Hierarchia Kręgu

Przewodnik gry Dragon Age: Początek

Rozważania na temat Kręgu.
Ochrona zwykłych ludzie przed magami, a także magów przed nimi samymi, to rzecz niełatwa. Każda wieża Kręgu posiadać musi jakiś rodzaj samorządu, bo wolą Stwórcy jest, by ludzie brali odpowiedzialność za swe czyny--by sami grzeszyli i zawodzili, a najwyższych łask i chwały dostępowali o własnych siłach.

Ty, który odpowiadać będziesz za bezpieczeństwo Kręgu, zdawać sobie musisz sprawę z rządzącym nim zasad. Sercem każdej wieży jest pierwszy zaklinacz. To on decyduje o tym, jaki kurs przybierze Krąg. To on wybiera uczniów, którzy poddani zostaną próbom i staną się pełnoprawnymi magami. To z nim właśnie najbliżej będziesz współpracować.

Pierwszemu zaklinaczowi pomagać będzie niewielka rada, w której skład wejdą starsi zaklinacze, cieszący się największym zaufaniem i najbardziej doświadczeni magowie w wieży. To spośród nich wybiera się zawsze następcę aktualnego pierwszego zaklinacza. Dalej mamy zaklinaczy, czyli nauczycieli i mentorów. Musisz ich dobrze poznać, by trzymać rękę na pulsie tego, co dzieje się w Kręgu, zaklinacze bowiem doskonale znają nastroje panujące pośród swych uczniów.

Wszyscy ci, którzy mają już za sobą Katorgę, ale nie przyjęli jeszcze młodych na naukę, są magami. To przede wszystkim oni są źródłem kłopotów w Kręgu, a konkretnie ich lenistwo i brak doświadczenia. Co prawda większość mieszkańców każdej wieży to uczniowie, ale ci, z uwagi na braki w wyszkoleniu, stanowią najczęściej zagrożenie dla samych siebie, a nie dla innych.

--Rycerz-dowódca Serain, templariusz Zakonu, w liście do swego następcy.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.