Choć WiedĄmini są zaprawionymi w boju szermierzami, umieją korzystać z prostych, magicznych gestów, które nazywają Znakami. Nie jest to może potężna forma magii, jednak w ferworze walki może okazać się całkiem przydatna. W trakcie gry Geralt pozna 5 różnych Znaków, na które składa się wiele atrybutów. Oto i one:
Znak Aard - telekinetyczne uderzenie, odrzucające i powalające przeciwników. Idealny na przeciwników otaczających Geralta, może być także używany do niszczenia przeszkód i wykonywania innych męczących prac fizycznych. Zobacz wszystkie atrybuty związane ze Znakiem Aard.
Gdzie można go poznać? Laboratorium w Kaer Morhen (Prolog).
Mrozie: Znany z książkowej Sagi, był chyba najczęściej używanym przeze mnie Znakiem. Ma bardzo wszechstronne zastosowanie: od niszczenia zagradzających drogę śmieci czy słabych murów, po ogłuszanie przeciwników, co umożliwia wykończenie ich w sposób szybki i efektowny. W ten Znak warto inwestować Talenty, jak w żaden inny.
Znak Quen - ochronne pole otaczające Geralta, dające mu czasową nietykalność. W walce Quen ułatwia spożywanie eliksirów i wykonywanie czynności niebojowych, osłaniając Geralta przed ciosami przeciwników. Wszelkie czynności ofensywne przerywają działanie Znaku. Zobacz wszystkie atrybuty związane ze Znakiem Quen.
Gdzie można go poznać? Jaskinia na Bagna (Akt II i III).
Mrozie: Drugi po Aard, najprzydatniejszy Znak w grze. Kiedy tylko walka zaczyna przybierać niewłaściwy obrót, możesz wykorzystać ten Znak, by zyskać chwilową "nietykalność", uzupełnić za pomocą eliksirów swoją Żywotność i Energię, a następnie wrócić do gry, przechylając szalę na swoja korzyść. Warto inwestować Talenty w ten znak, żeby póĄniej nie okazało się, że podstawowa ochrona Quen nie wystarcza na wysokopoziomowych przeciwników.
Znak Yrden - magiczna pułapka rzucana na ziemię lub podłogę wywołująca u przeciwników różne efekty, takie jak Ból, Oślepienie, Zatrucie itp. Znak może zostać ulepszony, by wywoływał większą liczbę efektów u jednego przeciwnika lub miał większy zasięg działania przeciwko wielu celom. Zobacz wszystkie atrybuty związane ze Znakiem Yrden.
Gdzie można go poznać? Gaj druidów na Bagnach (Akt II i III).
Mrozie: Średnio przydatny Znak. Yrden zdaje egzamin tylko w kryptach i kanałach, kiedy masz pewność, że przeciwnik wejdzie w zastawioną pułapkę, chociaż żeby odczuł jej efekty, trzeba zainwestować w całkiem sporą ilość Talentów. Jeśli ktoś lubi się bawić w tego typu "podchody", Znak Yrden z pewnością mu się podoba. Ja osobiście preferuje jednak otwartą walkę i osobom o podobnych upodobaniach odradzam inwestowanie Talentów w ten Znak.
Znak Igni - po ulepszeniu ta pirokinetyczna fala może być używana do podpalania przeciwników. W podstawowej postaci jest skuteczną bronią na przeciwników podatnych na ogień a także może być używana zamiast krzemienia do rozpalania ogniska. Zobacz wszystkie atrybuty związane ze Znakiem Igni.
Gdzie można go poznać? Krypta na Podgrodziu Wyzimy (Akt I).
Mrozie: W walce, ten Znak nie należy do najskuteczniejszych - zadowalający efekt potrafi wywołać tylko u istot podatnych na ogień, jak np. echinopsy i archespory. Po znacznym rozwinięciu będzie nieco bardziej groĄny także dla innych przeciwników, jednak nie jestem przekonany co do słuszności rozwijania tego Znaku aż do 5-tej gałęzi w drzewku rozwoju. Igni przydaje się za to w innej sytuacji, mianowicie przy rozpalaniu ognisk - z jego pomocą, nie musisz się już martwić o szukanie i zajmowanie miejsca w ekwipunku przez krzesiwa.
Znak Axii - psychiczna fala dająca Geraltowi kontrolę nad innymi. Może być używany jako urok do krótkotrwałego ogłuszenia lub wywołania paniki i strachu u przeciwników. Po znacznym ulepszeniu może zauroczyć przeciwników tak skutecznie, że staną się oni czasowymi sprzymierzeńcami Geralta. Zobacz wszystkie atrybuty związane ze Znakiem Axii.
Gdzie można go poznać? Wewnątrz wieży na Bagnach (Akt III).
Mrozie: Niekiedy całkiem przydatny Znak, ponieważ przy większej liczbie przeciwników pozwala wyłączyć czasowo z gry kilku z nich, a nawet wspomóc się dodatkowym mieczem, przejmując kontrolę nad jednym z wrogów. Takie dobrodziejstwa są jednak możliwe dopiero po odpowiednim zainwestowaniu w Axii, a wydaje mi się, że część Talentów można ulokować w o wiele lepszy sposób.
Wzmacnianie Znaków
Po wykupieniu odpowiedniego atrybutu w danym Znaku możesz wzmacniać jego siłę na danym poziomie - Ucznia, Adepta, Specjalista, Eksperta lub Mistrza. W tym celu, w czasie rzucania Znaku należy przytrzymać PPM, dopóki pasek wzmocnienia się nie naładuje. Kiedy to się stanie, puść PPM by uwolnić całą nagromadzoną moc - efekt wywołany wzmocnionym Znakiem jest o wiele potężniejszy od swojej zwykłej wersji (zarówno jeśli chodzi o Znaki ofensywne, jak i defensywne).
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!