Wybór rasy to jedna z najważniejszych decyzji, jakie przyjdzie ci podjąć w czasie tworzenia postaci. Każda z 10 ras cechuje się specjalnymi premiami do umiejętności oraz specjalnymi zdolnościami, które sprawiają, że lepiej lub gorzej nadają się do konkretnych profesji. Przykładowo, Altmerowie są znakomitymi czarodziejami, lecz słabymi łotrzykami, z kolei Bosmerowie znani są z umiejętności zwiadowczych, lecz nie najlepiej radzą sobie w roli wojowników. Oczywiście nie oznacza to, że nie możesz stworzyć znakomitego altmerskiego złodzieja; będzie to po prostu trudniejsze niż w przypadku Bosmera lub Khajiita.
Niniejszy artykuł pokrótce charakteryzuje każdą z ras wraz z posiadanymi przez nie premiami.
Argonianin
Rasa gadów dostosowanych do życia wśród zdradliwych bagien swej ojczyzny, Czarnych Mokradeł, wykształciła naturalną odporność na choroby i zdolność oddychania pod wodą. Moc Histoskóry umożliwia im bardzo szybką regenerację zdrowia.
Unikatowe umiejętności:
- Odporność na choroby: 50%
- Oddychanie w wodzie
- Większe obrażenia w walce wręcz
Zdolności rasowe:
- Histoskóra - raz na dzien może regenerować Zdrowie 10x szybciej przez 60 s
Premie do umiejętności:
Breton
Nawet najskromniejszy z Bretonów z Wysokiej Skały może poszczycić się nie tylko zdolnością szybkiego pojmowania zasad magii, ale też dużą odpornością na ataki magiczne. Bretoni mogą korzystać z mocy Smoczej Skóry, by wchłaniać czary.
Unikatowe umiejętności:
- Odporność na magię: 25%
Zdolności rasowe:
- Smocza Skóra - raz na dzień może absorbować 50% wrogich zaklęć przez 60 s
Premie do umiejętności:
- +10 Przywołanie
- +5 Alchemia, Iluzja, Przemiana, Przywrócenie, Retoryka
Cesarski
Ci rdzenni mieszkańcy Cyrodiil znakomicie sprawdzają się w rolach dyplomatów i kupców. Posiadają zarówno uzdolnienia bojowe, jak i magiczne. Gdziekolwiek leżą złote monety, Cesarscy są w stanie znaleźć ich znacznie więcej. Mogą też uspokajać wrogów za pomocą Głosu Cesarza.
Unikatowe umiejętności:
- Cesarskie szczęście - Cesarscy zawsze znajdują w skrzyniach więcej złota niż przedstawiciele innych ras
Zdolności rasowe:
- Głos Cesarza - raz na dzień może uspokajać pobliskie istoty przez 60 s
Premie do umiejętności:
Elf wysokiego rodu (Altmer)
Na swej ojczystej Wyspie Summerset określani są mianem „Altmerów". Najbardziej uzdolnieni w zakresie sztuk tajemnych spośród wszystkich ras. Ich moc Wysokie Urodzenie pozwala na szybką regenerację magii.
Unikatowe umiejętności:
- Magia: +50
Zdolności rasowe:
- Wysokie Urodzenie - raz na dzień regeneruje magię 25x szybciej przez 60 s
Premie do umiejętności:
- +10 Iluzja
- +5 Przemiana, Przywołanie, Przywrócenie, Zaklinanie, Zniszczenie
Khajiit
Pochodzą z prowincji Elsweyr, są inteligentni, szybcy i zwinni. Dzięki naturalnemu talentowi do cichego poruszania się mogą być doskonałymi złodziejami. Wszyscy Khajiitowie widzą w ciemności, zaś w walce mogą korzystać ze śmiertelnie groźnych pazurów.
Unikatowe umiejętności:
- Pazury - do 12 pkt obrażeń w walce bez broni
Zdolności rasowe:
- Nocny Wzrok - kilka razy na dzień może znacznie lepiej widzieć w ciemności przez 60 s
Premie do umiejętności:
Leśny elf (Bosmer)
Członkowie klanów z Zachodniej Puszczy Valen, znani także jako „Bosmerowie". Leśne elfy to dobrzy zwiadowcy i złodzieje, w całym Tamriel nie znajdzie się też lepszych niż oni łuczników. Mają naturalną odporność na trucizny i choroby. Potrafią też kontrolować zwierzęta, by walczyły po ich stronie.
Unikatowe umiejętności:
- Odporność na trucizny: 50%
- Odporność na choroby: 50%
Zdolności rasowe:
- Kontrola nad Zwierzęciem - rza na dzień może przejąć kontrolę nad zwierzęciem na 60 s
Premie do umiejętności:
Mroczny elf (Dunmer)
W swej ojczyźnie, Morrowind, określani są mianem „Dunmerów". Słyną ze skrytości poruszania się i zdolności magicznych. Posiadają wrodzoną odporność na ogień i mogą korzystać z Gniewu Przodka, by otoczyć się płomieniami.
Unikatowe umiejętności:
- Odporność na ogień: 50%
Zdolności rasowe:
- Gniew Przodka - raz dziennie może na 60 s wywołać ognistą aurę, które zadaje pobliskim wrogom 8 pkt obrażeń/s
Premie do umiejętności:
- +10 Zniszczenie
- +5 Alchemia, Iluzja, Lekki pancerz, Przemiana,Skradanie
Nord
Mieszkańcy Skyrim to ludzie wysocy, o jasnych włosach. Silni i wytrzymali Nordowie słyną ze swej odporności na zimno oraz uzdolnień bojowych. Zdolność Zewu Bojowego pozwala im przeganiać wrogów z pola boju.
Unikatowe umiejętności:
- Odporność na mróz: 50%
Zdolności rasowe:
- Zew Bojowy - raz dziennie może sprawić, że wrogowie będą uciekać przez 30 s
Premie do umiejętności:
Ork
Mieszkańcy Gór Wrothgara i Smoczego Ogona. Orkowi kowale słyną ze swych wyrobów. Ciężko opancerzone wojska orków należą do najlepszych w Cesarstwie, a po wprowadzeniu się w Szał Berserkerski wzbudzają prawdziwe przerażenie.
Unikatowe umiejętności:
- brak
Zdolności rasowe:
- Szał Berserkerski - raz dziennie przez 60 s może wpaść w szał, w którym otrzymuje 50% mniej obrażeń i zadaje 100% obrażeń więcej
Premie do umiejętności:
Redgard
Redgardzi z Hammerfell są najbardziej utalentowanymi wojownikami Tamriel i wyróżniają się wytrzymałymi organizmami oraz odpornością na trucizny. W boju mogą korzystać z Zastrzyku Adrenaliny.
Unikatowe umiejętności:
- Odporność na trucizny: 50%
Zdolności rasowe:
- Zastrzyk Adrenaliny - raz na dzień regeneruje Kondycję 10x szybciej przez 60 s
Premie do umiejętności:
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!