Eksploracja
1 - punkt startowy.
2 - "kaprysy". Zbieranie tych monet jest celem zadania Fontanna życzeń.
3 - fontanna. Jest związana z zadaniem Fontanna życzeń.
4 - Lady Elegant.
5 - strażnik.
6 - hrabina Dulci de Launcet.
7 - Teagan.
8 - Gabriel.
9 - Leliana.
10 - seneszal Bran.
11 - kwatermistrz. Możesz u niego nabyć jeszcze jeden "kaprys" - niezbędny do ukończenia misji Fontanna życzeń.
12 - elfi służący.
13 - Lord Cyril. W trakcie rozmowy z nim otrzymasz jednego "kaprysa", którego potrzebujesz, aby ukończyć zadanie Fontanna życzeń.
14 - wejście do Chateau Haine.
Wątek główny
Na samym początku Tallis oznajmi, że znalazła niestrzeżone wejście do zamku. Niestety, zamek jest zbyt skomplikowany, aby się włamać - trzeba znaleźć klucz. Po tej konkluzji Hawke i Tallis skierują się na przyjęcie, podczas gdy pozostała dwójka towarzyszy na jakiś czas "zniknie".
Gdy tylko pojawisz się na dziedzińcu, książę Prosper wzniesie toast za twoje zdrowie i podaruje Pas Wielkiego Łowcy Wiwern. Po wymianie uprzejmości będziesz mógł zacząć rozglądać się za kluczem. Przy okazji możesz zagadnąć innych gości, wśród których znajdują się m.in. nasi starzy znajomi z pierwszej części Dragon Age - Leliana oraz bann Teagan.
Poszukiwania rozpocznij od przepytania strażników (5). Tallis zabierze wojownika na małą pogawędkę, jednak po chwili okaże się, że strażnik oddał klucz służącemu (12). Także i tym razem twoja towarzyszka spróbuje przepytać elfa za zamkniętymi drzwiami, jednak bez skutku - klucz trafił już w ręce syna księcia, Lorda Cyrila (13).
Po krótkiej rozmowie z potomkiem Prospera Tallis znów umówi się na prywatną schadzkę, jednak po chwili wróci i stwierdzi, że nie spodobała się Cyrilowi. Temu z kolei podoba się Hawke (bez względu na płeć!)... Kiedy więc spotkasz się z nim w cztery oczy, masz trzy opcje do wyboru:
- Wybrać opcję "romansową". Wówczas Hawke zacznie szeptać czułe słówka do uszu Cyrila, jednocześnie zabierając z jego kieszeni klucz.
- Wybrać opcję "neutralną". Cyril poprosi cię o przyniesienie wina. W międzyczasie Tallis dosypie do trunku środki usypiające. Gdy syn księcia wypije wino i zaśnie, zabranie mu klucza nie nastręczy już żadnych problemów.
- Wybrać opcję "agresywną". Hawke uderzy Cyrila w potylicę; gdy ten zemdleje, klucz będzie twój.
Sposób, w jaki zdobędziesz klucz, nie ma żadnego znaczenia. Udaj się teraz do drzwi (14) i wejdź do środka (otrzymasz 600 PD). Skieruj się na górę. W pomieszczeniu na końcu korytarza spotkasz strażnika, jednak Tallis zabije go, zanim ten zdąży wszcząć alarm. Elfka poprosi, by w czasie dalszej eksploracji zamku obylo się bez ofiar. Masz dwie opcje:
- Zgodzić się. W tym wypadku będziesz musiał przekradać się obok strażników. Jest to rozwiązanie trudniejsze i gwarantujące mniej PD, za to zapewniające dodatkowy zestaw przedmiotów i Osiągnięcie "Subtelność maczugi".
- Odmówić. W ten sposób przejdziesz przez zamek w tradycyjny sposób, zostawiając za sobą stos trupów. Opcja ta zapewni ci więcej PD, jednakże stracisz możliwość zdobycia wyżej wymienionego Osiągnięcia oraz dodatkowego zestawu przedmiotów.
Po dokonaniu wyboru Tallis i Hawke wejdą do wnętrza Chateau Haine.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!