Zaklęcia to zdolności specjalne, z których mogą korzystać magowie (u wojowników i łotrzyków tę samą rolę pełnią talenty). Najczęściej stosuje się je w trakcie walki, choć istnieją również czary, których użycie może być znacznie przydatniejsze jeszcze przed rozpoczęciem bitwy.
Zaklęcia podzielono na kilka szkół magii, różniących się od siebie charakterem magii, jak choćby "siły żywiołów" odpowiedzialne za czary stricte ofensywne, czy też "stworzenie", w którego skład wchodzą zaklęcia defensywne. Każdą szkołę magii podzielono na 4 poziomy, przy czym odblokowanie zaklęcia wyższego poziomu wymaga nabycia wcześniej zaklęcia z tej samej podgrupy o poziom niższego, a także spełnienia dodatkowych warunków, takich jak osiągnięcie konkretnego poziomu doświadczenia czy danego atrybutu. Przykładowo, chcąc odblokować III-poziomowe zaklęcie "Kula ognia", należy odblokować wcześniej II-poziomowe zaklęcie "Płonąca broń", a także posiadać atrybut magii na poziomie co najmniej 27 pkt. W teorii może to wydawać się skomplikowane, jednak w praktyce jest bardzo proste i intuicyjne.
Zaklęcia można podzielić również wg czasu ich trwania. Korzystając z tego kryterium wyróżniamy zaklęcia bierne, włączane i podtrzymywane.
Zaklęcia bierne działają przez cały czas i nie zużywają many. Nie trzeba ich też w żaden sposób aktywować, dlatego też nie są widoczne na pasku szybkiego dostępu.
Zaklęcia włączane to czary, z których postać korzysta, gdy gracz wyda takie polecenie. Zaklęcia te łączy je to, że są wykorzystywane jednorazowo (choć ich efekt może trwać przez chwilę), po czym musi minąć określona ilość czasu, aby czar znów był gotowy do użycia. Większość zaklęć włączanych od razu pochłania pewną ilość pkt many postaci; kiedy aktualna liczba pkt many postaci jest niewystarczająca do skorzystania z danego zaklęcia, użycie go jest niemożliwe.
Zaklęcia podtrzymywane charakteryzują się tym, że po ich aktywowaniu działają aż do momentu dezaktywacji, tj. kolejnego kliknięcia na ikonę czaru. Oczywiście, "podtrzymywanie" zaklęcia kosztuje postać określoną ilość pkt many, która jest odejmowana od całkowitej liczby pkt na czas aktywacji zaklęcia, przez co postać ma znacznie mniejsza pulę pkt many do rozdysponowania na pozostałe czary, czy to podtrzymywane, czy bierne. Po dezaktywacji zaklęcia będzie ono z powrotem dostępne dopiero po upłynięciu określonego czasu.
Pod poniższym linkami można znaleźć spis wszystkich czarów wg podziału na szkoły magii:
Poniżej przedstawiamy natomiast zaklęcia, które są związane ze specjalizacjami, jakie może wybrać każdy mag na 7. oraz 14. poziomie:
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!