W Dragon Age: Początek każda postać może posiąść 8 umiejętności. Nie mają one bezpośredniego wpływu na walkę, jednakże mogą być w niej wykorzystywane - przykładowo, stworzenie trucizny i nałożenie jej na miecz może znacznie zwiększyć skuteczność zadawanych ciosów, zaś rozłożenie pułapek może w znaczący sposób osłabić atakującego przeciwnika.
Każda z 8 umiejętności ma 4 stopnie biegłości. Opanowanie ich najwyższych poziomów wymaga również rozwinięcia atrybutów z nimi związanych. Początkowo postać dysponuje umiejętnościami zależnymi od wybranej klasy i pochodzenia oraz jedną własnoręcznie wybraną.
Przymus
Dzięki umiejętności Przymusu dostępne stają się nowe opcje dialogowe, umożliwiające przekonanie rozmówcy do zmiany zdania, pojawiają się nowe ścieżki, którymi może podążyć fabuła gry, spadają ceny oferowanych w sklepach towarów. Jeśli w dialogach pojawi się opcja Perswazji, szansa powodzenia uzależniona jest od poziomu umiejętności Przymusu oraz sprytu twojej postaci. Jeśli zamiast tego pojawi się opcja Zastraszania, powodzenie uzależnione jest od poziomu umiejętności Przymusu oraz siły twojej postaci.
Kradzież
Postaci, które posiadły umiejętność Kradzieży, mogą okradać kieszenie innych postaci, zarówno przyjaznych, jak i neutralnych lub wrogich. Kradzież podczas walki wymaga opanowania tej umiejętności na wyższym poziomie. W większości przypadków zdobyte w ten sposób przedmioty są inne od tych, jakie pozostawia po sobie zabity w walce przeciwnik.
Tworzenie pułapek
Postaci, które posiądą te umiejętność, mogą konstruować z ogólnodostępnych elementów pułapki i wabidła, pod warunkiem jednak, że posiadają odpowiednie plany. Na drugim i czwartym poziomie tej umiejętności wzrasta odległość, z jakiej postać może wykrywać pułapki zastawione przez wroga. Należy pamiętać, że zastawiać pułapki mogą wszystkie postaci, które nauczą się tej umiejętności, ale rozbrajać je potrafią tylko łotrzykowie.
Sztuka przetrwania
Sztuka przetrwania pozwala postaci wykrywać ukrytych wrogów. Na wyższych poziomach tej umiejętności możliwe jest określenie siły ukrytego przeciwnika> Oprócz tego postać otrzymuje premie do odporności na siły natury oraz do odporności fizycznej.
Zielarstwo
Zielarstwo umożliwia postaci tworzenie wielu różnych mikstur, okładów, maści, balsamów, eliksirów itd., pod warunkiem, że posiada ona odpowiednie składniki oraz receptury. Na wyższych poziomach tej umiejętności postać może korzystać z bardziej skomplikowanych receptur, tworząc przedmioty o silniejszym działaniu.
Warzenie trucizn
Warzenie trucizn skupia się na przygotowywaniu zabójczych substancji, które postać może nałożyć na broń do walki wręcz, dzięki czemu zadawać będzie większe obrażenia, a czasami nawet unieruchomić przeciwników. Postaci biegłe w tej sztuce mogą także tworzyć petardy i buteleczki z wybuchowym płynem, przeznaczone do rzucania we wroga. Podobnie jak w przypadku Zielarstwa i Budowy pułapek, do warzenia trucizn wymagane są receptury oraz odpowiednie składniki. Należy zauważyć, że umiejętność ta wymagana jest nie tylko do przygotowywania trucizn, ale także do ich używania.
Wyszkolenie bojowe
W przypadku wojowników oraz łotrzyków rozwijanie tej umiejętności odblokowuje kolejne poziomy talentów, których postać może się nauczyć, a także oferuje inne, pomniejsze korzyści. Choć magowie nie mogą nauczyć się talentów związanych z bronią, umiejętność ta znacząco zwiększa obrażenia, jakie mogą odnieść, nim wrogi atak zakłóci próbę rzucenia przez nich zaklęcia.
Taktyka
Każdy kolejny poziom tej umiejętności zwiększa liczbę okienek dostępnych na ekranie taktycznym postaci. Ponieważ każde okienko określa warunek podjęcia jednej czynności podczas walki - na przykład instruując maga, aby uzdrowił sprzymierzeńca, którego żywotność spadła poniżej 50% - większa liczba dostępnych okienek pozwala opracować bardziej złożone plany taktyczne dla twojej drużyny.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!