Bagna to bardzo niebezpieczne miejsce, nawet dla wiedźmina. Znajdująca się blisko przystani wioska ceglarzy to tak naprawdę ostatnia ostoja jako takiej cywilizacji - dalej są już tylko zdradliwe moczary, w których czyhają całe hordy utopców, topielców, bloedzuigerów, a niekiedy nawet echinopsów. O niebezpieczeństwach czyhających na podróżnych najlepiej świadczą ludzkie szczątki, które można znaleźć na niemal całym obszarze bagien. W razie zagrożenia życia najlepiej udać się do Gaju Druidów, który jest enklawą pokoju i do którego nie ma prawa wejść żaden twój wróg.
Z pewnością nie masz ochoty przebywać w tym ponurym miejscu zbyt długo - przeznaczenie chce jednak inaczej, dlatego lepiej od razu oswój się z myślą, że nie jedną i nie dwie godziny spędzisz taplając się po kolana w błocie i walcząc z kolejnymi bagiennymi monstrami. Jedynym plusem bagien może być to, że porasta je wiele niekiedy unikalnych roślin, które mogą okazać się nieocenione w procesie warzenia eliksirów.
Mapy
Bagna
- Przewoźnik
- Jean-Pierre (Akt II) / Carmen (Akt III)
- Dziadek
- Dom Vaski
- Glinianki
- Jaskinia
- Poręba; Yaron Bolt i drwale (Akt II)
- Gaj druidów
- Cmentarzysko Golemów
- Chata Dziadka
- Ołtarz Melitele
- Wieża maga
- Obóz Scoia'tael (Akt II) / Obóz Salamandry (Akt III)
- Wyspa wywern
- Archespor (Akt II)
- Trzy wyspy
- Ciało (Akt III)
- Wofer i wilki (Akt III)
Jaskinia na bagnach
- Wyjście na powierzchnię
- Sarkofag Vrana
- Kamienny krąg
- Psilocyb (Akt III)
Ważne miejsca
Przystań (1) - miejsce cumowania łódki. Jedyna sposób, by wydostać się z bagien.
Dom Vaski (4) - mieszkanie Vaski, starszej wioski ceglarzy.
Glinianki (5) - miejsce pracy mieszkańców wioski.
Jaskinia (6) - stara jaskinia, nieodwiedzana przez nikogo; podobno zamieszkiwana przez bliżej nieznanego upiora.
Poręba (7) - miejsce wyręba drzew przez drwali krasnoluda Yarona Bolta. Można ich spotkać tylko w Akcie II-im.
Gaj Druidów (8) - prastara enklawa miejscowych druidów; jedyna oaza ciszy i spokoju na bagnach.
Cmentarzysko golemów (9) - wyspa, na której znaleźć można szczątki golemów, magicznych konstruktów; przez miejscowych nazywana "cmentarzyskiem".
Chata Dziadka (10) - dom zamieszkiwany przez Dziadka, wykluczonego ze społeczności ceglarzy pustelnika.
Ołtarz Melitele (11) - jedyna ostoja bogów na bagnach; można w niej składać tradycyjne ofiary i zyskać błogosławieństwo.
Wieża maga (12) - właściwie ruiny wieży, niegdyś podobno zamieszkiwanej przez potężnego maga. Pomimo wielu prób otwarcia, od wieków pozostaje zamknięta i niedostępna.
Obóz Scoia'tael/Salamandry (13) - obozowisko; w Akcie II-im korzystają z niego Wiewiórki z komanda Yaevinna, zaś w Akcie III-im - zbiry Salamandry.
Wyspa wywern (14) - wyspa zamieszkiwana przez całe stado wywern; jedno z najniebezpieczniejszych miejsc na bagnach.
Ważne osoby
- Carmen - kurtyzana z wyzimskiego domu rozpusty "Chętne uda". Można ją tu spotkać tylko w Akcie III-im. Na bagnach szuka lekarstwa dla ukochanego. Po rozmowie rozpoczynającej zadanie "Piękna i bestia" wraca do Wyzimy.
- Dziadek - pustelnik mieszkający w chacie na północ od wioski ceglarzy, a przy tym... kanibal. Będziesz mógł zadecydować o jego dalszym losie wykonując zadanie "Kanibal".
- Hierofant - najwyżej postawiony w hierarchii druid. Można go spotkać tylko w Akcie III-im.
- Kpt. Jean-Pierre - łowca polujący na wilki; skłonny odkupić ich skóry za rozsądną cenę. Niemal zawsze można go spotkać na przystani.
- Morenn - driada, tymczasowo goszcząca w Gaju Druidów. Wśród ceglarzy mówi się, że to właśnie ona mogła porwać z wioski dziecko.
- Przewoźnik - zawsze czeka na przystani, może cię przewieźć z bagien na groblę i z powrotem.
- Starszy druid - zarządza Gajem Druidów w Akcie II-im. Sprzedaje zioła, jedzenie i księgi.
- Vaska - starsza kobieta, duchowa i świecka przywódczyni ceglarzy zamieszkujących wioskę na bagnach.
- Yaevinn - dowódca elfio-krasnoludzkich oddziałów rebeliantów. Zazwyczaj rezyduje w Gaju Druidów lub w obozie Scoia'tael.
- Yaron Bolt - krasnolud, dowódca drwali pracujących na porębie. Można go spotkać tylko w Akcie II-im. Obecnie poszukuje kogoś do jednego ze zleceń, które musi być wykonane nim zdecyduje się na powrót do Wyzimy.
- Zygfryd - rycerz Zakonu Płonącej Róży, przybyły na bagna wraz z oddziałem wojowników w celu rozbicie sił Rebeliantów. Można go spotkać w obozie pod Gajem Druidów, ale tylko przy okazji zadania "Rozpoznanie bojem".
Handlarze, rzemieślnicy
- Kalkstein - przebywa zawsze w wieży maga (12), sprzedaje smarowidła, proszki, składniki alchemiczne oraz księgi.
- Starszy druid - można go spotkać zawsze w Gaju Druidów (8), sprzedaje składniki alchemiczne, księgi oraz jedzenie.
- Vaska - przebywa zawsze w swoim domu (4), sprzedaje jedzenie, mocne, średnie oraz słabe alkohole.
Fauna
- Archespor (tylko w punkcie 15; powiązany z zadaniem Krwiożercza roślina")
- Bloedzuiger
- Echinops
- Golem (tylko w zadaniu "Strażnik")
- Kikimora robotnica (tylko w Akcie III-im)
- Kikimora wojownik (tylko w Akcie III-im)
- Kuroliszek (tylko w jaskini, tylko w Akcie III-im)
- Topielec
- Upiór (tylko w jaskini)
- Utopiec
- Wilk (w jaskini, ale tylko w Akcie II-im, poza tym w okolicy Gaju Druidów oraz w okolicy punktu 18, ale tylko w Akcie III-im)
- Wofer (tylko w punkcie 18; powiązany z zadaniem Biały Kieł")
- Wywerna (tylko Wyspa Wywern i okolice)
- Wywerna królewska (tylko Wyspa Wywern i okolice)
Flora
- Balissa - Owoce balissy (tylko Gaj Druidów)
- Biały mirt - Płatki białego mirtu
- Blekot - Kwiaty blekotu
- Dwugrot - Kwiaty dwugrotu
- Feainnewedd - Feainnewedd
- Jaskółcze ziele - Jaskółcze ziele
- Sztynaciec - Sztynaciec (tylko w jaskini)
- Werbena - Werbena
- Wronie oko - Wronie oko
- Zimejka - Płatki zimejki
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!