Niższa dzielnica

Solucja i poradnik gry Planescape: Torment

Kiedy tylko wejdziesz do Niższej dzielnicy, sprawy mogą zacząć przybierać zły obrót. Jeśli przybędziesz tutaj razem z Mortem (a prawdopodobnie tak się stało), zostaniesz napadnięty przez bandę szczurołaków, które porwą twoję ulubioną czaszkę, a ty nie będziesz w stanie zareagować...

Na ten temat powinieneś porozmawiać z napotkanymi ludźmi. Warto zasięgnąć języka u lokalnego kupca Giltspra, oraz u maga Sebastiona. W większości przypadków twoi rozmówcy będą mówić zgodnie, że jeśli ktoś miałby porywać latającą czaszkę, to tylko niejaki Lotar. Dowiesz się, że to potężny czarodziej i lepiej z nim nie zadzierać. Ale jakie masz wyjście? Zapytawszy o miejsce przebywania owego Lotara zostaniesz pokierowany do zrujnowanego budynku w południowej części dzielnicy, tzw. Kości Nocy. Tam też się udaj.

Wejdź do rudery, a następnie zejdź po kościanej drabinie. Na dole powita cię Lotar (jeśli Morte nie został porwany, będziesz musiał pofatygować się do jego sypialni). Pan Kości zgodzi się odpowiedzieć na twoje pytania oraz, ewentualnie, uwolnić twojego towarzysza, ale nie od razu. Najpierw bowiem będziesz musiał odwiedzić grobowiec znajdujący się w katakumbach pod Ulem. Jeśli byłeś już tam wcześniej, wystarczy o tym powiedzieć Lotarowi i tym samym zgarnąć 30000 PD bez dalszej fatygi. W przeciwnym wypadku będziesz musiał przejść przez podziemia Kości Nocy i skorzystać z portalu, który przeniesie cię do Katakumb Łkających Kamieni. Stamtąd, przez Ziemie umarłych lub Labirynty myśli, przedostaniesz się do Zatopionych ziem, skąd już wiedzie prosta droga do rzeczonego grobowca. Po powrocie stamtąd powiedz Lotarowi, że tajemnicze miejsce pochówku okazało się puste, a uzyskasz 30000 PD.

Uwolnienie Mortego będzie jednak wymagało jeszcze trochę wysiłku. Lotar postawi sprawę jasno: jeśli dostarczysz mu równie wartościową czaszkę, twój towarzysz otrzyma wolność. Jeżeli zgodnie z wcześniejszą sugestią zabrałeś z Ziem umarłych Czaszkę Soego, możesz ją od razu wymienić na swego kompana. Jeśli nie, istnieje jeszcze kilka odpowiednich czaszek, z czego najprościej będzie zdobyć tę należącą do Mantuoka. Po prostu zejdź do podziemi Kości Nocy i zabij szczurołaka - albo w bezpośredniej walce, albo kupionym wcześniej od Giltspura zatrutym serem. Oczywiście będzie to oznaczało, że do walki włączy się spora grupa pobratymców Mantuoka, ale i tak powinieneś sobie poradzić. Wróć z czaszką sługi Lotara, a czarodziej uwolni Mortego. Twój kompan powróci do drużyny jednak dopiero, gdy opuścisz siedzibę Pana Kości.

Przed opuszczeniem Kości Nocy koniecznie zapytaj Lotara o swoją tożsamość i powody, dla których jesteś nieśmiertelny. Czarodziej stwierdzi, że ktoś odarł cię z twojej śmiertelności i był to nie kto inny, a legendarna wiedźma nocy - Ravela Szkaradna. Co więcej, wszystko wskazuje na to, że tylko ona będzie mogła udzielić ci satysfakcjonującej odpowiedzi na twoje pytania. Odnalezienie wiedźmy stanie się teraz twoim głównym celem.

A gdzie jej szukać? Na początek zapytaj Mortego. Czaszka odpowie, że powinieneś zasięgnąć języka w Miejskim Gmachu Rozrywki w Dzielnicy urzędników. I tak też zrób.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.