Więzienie Koryfeusza, ostatnia pieczęć

Solucja i poradnik gry Dragon Age II

Eksploracja

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age II - DLC - Dziedzictwo - Więzienie Koryfeusza, ostatnia pieczęć

1 - punkt startowy.

2 - spotkanie z Lariusem/Janeką.

3 - posągi. Aktywowanie ich rozpocznie finałową walkę.

Wątek główny

Oto i dotarłeś do kresu tej opowieści - ostatniej pieczęci. Nim jednak spotkasz się z Koryfeuszem, czeka cię jeszcze przeprawa z Lariusem/Janeką (2), będąca swoistą rozgrzewką przed finałem.

  • Jeśli sprzymierzyłeś się z Janeką, spotkasz tutaj Lariusa wraz z grupą Szarych Strażników. Jeżeli zmienisz zdanie i przyłączysz się do Lariusa, ten zabije czarodziejkę, zaś pozostali wojownicy odejdą. Jeśli zaś postanowisz trwać u boku Janeki, będziesz musiał zabić zarówno Lariusa, jak i Szarych Strażników.
  • Jeśli sprzymierzyłeś się z Lariusem, spotkasz tutaj Janekę oraz grupę Szarych Strażników. Przechodząc na stronę Janeki doprowadzisz do tego, że czarodziejka zabije byłego komendanta Straży, zaś wojownicy odejdą. W przeciwnym wypadku będziesz musiał wraz z Lariusem stawić czoła Janece oraz pozostałym Strażnikom.

Tak czy inaczej, wraz ze swoim sprzymierzeńcem trafisz do centralnej sali, w której znajduje się ostatnia pieczęć. Larius/Janeka zasugeruje, byś użył swojej krwi i zniszczył zabezpieczenia (3). Kiedy to się stanie, na miejscu pojawi się sam Koryfeusz. Stwór przez dłuższą chwilę nie będzie zdawał sobie sprawy z tego, co się stało. Co więcej, okaże się, że jest on prawdopodobnie jednym z legendarnych tevinterskich magistrów, którzy zapragnęli wejść do Złotego Miasta... Koryfeusz jednak w końcu zorientuje się, że coś jest nie tak. Jeśli sprzymierzyłeś się z Janeką, czarodziejka spróbuje okiełznać potwora zaklęciem, jednak czar zostanie odbity. Jeżeli sprzymierzyłeś się z Lariusem, ten od razu nakaże ci atakować, póki stwór nie odzyska pełni sił. Finałowa batalia nareszcie się rozpocznie.

Bitwa z Koryfeuszem jest jedną z najdłuższych i najtrudniejszych w całym Dragon Age II, choć również jedną z najbardziej satysfakcjonujących. Potyczka dzieli się na kilka części - spodziewaj się, że z każdą kolejną będzie coraz trudniej.

Początek bitwy jest dosyć standardowy, lecz to nie potrwa długo. Kiedy Koryfeusz straci część zdrowia, przeteleportuje się do centralnej części sali, by zebrać energię i wypuścić ściany ognia. Te potrafią zabić w kilka chwil, dlatego też musisz koniecznie ich unikać - najlepiej poprzez ucieczkę do wnęk z posągami. Aktywuj kolejne statuy (3) i likwiduj pary cieni, które ich strzegą. Jeśli nie zdążysz unicestwić wrogów przed nadejściem następnej ściany ognia, zignoruj je i schowaj się - cienie zadają o wiele mniejsze obrażenia niż ogniste jęzory. Kiedy aktywujesz wszystkie posągi, Koryfeusz zejdzie do ciebie, by spróbować bezpośredniej walki. Zadaj mu tyle obrażeń, ile tylko zdołasz.

Doznawszy uszczerbku na zdrowiu magister powróci do centrum sali i poprosi Dumata o "więcej mocy". I tę skadinąd dostanie - teraz oprócz ścian ognia, będziesz musiał poruszać się przez skalny labirynt. Lepiej, żeby żaden z twoich bohaterów nie zabłądził, gdyż inaczej usmaży się na wolnym ogniu. Cel ten sam co wcześniej: dobiec do czterech posągów, aktywować je i zniszczyć strzegące je cienie. Kiedy to się powiedzie, Koryfeusz znów do ciebie zejdzie - postaraj się go ogłuszyć i znów zadać możliwie jak najwięcej obrażeń.

To jeszcze nie wszystko. Poważnie osłabiony magister powróci do centrum sali i zbierze jeszcze więcej mocy. Znów będziesz musiał kluczyć od posągu do posągu i likwidować cienie, jednak tym razem skalny labirynt będzie pod napięciem (lepiej nie podchodź zbyt blisko ścian), z sufitu zaczną spadać ogromne, magiczne, lodowe sople, zaś ściany ognia przybiorą jeszcze na sile. Musisz być więc bardzo ostrożny, a jednocześnie poruszać się sprawnie.

Kiedy aktywujesz wszystkie posągi, Koryfeusz zejdzie do ciebie - tym razem po raz ostatni. Konsekwentnie zmniejszaj jego pasek PŻ, aż w końcu Hawke efektownym cięciem zakończy żywot prastarego magistra. Przy jego ciele znajdziesz ostatni fragment zestawu "Insygnia Weisshaupt": Szatę Cichego (mag), Tunikę zwiadowcy Strażników (łotrzyk) lub Napierśnik fortecy (wojownik). Jeśli masz w drużynie Andersa, przy zwłokach natkniesz się także na amulet Pieczęć Dumata. Za ukończenie finałowej walki otrzymasz pokażny zastrzyk PD oraz osiągnięcie "Dyrygent".

Na koniec porozmawiaj z Lariusem/Janeką. Twój sprzymierzeniec postanowi o wszystkim poinformować główną kwaterę Szarej Straży, po czym odejdzie. Nie da się jednak ukryć, że podczas ostatniej rozmowy Larius/Janeka będą mówić do ciebie w stylu bardzo podobnym do Koryfeusza... czyżby duch potężnego maga przetrwał? Tego niestety już się nie dowiemy.

Chwilę później kamera przeniesie cię do Varrika, który zakończy swoją opowieść. Po powrocie do Kirkwall przyjdzie ci jeszcze porozmawiać na temat wyprawy z Bethany i Carverem lub Gamlenem i duchem Leandry, jeśli rodzeństwo Hawke'a zginęło w komplecie. To już jednak definitywny koniec. Gratulacje, ukończyłeś właśnie DLC pt. "Dziedzictwo"!


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.