Ogólne informacje • Plan miasta • Kupcy • Najemnicy • Trenerzy • Posiadłości • Tawerny • Kaplice
Ogólne informacje
Markart to największe miasto Pogranicza i zarazem jego stolica, położona w zachodniej części Skyrim, blisko granicy z Wysoką Skałą. Miasto to znacząco różni się od pozostałych stolic Włości pod względem architektonicznym, ponieważ jego zdecydowana większość została wybudowana przez Dwemerów. Choć większa część Markartu znajduje się na powierzchni, niektóre sale - jak m.in. Gród Podkamień, w którym urzęduje jarl Igmund - zostały wykute w skale. Badania nad przeszłością miasta są ciągle prowadzone, a przewodzi im uznany altmerski archeolog imieniem Calcelmo. Owoce jego prac można obejrzeć w miejscowym Muzeum Dwemerów.
Przybysze rzadko jednak przybywają do Markartu oglądać zabytki - o ile w ogóle przybywają. Lokalna społeczność nie przepada za obcymi, zaś napięcia społeczne potęgują incydenty związane z rebelią Renegatów - rdzennych mieszkańców Pogranicza, wypartych w okoliczne góry przez norskie klany. Najmożniejszym z nich jest ród Srebrno-Krwistych, do którego należy spora część Włości oraz przynajmniej połowa Markartu, w tym kopalnia Cidhna. Miejsce to znane jest nie tylko z dużego wydobycia srebra, ale również, a może przede wszystkim, jako więzienie, z którego nie ma ucieczki.
Choć Markart nie słynie z gościnności, podróżnicy znajdą ciepły i przytulny kąt w Gospodzie Srebrno-Krwistej - nazwa oczywiście nie jest przypadkowa. Podstawowe potrzeby konsumenckie można zaspokoić na targu, z tymi nieco bardziej wyszukanymi warto udać się do sklepu Arnleif i synowie (bardzo różnorodny asortyment), kuźni prowadzonej przez Ghorzę gra-Bagol (broń i pancerze) lub Wiedźmiego Wywaru (eliksiry oraz składniki alchemiczne). W mieście działa również świątynia Dibelli, której kapłanki zawsze dbają o strudzonych pielgrzymów. Z powodu kłopotów z Renegatami w mieście oraz jego okolicy nie brakuje pracy - zwłaszcza, jeśli ktoś nie obawia się ubrudzenia rąk krwią. W takim przypadku warto porozmawiać z jarlem Igmundem lub członkami rodu Srebrno-Krwistych, choć i szeregowi mieszkańcy Markartu potrafią hojnie obdarzyć skutecznych najemników.
Plan miasta
- Bramy miasta
- Targ
- Gospoda Srebrno-Krwista
- Wieża strażnicza
- Kaplica Talosa
- Arneleif i synowie
- Opuszczony dom
- Dom Ogmunda
- Dom Endona
- Dom Neposa
- Dwór Vlindrel
- Skarbiec
- Świątynia Dibelli
- Laboratorium Calcelma
- Gród Podkamień
- Wieża Calcelma
- Komnata Umarłych
- Ruiny Markartu
- Wiedźmi Wywar
- Kuźnia Ghorzy gra-Bagol
- Labirynt
- Dom nadzorcy pieca hutniczego
- Kopalnia Cidhna
Powiązane zadania
Daedry
- Dom koszmarów
- Powiew śmierci
Zadania poboczne
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna
- Serce Dibelli
- Spisek renegatów
- Zaginiona ekspedycja
Różne
- Badanie podziemi
- Dostawa dla Calcelma
- Kup krasnoludzki artefakt
- Nauka biegłości
- Nimhe Zatruta
- Sekretna dostawa Botheli
- Słówko na osobności
- Tan Pogranicza
- Walka! Walka!
- Wyśledzić i pojmać
- W morzu krwi
- Zabij przywódcę Renegatów
- Zadanie dla wszystkich pijaków
- Zadanie dla wszystkich żebraków
- Zaginiona dostawa Lisbet
- Zbadaj Komnatę Umarłych
Tawerny
- Gospoda Srebrno-Krwista (3)
Kaplice
- Kaplica Talosa (5)
- Kaplica Umarłych (17)
- Świątynia Dibelli (13)
Posiadłości
- Dwór Vlindrel (11)
Kupcy
- Bothela, Wiedźmi Wywar - składniki alchemiczne, eliksiry
- Calcelmo, Gród Podkamień (15) - tomy zaklęć, przedmioty magiczne
- Endon, dom Endona (9) - towary kradzione
- Ghorza gra-Bagol, kuźnia (20) - broń, pancerze
- Hogni Czerwono-Ręki, Gospoda Srebrno-Krwista (3) - jedzenie, napitki
- Kerah, targ (2) - biżuteria
- Kleppr, Gospoda Srebrno-Krwista (3) - jedzenie, napitki
- Lisbet, Arnleif i synowie (6) - wszystko
- Moth gro-Bagol, Gród Podkamień (15) - broń, pancerze
Najemnicy
- Argis Nieustępliwy, Dwór Vlindrel (11)
- Cosnach, Labirynt (21)
- Vorstag, Gospoda Srebrno-Krwista (3)
Trenerzy
- Garvey, Labirynt (21) - Skradanie (ekspert)
- Ghorza gra-Bagol, kuźnia (20) - Kowalstwo (czeladnik)
- Hamal, świątynia Dibelli (13) - Zaklinanie (mistrz)
- Ogmund, dom Ogmunda (8) - Retoryka (ekspert)
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!