Aratoht

Solucja i poradnik gry Mass Effect 2

Wstęp

Po zainstalowaniu dodatku pt. Przybycie skontaktuje się z tobą adm. Hackett. Rozmowa przeniesie się do pokoju komunikacyjnego i zainicjuje tę misję.

Opis

Hackett opowie ci o tajnej agentce, dr Amandzie Kenson, pracującej nad tajnym projektem w przestrzeni batarian. Kobieta w swoim ostatnim raporcie stwierdziła, że posiada niezbity dowód nieuchronnej inwazji Żniwiarzy. Niestety, potem kontakt się urwał, a ty będziesz musiał sprawdzić, co się z nią stało. Misja należy do kategorii najbardziej delikatnych, dlatego nie zabierzesz na nią żadnych towarzyszy. Kiedy będziesz gotów, ruszaj do Mgławicy Żmii i ląduj na planecie Aratoht znajdującej się w systemie Bahak.

Wylądujesz tuż przy wejściu do placówki batarian. Możesz się przez nią przebić po trupach wrogów lub spróbować skradania, co zapewni ci dodatkowe Osiągnięcie. "Cichy" sposób załatwienia sprawy jest nieco trudniejszy, choć tak naprawdę trzeba jedynie uważać, by przypadkowo nie rozpocząć walki. Batarianie często nie będą cię dostrzegać nawet wówczas, gdy staniesz tuż przed ich oczami.

Bez względu na obraną drogę, skieruj się do wejścia do kompleksu. Dzięki panelowi przy drzwiach uda ci się odciąć zasilanie i przestąpić próg bazy batarian. Na skrzyżowaniu skręć w prawo, a natrafisz na skrzynię z 400 jednostkami irydu. Wróc do rozgałęzienia i wybierz drugą z możliwych ścieżek. Już po chwili natkniesz się na kolejny kłopot - zerwany most. Zejdź po rampie na dół, zabij varrena i skorzystaj z urządzenia sterującego pomostami, by otworzyć sobie drogę do serca placówki.

Idź cały czas przed siebie. Wejdź po schodach, a kiedy drogę zastąpią ci lasery, wyłącz je korzystając z pobliskiego panelu. Na kolejnym skrzyżowaniu skręć w lewo i zabij kolejnego varrena. Za rogiem znów natkniesz się na lasery, więc wybierz alternatywną drogę przez dziurę. Wkrótce dotrzesz do ślepego zaułka. Znajdź zwisającą z sufitu rurę i strzel w nią z pewnego dystansu. Wybuch zrobi wyłom w ścianie umożliwiając ci przejście. Wcześniej oczywiście skorzystaj z zaworu, by odciąć dopływ gazu i uniknąć spalenia.

Po chwili przed sobą zobaczysz kolejną ścianę płomieni. Odetnij dopływ gazu przy pomocy najbliższego zaworu, po czym poszukaj po lewej kolejnego i również z niego skorzystaj. Otworzysz sobie w ten sposób drogę do małej sali, gdzie znajdziesz interesujące nagranie, szafkę z 400 kredytami oraz "technologię", z której pozyskasz ulepszenie Amunicji do broni ciężkiej. Wyjdź z pomieszczenia i ponownie skorzystaj z obu zaworów. To umozliwi ci przejście. Idź naprzód i zlikwiduj szarżującego varrena. Wkrótce dojdziesz do schodów prowadzących na górę, z których, z braku lepszych opcji, oczywiście skorzystaj. Zaraz za nimi znajduje się dziedziniec bazy.

Na zewnątrz, po lewej, usłyszysz rozmawiajacych batarian. Możesz ich zabić lub ominąć. Idź przed siebie i skorzystaj z pobliskiego panelu, by odciąć zasilanie w tej części bazy. Wejdź po skrzyniach do budynku kwaterunkowego. Przeszukaj go dokładnie, a natkniesz się na śmieci (400 kredytów), szafkę (400 kredytów) oraz skrzynię z 400 jednostkami rafinowanego irydu. Poszukaj drzwi leżących mniej więcej po prawej od miejsca, w którym wszedłeś. Tamtędy wyjdziesz znów na zewnątrz, skąd po schodach skieruj się do kolejnej części bazy.

W środku, w sali po prawej, usłyszy kolejnych batarian. Jeśli nie chcesz walczyć, bez problemu możesz przekraść się obok nich - stracisz jednak możliwość zdobycia 400 kredytów z leżącej w pomieszczeniu szafki. Gdy dojdziesz do końca korytarza, skręć w lewo i idź cały czas przed siebie. Dotrzesz w ten sposób do ładowni, gdzie będziesz musiał zapoznać się z obsługą dźwigu.

Dźwignia po lewej porusza żurawiem w lewo i w prawo, środkowa do przodu i do tyłu, zaś ta po prawej - w górę i w dół. Twoim celem jest przesunięcie skrzyń w ten sposób, aby umożliwić sobie wejście do hangaru. Możesz tego dokonać pociągając kolejno za środkową, lewą, prawą i jeszcze raz prawą dźwignię. W ten sposób nie tylko otworzysz sobie przejście, ale także odsłonisz ukrytą pod ładunkiem skrzynię z 400 jednostkami rafinowanego irydu oraz PDA, z którego pozyskasz ulepszenie Pojemności medi-żelu. Zejdź na dół, zbierz zasoby i skorzystaj z konsoli podnośnika, by trafić na niższy poziom kompleksu. Po zejściu z platformy ponownie aktywuj podnośnik, dzięki czemu ten powróci do swojej pierwotnej pozycji i odsłoni leżące w niszy apteczkę oraz PDA warte 1000 kredytów. Skieruj się do jedynych dostępnych drzwi, by kontynuować infiltrację bazy.

W małym pomieszczeniu kontrolnym natkniesz się na kolejny log dotyczący zatrzymania dr Kenson. Przejdź dalej. Zobaczysz scenę przesłuchania kobiety. Jeśli do tej pory nie zostałeś wykryty przez batarian, otrzymasz Osiągnięcie "Cień". Uwolnisz dr Kenson, a gdy filmik zakończy się, zabierz z szafki 1000 kredytów i zabij skradających się batarian. Ruszaj w lewo i schodami w dół. Trafisz do dużego, okrągłego pomieszczenia. Biegnij przed siebie i zabijaj wszystkich napotkanych batarian. Wkrótce po twojej prawej otworzy się okno w ścianie, zza którego wybiegnie kolejny oddział wrogów. Zlikwiduj ich i skieruj się do sali mieszczącej się za oknem. Tam natkniesz się na konsolę ochrony. Kenson zacznie się do niej włamywać, podczas gdy ty będziesz musiał odpierać kolejne fale batarian. Na początek zamknij drzwi, którymi przyszedłeś - i to jak najszybciej, bowiem dopóki tego nie zrobisz, wrogowie będą atakować bez chwili wytchnienia. Następnie wróć w okolice konsoli, gdyż właściciele kompleksu rozpoczną natarcie z drugiej strony. Wytrzymaj jeszcze kilka fal, aż Kenson oznajmi, że powinniście ruszać do windy. Nie sposób jej przegapić - nie zwlekaj ani chwili.

Dotrzecie do hangaru. Tutaj będziesz musiał zlikwidować kolejny, dość spory oddział batarian, a także zniszczyć dwa panele zasilające, dzięki czemu otworzysz sobie okno na świat - dosłownie i w przenośni. Kiedy spełnisz oba warunki szczęśliwego zakończenia, wskakuj do promu, dzięki czemu oboje z Kenson szybko opuścicie Aratoht.

W czasie lotu badaczka wyjawi, że odkryła artefakt Żniwiarzy, nazywany przez nich "Obiektem Rho". Dzięki niemu dowiedziała się, że wasi arcywrogowie zamierzają wykorzystać znajdujący się w batariańskiej przestrzeni Przekaźnik Alfa, by niebawem rozpocząć swe dzieło zniszczenia. Kenson i jej zespół planują temu zapobiec poprzez ciśnięcie w przekaźnik ogromnej asteroidy. Wówczas zażądasz możliwości obejrzenia artefaktu. Badaczka bez wahania postanowi spełnić twoje życzenie i zabierze cię do bazy projektu.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.