Wojna o kamienie

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Wstęp

Zadanie to otrzymasz od Jahrla, którego spotkasz w magazynie w sercu Grani Łowcy.

Opis

Wśród ludzi Jahrla chodzą pogłoski, że orkowie ukradli Krwawe Kamienie należące do górskich klanów. Przywódca wojowników zgadza się ze swoimi ludźmi, lecz nie posiada wystarczających dowodów, by oskarżyć o to zielonych "sprzymierzeńców". Grutilda, dowódca orków, oskarża o kradzież Garricka, jednego z ludzi Jahrla, który zniknął w tym samym czasie co napełnione krwią artefakty. Jahrl nie wierzy w to i dlatego poprosi cię o zbadanie sprawy.

Śledztwo powinieneś rozpocząć od miejscowej zbrojowni, jednakże w środku nie natkniesz się na nic szczególnego. Jeżeli jednak posiadasz odpowiednio wysoką Spostrzegawczość, to na zewnątrz natkniesz się na ślady krwi. Trop zaprowadzi cię na północny-wschód od miasteczka, gdzie spotkasz Burila. Ork i jego wojownicy nie będą przyjaźnie nastawieni; możesz go uspokoić grą w papier-kamień-nożyce lub zwyczajnie zabić - nie będzie to miało żadnego wpływu na stosunek do ciebie innych orków z miasteczka. Krwawy ślad zaprowadzi cię w końcu do Grobowca Króla. Frontowa brama okaże się zamknięta, lecz możesz ją otworzyć dzięki trzem pobliskim dźwigniom. Za wejście do wnętrza katakumb otrzymasz 4080 PD.

Wewnątrz grobowca będziesz musiał uporać się z jego strażnikami oraz śmiertelną pułapką - dokładny opis przejścia tej lokacji znajdziesz tutaj. W końcu w północnej części katakumb natkniesz się na zwłoki Garricka oraz Odłamany róg. Jest to wystarczający dowód, by potwierdzić, że za kradzieżą Krwawych Kamieni stoją orkowie.

Po powrocie do Grani Łowcy możesz zagadnąć o znaleziony róg Goraga Bezrogiego. Jest to całkowicie opcjonalne, aczkolwiek jeśli pokonasz orka w grze w kamień-papier-nożyce, wojownik Grutildy przyzna się do popełnienia zbrodni, za co otrzymasz 6800 PD charyzmy.

Zanim pokażesz róg Jahrlowi, miej na uwadzę, że czyn ten uniemożliwi ci ukończenie wielu zadań w Grani Łowcy. W związku z powyższym, nim udasz się na rozmowę z dowódcą górskich klanów, koniecznie zamknij wszystkie interesujące cię wątki poboczne.

Jahrl, gdy tylko zobaczy Odłamany róg, postanowi natychmiast zerwać kruche przymierze z orkami i ruszy wraz ze swymi wojownikami pod gospodę. Tam otwarcie oskarży Grutildę o zdradę, przed czym orczyca niespecjalnie będzie się wzbraniać. Wręcz przeciwnie: kobieta przyzna, że planowała wykorzystać sojusz z Pośredniczką do własnych celów. Na koniec konwersacji otrzymasz 4080 PD, natomiast Grutilda użyje Krwawych Kamieni, by zamienić kilku swoich wojowników w znacznie potęzniejsze bestie. Rozgorzeje wielka bitwa, w której możesz albo trzymać się na uboczu, albo wesprzeć siły górskich klanów.

Batalia okaże się dość długa i intensywna. Nawet gdy wojownicy Jahrla skończą walczyć pod gospodą, ruszą w inne części miasta, by zabić każdego orka, jaki tylko rezyduje w Grani Łowcy. Kiedy miasteczko zostanie oczyszczone ze wszystkich wojowników Grutildy, zagadnij dowolnego ze współplemieńców Jahrla. Mężczyźni podziękują ci za pomoc i postanowią opuścić miasto w celu łupienia innych miejsc. Ty natomiast otrzymasz 10800 PD i zadanie zostanie zaliczone.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.