Górska ścieżka

Solucja i poradnik gry Dragon Age II

Eksploracja (z Tallis)

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age II - DLC - Znak Zabójcy - Górska ścieżka

1 - punkt startowy.

2 - baron Arlange. Spotkasz go tutaj, jeśli nie zabiłeś go przy okazji finału łowów. Tym razem nie masz już wyjścia - musisz rozprawić się z Orlezjańczykiem ostatecznie. Przy jego ciele znajdziesz potem Miecz barona Arlange'a oraz Tarczę barona Arlange'a.

3 - velghestrial. Wraz z nim na polanie pojawią się poczwary. Walka może być trudna, jednak jeśli szybko wykończysz przywódcę potworów, pozostałe uciekną.

4 - skrytka. Pojawi się tutaj po zakończeniu zadania Romantyczny prezent. W środku znajdziesz amulet Bieg prawdziwej miłości.

5 - skrytka. Pojawi się tutaj po zakończeniu zadania Dziedzictwo wojownika. W środku znajdziesz amulet Dar Mglistego Wojownika.

6 - wiwerna. Zobaczysz scenę, na krórej gad walczy z poczwarami i velghestrialem. Możesz poczekać na wynik potyczki i dobić "zwycięzców" lub wcześniej włączyć się do bitwy i zdobyć w ten sposób więcej PD.

7 - skrytka. Pojawi się tutaj po zakończeniu misji Mapa rodzajów. W środku znajdziesz Odznakę Armady Felicisima.

8 - Tal-vashoth. Czeka cię tutaj pierwsza bitwa z qunari oraz ich oficerem. Nie powinni ci sprawić większych problemów.

9 - dowódca Tal-vashoth. Tym razem przygotuj się do znacznie trudniejszej bitwy, w której weźmie udział m.in. wspomniany dowódca qunari. Kiedy go zranisz, zacznie uciekać ścieżką na południe. Dobij pozostałych i goń go. Natrafisz na kolejne oddziały qunari, które stopniowo eliminuj, zwracając szczególną uwagę na Saarebasów.

10 - szczyt góry. Tutaj zakończy się ucieczka dowódcy Tal-vashoth. Kiedy zabijesz wszystkich jego pobratymców i doprowadzisz jego samego na skraj śmierci, zobaczysz scenę, w której Tallis przepytuje qunari na temat spotkania Salita z Prosperem, po czym zabija dowódcę buntowników.

11 - skrytka. Pojawi się tutaj po ukończeniu zadania Tajemne pióra. W środku znajdziesz amulet Zaklęte pióra.

12 - przejście do ruin (po zabiciu dowódcy Tal-vashoth). Rozpocznie finałową batalię.

Eksploracja (bez Tallis)

Gry cRPG - Solucja - Dragon Age II - DLC - Znak Zabójcy - Górska ścieżka

1 - punkt startowy.

2 - baron Arlange. Spotkasz go tutaj, jeśli nie zabiłeś go przy okazji finału łowów. Tym razem nie masz już wyjścia - musisz rozprawić się z Orlezjańczykiem ostatecznie. Przy jego ciele znajdziesz potem Miecz barona Arlange'a oraz Tarczę barona Arlange'a.

3 - velghestrial. Wraz z nim na polanie pojawią się poczwary, a chwilę później zza twoich pleców nadciągną żołnierza Prospera dowodzeni przez Myśliwego. Walka będzie dość trudna, choć możesz ją sobie ułatwić likwidując szybko velghestriala. Gdy ten zginie, pozostałe poczwary uciekną.

4 - skrytka. Pojawi się tutaj po zakończeniu zadania Romantyczny prezent. W środku znajdziesz amulet Bieg prawdziwej miłości.

5 - skrytka. Pojawi się tutaj po zakończeniu zadania Dziedzictwo wojownika. W środku znajdziesz amulet Dar Mglistego Wojownika.

6 - walczące wiwerny. W tym miejscu zobaczysz pojedynek pomiędzy wiwerną a wiwerną alfa. Jeśli zostawisz je w spokoju, ta ostatnia wygra, po czym zaatakuje ciebie. Oczywiście możesz włączyć się do walki wcześniej i zyskać w ten sposób więcej PD.

7 - skrytka. Pojawi się tutaj po ukończeniu zadania Tajemne pióra. W środku znajdziesz amulet Zaklęte pióra.

8 - skrytka. Pojawi się tutaj po zakończeniu misji Mapa rodzajów. W środku znajdziesz Odznakę Armady Felicisima.

9 - velghestrial. Kolejna potyczka z poczwarami, lecz tym razem tylko i wyłącznie z nimi. Podobnie jak wcześniej, jeśli zabijesz velghestriala, pozostałe potwory uciekną.

10 - punkt widokowy. Zauważysz z niego ruiny - cel twojej podróży.

11 - strażnicy. Ostatnia linia obrony Prospera przed ruinami, i to dość silna. Uważaj na tyły, skąd mniej więcej w połowie walki nadciągną posiłki.

12 - przejście do ruin. Rozpocznie finałową batalię.

Wątek główny

W zależności od tego, czy na górską ścieżkę wybrałeś się wraz z Tallis, czy bez niej, twoja wędrówka po tych terenach będzie wyglądać inaczej. Niemniej, decyzja ta nie ma wpływu na przebieg finałowej potyczki z księciem Prosperem.

Z Tallis

Na samym początku, jeśli wcześniej puściłeś barona Arlange'a wolno, zmierzysz się z orlezjańskim lordem i jego ludźmi (2). Arlange oświadczy, że od samego początku wiedział, kim jesteś, jednak jakie to ma teraz znaczenie? Po rozprawieniu się z wrogami przy zwłokach barona znajdziesz Miecz barona Arlange'a oraz Tarczę barona Arlange'a.

Zmierzaj cały czas w kierunku północnym, potem północno-zachodnim. Po drodze przyjdzie ci się zmierzyć z grupami poczwar (3, 6) i wiwerną (6). Ostatecznie dojdziesz do punktu 8, gdzie będziesz musiał walczyć z oddziałem qunari i ich oficerem. Kieruj się po schodach w górę, by w 9 spotkać dowódcę. Kiedy doprowadzisz go na skraj śmierci, lider qunari ucieknie w kierunku szczytu (10). Dobij pozostałych i goń go, likwidując po drodze wszystkich opornych Tal-vashoth. Na samym szczycie dojdzie do decydującej, choć niezbyt trudnej bitwy (pamiętaj, by w pierwszej kolejności zająć się Saarebasami!). Na koniec zobaczysz scenę, na której Tallis wyciąga od dowódcy informację o miejscu spotkania Salita z Prosperem, a następnie zabija go. Zejdź ze szczytu i skieruj się prosto do ruin (12), gdzie czeka cię finałowa potyczka.

Bez Tallis

Na samym początku, jeśli wcześniej puściłeś barona Arlange'a wolno, zmierzysz się z orlezjańskim lordem i jego ludźmi (2). Arlange oświadczy, że od samego początku wiedział, kim jesteś, jednak jakie to ma teraz znaczenie? Po rozprawieniu się z wrogami przy zwłokach barona znajdziesz Miecz barona Arlange'a oraz Tarczę barona Arlange'a.

Kieruj się cały czas w kierunku zachodnim, likwidując po drodze grupy poczwar (3, 9) i walczące ze sobą wiwerny (6). Uważaj przy tym na swoje tyły - w pewnym momencie pojawią się za tobą dowodzeni przez Myśliwych ludzie Prospera. Najlepiej będzie, jeśli zaczekasz na nich przed spotkaniem ze wspomnianymi gadami - walka na dwa fronty mogłaby okazać się bowiem nadzwyczaj trudna.

Ostatecznie dojdziesz do 11, gdzie czeka cię kolejna batalia z żołnierzami księcia. Ta będzie już dłuższa i trudniejsza od poprzedniej, choć mimo wszystko, niespecjalnie problematyczna. Znów bacznie oglądaj się za siebie, gdyż właśnie stamtąd, mniej więcej w połowie bitwy, nadciagną posiłki - lepiej, żeby wsparcie nie dobrało się do słabszych członków drużyny.

Po zakończeniu bitwy i zebraniu łupów możesz śmiało ruszać na finałową walkę.

Finał

Na początek zobaczysz scenę spotkania Prospera z Salitem. Przywódca Tal-vashoth wręczy księciu listę nazwisk agentów qunari, jednak Orlezjańczyk uzna te "sekrety" za bezużyteczne. Wówczas na miejscu pojawisz się ty. Tallis zabije kilku qunari i zabierze listę. Salit zacznie grozić elfce, jednak chwilę później Leopold, wiwerna Prospera, zakończy jego żywot. Książę rozkaże wszystkich zabić i w ten sposób rozpocznie się ostatnia, trójetapowa bitwa.

W pierwszym etapie Prosper będzie ostrzeliwał cię z dystansu, zaś jego ludzie zajmą się walką z tobą i przybyłymi z Salitem qunari. Kiedy ci ostatni zginą, strażnicy skupią się na tobie. Leopold w międzyczasie będzie pluł jadem, jednak w tym momencie nie będziesz mógł go zranić. Ponadto Prosper przywoła trzy mabari. Jeśli je zabijesz, przywoła nowe - i tak w kółko. Najlepiej zlikwidować jedynie dwa z nich, zaś trzeciego zamrozić lub unieszkodliwić w inny sposób. Kiedy książę straci 25% żywotności, rozpocznie się drugi etap potyczki.

Tym razem Prosper wycofa się, zaś do walki wkroczy jego "maskotka". Jeśli ukończyłeś zadanie Żelazny kucharz, Leopold przez pierwsze 10 sekund nie będzie w stanie walczyć. Niemniej, w tak krótkim czasie i tak nie zdołasz zadać mu poważnych obrażeń. W czasie walki uważaj na sytuacje, kiedy lord "oznacza" któregoś z członków druzyny zielonym markerem. Wówczas Leopold zacznie atakować tę i tylko tę postać - najlepiej wtedy kazać jej biegać wokoło, podczas gdy reszta towarzyszy będzie zadawać wiwernie obrażenia. Gdy Leopold straci ok. 40% Punktów Życia, Prosper wskoczy na jego grzbiet i rozpcoznie się trzecia, ostatnia faza bitwy.

Książę i wiwerna będą mieć od teraz jeden pasek życia - warto dodać, że pełny. Do wymienionych już ataków dochodzi kolejny: co jakiś czas Prosper będzie wystrzeliwał w powietrze deszcze płonących strzał, które po opadnięciu pozostaną w ziemi. To pułapka. Po jakimś czasie Orlezjańczyk wskoczy na pobliskie ruiny i "odpali" strzały, które zadadzą postaciom znajdującym się w ich zasięgu niewielkie obrażenia. Tych można jednak uniknąć - wystarczy odsunąć się od strzał na odpowiednią odległość.

Taktyka walki w trzecim etapie bitwy jest dosyć prosta: kiedy Prosper oznaczy którąś z postaci zielonym markerem, każ jej stanąć przy krawędzi. Wówczas Leopold rozpędzi się, by dopaść twego towarzysza. W ostatniej chwili usuń się z drogi, a wiwerna ześlizgnie się ze skarpy, lecz zdoła się utrzymać. Zanim jednak powróci na pole bitwy, będzie bezbronna, co stanowi świetną okazję do zadawania dużych obrażeń. 3-4 "rajdy" Leopolda i powinno być po walce.

Kiedy poziom PŻ Prospera sięgnie 0, zobaczysz scenę, w której Leopold naciera na Hawke'a. Ten w ostatniej chwili usunie się i wiwerna spadnie w przepaść. Jej pan zdąży zeskoczyć z grzbietu potwora i jeszcze na chwilę zawisnąć, jednak po krótkiej wymianie zdań podzieli on los swojego pupila. Tallis w nagrodę wręczy ci amulet Serce Wielu i opuści drużynę na zawsze. Po chwili akcja przeniesie się po raz kolejny do Kassandry i Varrika, a następnie do posiadłości Hawke'a w Górnym Mieście. W ten oto sposób DLC pt. Znak zabójcy dobiegł końca.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.