Długa droga do domu

Solucja i poradnik gry Dragon Age II

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Flemeth jeszcze w trakcie Prologu, w zamian za pomoc w ucieczce z Fereldenu.

Opis

W zamian za pomoc w wydostaniu się z ziem Plagi, Flemeth poprosi cię o dostarczenie pewnego amuletu do Opiekunki Marethari, którą można znaleźć w okolicy Rozdartego Grzbietu. Podróż do tego miejsca stanie się możliwa dopiero po rozpoczęciu Aktu I.

Kiedy dotrzesz już na miejsce, Dalijka stwierdzi, że to nie jest jeszcze koniec zadania. Twój kolejny cel to wizyta na szczycie góry i odnalezienie ołtarza, przy którym musisz odprawić specjalny rytuał; w tym ostatnim pomoże ci uczennica Marethari imieniem Merrill - spotkasz ją zaraz po opuszczeniu obozu Dalijczyków. Opiekunka poprosi cię także, abyś po wykonaniu misji zabrał młodą elfkę ze sobą, dzięki czemu po ukończeniu zadania Merrill stanie się dostępna jako kolejny towatzysz podróży.

W drodze na szczyt Rozdartego Grzbietu będziesz musiał stawić czoło kilku grupom pająków oraz nieumarłych. Walki nie są specjalnie trudne - pamiętaj jedynie, by w pierwszej kolejności eliminować jadowite pająki, gdyż ich trucizna bywa zabójcza. Przy szlaku spotkasz też dalijskiego łowcę, który dość jasno da ci do zrozumienia, że Merrill nie jest mile widziana w obozowisku. Kontynuując wspinaczkę jedyną możliwą trasą, w pewnym momencie drogę zagrodzi ci skalny zawał - jedyną drogą ominięcia go jest wejście do jaskiń, w którym czeka cię kilka kolejnych, raczej łatwych potyczek. Po wyjściu z kawerny natrafisz na kolejną przeszkodę - magiczną barierę, którą Merrill usunie przy pomocy... magii krwi. To wywoła oczywiście konsternację wśród członków twojej drużyny, a to, w jaki sposób skomentujesz czyn młodej elfki, zapewni ci kilka pkt Przyjaźni/Rywalizacji u twoich towarzyszy.

Gdy dotrzesz do ołtarza, zapisz grę. Aktywowanie go przywoła tajemną zmorę, wojownika cienia i kilka zwykłych cieni, dlatego też bądź gotowy na ciężką potyczkę. Strategia? Możliwie jak najszybsze wyeliminowanie pierwszej dwójki wymienionych. Po walce przy zwłokach zmory znajdziesz za to Pierścień Magistra i ponad 6 suwerenów w złocie.

"Oczyszczenie aury" wokół ołtarza pozwoli Merrill przeprowadzić rytuał. Wówczas na miejscu pojawi się Flemeth, która odpowie na część twoich pytań - dowiesz się m.in. tego, jak wiedźma uniknęła losu, który spotkał ją w Dragon Age: Początek. Na koniec rozmowy Flemeth zamieni się w smoka i odleci, zaś ty za wykonanie zadania otrzymasz 8 suwerenów i 800 PD.

Po powrocie do obozu Dalijczyków Merrill pożegna się z bliskimi i wyruszy wraz z tobą do Kirkwall. Akcja przeniesie się do elfiego obcowiska w Dolnym Mieście, gdzie czarodziejka postanowi się urządzić. Na koniec Merrill poprosi, abyś ją później odwiedził - jeśli się zgodzisz, zyskasz pkt Przyjaźni u Fenrisa. Bez względu jednak na twoją odpowiedź, elfka od tej pory stanie się dostępna jako pełnoprawna towarzyszka.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.