zbudowanych na fundamentach dawnego miasta Bromjunaar. Miejsce to jest położone na północny-zachód od Białej Grani i południowy-wschód od Morthalu, niemal w połowie drogi między nimi.

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Akademia w Zimowej Twierdzy - Laska Magnusa - Labiryntian, mapa

Warto odnotować, ze zaraz po wejściu do Labiryntianu zobaczysz wizję przedstawiającą wydarzenia sprzed lat. Szybko okaże się, że obraz przedstawia wyprawę do ruin grupy studentów Akademii, której przewodził jej późniejszy arcymag - Savos Aren. W czasie eksploracji coraz głębszych tuneli zobaczysz jeszcze kilka takich wizji, dzięki którym dowiesz się, że ekspedycja zakończyła się fatalnie. W tle często będziesz słyszeć również tajemniczy głos przywołujący Savosa Arena. Jak się później okaże, należy on do władającego ruinami smoczego kapłana Morokeia (11).

Jak już pewnie się domyślasz, twoim celem jest spotkanie z nieumarłym czarodziejem. Po drodze będziesz musiał zmierzyć się z kościanym smokiem (2), widmowym Panem Wojny (10), a także hordami szkieletów, draugrów, zjaw, a nawet trolli. W gruncie rzeczy nic, czego doświadczony eksplorator skyrimskich podziemi nie mógłby się spodziewać.

Bitwa z Morokeiem dzieli się na dwa etapy. W pierwszym z nich musisz zabić dwóch czarodziejów, którzy swoją magią podtrzymują barierę chroniącą smoczego kapłana. Kiedy jego osłona zniknie, nieumarły mag ruszy do ataku. Twój wróg posługuje się głównie zaklęciami opartymi na porażeniu, dlatego powinieneś się zabezpieczyć przed tym żywiołem. Gdy bitwa dobiegnie końca, ze szczątek smoczego kapłana koniecznie zabierz dwa cenne przedmioty: Laskę Magnusa oraz Maskę Morokeia. Możesz ruszać do wyjścia.

Zanim jednak dotrzesz na powierzchnię, natkniesz się na Estormo (13). Thalmorski zabójca oczywiście spróbuje odebrać ci potężny artefakt, jednakże nie jest szczególnie wymagającym przeciwnikiem. Po trupie Altmera będziesz mógł już spokojnie opuścić Labiryntian.

Twoim następnym celem będzie Zimowa Twierdza. Szybko spostrzeżesz, że sytuacja wymknęła się spod kontroli: bariera Ancano znacząco się powiększyła, a w okolicy grasuje jeszcze więcej magicznych anomalii. Na szczęście przy moście wiodącym do Akademii spotkasz Arniela Gane'a, Faraldę i Tolfdira. Ten ostatni poinformuje cię o śmierci Mirabelle Ervine i zasugeruje, byś spróbował przebić barierę za pomocą Laski Magnusa. Tak też zrób. W ten oto sposób zadanie zakończy się, lecz natychmiast rozpoczniesz kolejne, zatytułowane Oko Magnusa.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.