Wątek główny

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls III: Morrowind

Meldunek u Caiusa Coseadesa

Zadanie dostajemy od: Sellusa Graviusa

Cel: Dostarczenie Caiusowi (Balmora, Dom Caiusa) paczki od Sellusa Graviusa (Seyda Neen, Biuro Spisów i Opodatkowania)

To zadanie otrzymujemy automatycznie po rozmowie z Sellusem Graviusem. Musimy przekazać paczkę Caiusowi, który mieszka gdzieś w Balmorze. Gravius poradzi nam, aby o dokładne miejsce pobytu Cosadesa zapytać w oberży "Przy Południowym Murze". Tam dowiemy się, iż szukany przez nas jegomość mieszka w północno-wschodnim krańcu miasta. Rozmawiamy z Caiusem, który od tej pory jest naszym zleceniodawcą.

Informator Hasphat Antabolis

Zadanie dostajemy od: Caiusa Cosadesa

Cel: Zdobycie informacji od Hasphata Antabolisa (Balmora, Gildia Wojowników)

Caius skieruje nas do Hasphata Antabolisa - ów cesarki posiada informacje na temat kultu Nerevaryjczyka i Szóstego Rodu. Oczywiście nie dostaniemy tych informacji za darmo. Hasphat za informacje chce dostać Dwemerową Kostkę znajdującą się Arkngthand (ruiny są niedaleko Fortu Księżycowego, mapa). Poszukiwany przez nas przedmiot znajduje się w Sali Pustej Dłoni. Po zdobyciu Kostki Dwemerów udajemy się do Hasphata, który przekazuje nam notatki dotyczące z obiecanymi informacjami, którą zanosimy Caiusowi.

Informator Sharn Gra-Muzgob

Zadanie dostajemy od: Caiusa Cosadesa

Cel: Zdobycie informacji od orczycy Sharn Gra-Muzgob (Gildia Magów w Balmorze)

Caius zleca nam wydobycia informacji od kolejnej osoby - tym razem jest to orczyca Sharn Gra-Muzgob. Jej wiedza pozwoli uzupełnić informacje od Hasphata. Sharn również zażąda przysługi w zamian za informacje. Będziemy musieli iść do Grobowca Rodziny Andrano (mapa), z którego zabierzemy czaszkę Llevule Andrano. Przed rozpoczęciem misji Sharn da nam magiczny mieczyk i parę zwoi. Po zasięgnięciu informacji wracamy do Caiusa, który ma dla nas kolejne zadanie.

Informatorzy z Vivek

Zadanie dostajemy od: Caiusa Cosadesa

Cel: Znalezienie informatorów i zdobycie informacji

Caius znowu zleca nam zdobycie informacji, ale tym razem będzie to dłuższe zadanie. Coseades da nam 200 septimów na wydatki i notkę z szczegółami lokalizacji informatorów: Huleeyi, Mehry Milo i Addhiranirra.

Huleeya jest w barze "Pod Czarnym Skarabeuszem" w Dzielnicy przybyszów w Vivek. Huleeya udzieli nam informacji, ale jak doprowadzimy go do "Rzadkich Ksiąg Jobashy". Aby bezpiecznie przeprowadzić informatora rozmawiamy z Dunmerami, którzy mówią nam, iż zostawią Huleeya w spokoju. Gdy doprowadzimy informatora do księgarni Jobashy, dostaniemy interesujące nas informacje.

Drugim informatorem jest Mehra Milo, którą znajdziemy w Bibliotece w Domu Mądrości (Strefa Świątynna). Mehra poprosi nas o rozmowę z dala od ciekawskich uszu. Idziemy kawałek za Dunmerką i w ustronnym miejscu udzieli nam ona informacji.

Ostatnim informatorem jest Addhiranirra, która ukrywa się przed cesarskim agentem w kanałach dzielnicy św. Olmsa. Khajiitka udzieli nam informacji, jak pozbędziemy się agenta. W tym celu idziemy na parter św. Olmsa i rozmawiamy z cesarskim Duvianusem Platoriusem . Na pytanie gdzie znajduje się Adhirranirr odpowiadamy, że udała się na kontynent. Wracamy do Khajiitki, która udzieli nam informacji.

Gdy zebraliśmy juz wszystkie informację wracamy do Caiusa, któremu przekazujemy informację. W nagrodę za zdobyte wiadomości dostajemy 200 septimów.

Informator Hassour Zainsubani

Zadanie dostajemy od: Caiusa Cosadesa

Cel: Zdobycie informacji od Hassoura Zainsubaniego (Ald'Ruhn, Szynk Ald Skar)

Kolejne zadanie, w którym musimy zdobyć informacje. Tym razem musimy je wyciągnąć Hassoura - mera, który kiedyś należał do Popielnych, teraz zajmującego się handlem. Zanim ów mer udzieli nam informacji, poprosi nas o zwyczajowy podarunek i zaznaczy przy tym, że gustuje w poezji. Udajemy się więc do księgarza i kupujemy jedną z trzech książek: "Słowa Wiatru", "Pięć Dalekich Gwiazd" lub "Hymny Popielnych Ziem". Mając jedną z książek udajemy się do Hassoura i wręczamy mu ją; w zamian dostaniemy informacje o plemionach popielnych i kulcie Nerevaryjczyka, z którymi udajemy się do Caiusa.

Po wykonaniu tego zadania Cosades awansuje nas w Gildii Ostrzy oraz wyjawi treść paczki, która daliśmy u na początku. Z jej treści dowiemy się, że spełniamy warunki przepowiedni Nerevaryjczyka.

Spotkanie z Chanem Urshilaku

Zadanie dostajemy od: Caiusa Cosadesa

Cel: Rozmowa z Sul-Matuulem (Obóz Urshilaku, Jurta Popielnego Chana)

Aby sprawdzić powiązanie Nerevaryjczyka i naszego przyszłego bohatera udajemy się do Obozu Urshilaku, który znajduje się na wschód od Khuul. Najpierw jednak idziemy do Fortu Księżycowego po parę zwojów, które mogą się przydać na Popielnych Ziemiach. Będąc w obozie rozmawiamy z pierwszą lepszą osobą i przekonujemy ją aby skierowała nas do Zabamunda, który zdecyduje czy możemy się spotkać z Sul-Matuulem. Mamy dwie opcje do wyboru: albo przekupić go (200 septimów) albo zaproponować pojedynek na śmierć i życie. W obu przypadkach zostaniemy skierowani do Chana.

W jurcie Sul-Matuula dowiemy się, że Nerevaryjczykiem może zostać pełnoprawny członek popielnych. Aby zostać nim, należy przynieść Chanowi łuk jego ojca - Łuk Wycieńczenia Sul-Senipula. Owy łuk znajduje się w Cmentarnych Jaskiniach Urshilaku (na południowy-wschód od obozu, mapa) w Grobowcu Juno. Łuk ma duch Sul-Senipula, który jest do nas nieprzyjaźnie nastawiony. Po zdobyciu łuku wracamy do Sul-Matuula, który uzna nas za członka Popielnych. Teraz idziemy do Nibani Maesy, z którą rozmawiamy o przepowiedni. Od niej dowiemy się o siedmiu próbach, zagubionych przepowiedniach i wielu innych ciekawych rzeczy. Z zdobytymi informacjami wracamy do Caiusa.

Baza Szóstego Rodu

Zadanie dostajemy od: Caiusa Cosadesa

Cel: Likwidacja bazy Szóstego Rodu (Ilunibi, mapa)

Caius ma dla nas kolejne zadanie: tym razem chodzi o likwidację bazy Szóstego Rodu. Cosades powie nam o patrolu Legionu Cesarskiego, który natknął się na ślad bazy w okolicy Gnaar Mok. Dokładniejsze informacje ma dla nas Raesa Pullia w Forcie Jelenim. Z odpowiednimi informacjami udajemy się do Ilunibi i pacyfikujemy jej mieszkańców wraz z przywódcą - Dagothem Garesem (Ilunibi, Potępienie), który radośnie zarazi nas Śmiertelnym Spaczeniem. Przed opuszczeniem jaskini przeszukajmy pojemniki - w jednym z nich są Rękawice Randagulfa. Nagrodą za zlikwidowanie bazy Szóstego Rodu będzie awans. Czas teraz wyleczyć naszą chorobę.

Wyleczenie ze Śmiertelnego Spaczenia

Zadanie dostajemy od: samego siebie

Cel: Wyleczenie się z choroby

Aby wyleczyć się z choroby przekazanej nam przez Dagotha Garesa musimy się udać do Tel Fyr - wieży na wyspie na południowy-zachód od Sadrith Mory (mapka). Przed wyruszeniem w misję, Caius zaopatrzy nas w 1000 septimów, mikstury lewitacji oraz dwemerowy wykrywacz. Gdy opowiemy Fyrowi o naszej chorobie i przekażemy dwemerowy wykrywacz, stwierdzi, że jest w posiadaniu mikstury, która jest w stanie nas wyleczyć ze spaczenia. Ową miksturę dostaniemy gdy przyniesiemy Fyrowi Dwemerowe Buty Latania od ostatniego żyjącego krasnoluda - Yagruma Bagarna (pamiętajcie, by wewnątrz Domu Spaczonych nie atakować "pacjentów"! - przyp. Mrozie). Z butami idziemy do naszego wybawcy i w jego obecności pijemy miksturę, która nas uleczy ze spaczenia i uodporni na wszelkie choroby. Wychodząc od Fyra, możemy zabrać z jego szafy Pancerz ze skóry Hircyna, który daje 60% odporność na magię. Zadanie to jest pierwszą próbą Nerevaryjczyka.

Mehra i przepowiednie

Zadanie dostajemy od: Caiusa Cosadesa

Cel: Uratowanie Mehry Milo

Zdrowi i pełni sił wracamy do Caiusa, który powie nam, że pilne sprawy wzywają go do stolicy. Otrzymamy awans, Czarne Spodnie, Pierścień i Koszule Caiusa i zadanie. Tym razem mamy udać się do Mehry Milo i wspólnie znaleźć zaginione przepowiednie. Mehry nie będzie w Bibliotece miejskiej, więc udajemy się do jej prywatnych kwater, w których to znajdziemy mikstury lewitacji i list przeznaczony dla nas. Ów list zasugeruje abyśmy się udali do Dekanatu Prawdy (ten "księżyc" nad świątynią w Vivek). Na tą wyprawę należy zabrać zwój Interwencji Bóstw dla Mehry. Aby dostać się do środka konstrukcji rozmawiamy ze strażnikiem, który przekaże nam klucz do dekanatu i poda miejsce pobytu Mehry. W środku należy omijać strażników, gdyż mają oni wielka ochotę zabić nas jak najszybciej; można skorzystać z czaru kameleona tudzież niewidzialności. W Dekanacie musimy odnaleźć kwaterę Wielkiego Inkwizytora i zabrać z niej klucz do Więzienia, do którego następnie się kierujemy. Pokonujemy lub przekradamy się obok strażników i zabieramy z biurka klucz otwierający cele, w tym także tą po prawej, w której osadzono Mehrę Milo. Przekazujemy Dunmerce zwój Interwencji Bóstw i dowiadujemy się o następnym miejscu spotkania. Tym miejscem będzie klasztor Holamayan, do którego dostaniemy się z Ebonheart za pośrednictwem Blatty Hatterii (musimy powiedzieć, iż przybywamy od Mehry i chcemy wybrać się na ryby). W środku klasztoru (do którego dostaniemy się jedynie po zachodzie słońca) rozmawiamy z Gilvasem Barelo, który przekaże nam dalsze informacje.

Ścieżka Nerevaryjczyka

Zadanie dostajemy od: Nibani Maesy

Cel: Ukończenie Trzeciej Próby

Wraz z zdobytymi informacja udajemy się do wieszczki Obozu Urshilaku, której przekażemy informacje na temat zaginionych przepowiedni. Nibani powie nam, abyśmy wrócili za parę, w których musi przemyśleć sprawy. Po naszym powrocie wieszczka poinformuje nas, że zostanie naszą przewodniczką podczas wypełniania Nerevaryjskich prób. Wieszczka skieruje nas do Sul-Matuula, któty zleci nam trzecia próbę. Próba Wojownika polega na zwiedzeniu dunmerskiej twierdzy Kogoruhn (mapa), opanowanej przez wyznawców Szóstego Rodu, z której musimy przynieść trzy rzeczy: Tarczę Cienia, Spaczoną tkankę oraz Puchar Rodu Dagoth. Tkanka i puchar znajdują się w części Kopuła Wigilii Pollocka, natomiast tarczka jest w części Krwiawiące Serce. Za pomyślne wykonanie tejże próby dostaniemy Pas Malipu-Atamana.

Druga część próby polega na zdobyciu pierścienia Księżyc-i-Gwiazda, który znajduje się w Grocie Wcielonych (na południowy-wschód od Tel Vos, mapa). Drzwi do jaskini są otwarte między 6 rano a 8 wieczorem. Wewnątrz groty, na rękach posągu znajdziemy Księżyc-i-Gwiazdę. Po wzięciu pierścienia otoczą nas duchy wcieleń. Od Gwiazdeczki dostaniemy 'Zdobiony Pas' oraz 'Poplamione spodnie' . Od Ane Terii dostaniemy 'Buzdygan Ane Terii' i książkę '36 Lekcji Viveka, Kazanie 12'. Od Erur-Dana dostaniemy 'Kirys Erur-Dana ' i 'Włócznię Erur-Dana' . Od Idrenie Nerothan dostaniemy 'Profesjonalny Wytrych' i 'Profesjonalną Sondę' . Od Conoon Chodali dostaniemy 'Topór Conoon Chodali' oraz 'Buty Conoon Chodali' . Od Horta Ledda dostaniemy 'Szatę Horta Ledda' oraz książkę 'Sithis'.

Wracamy wykonać czwartą próbę, która polega na zdobyciu tytułu hortatora wszystkich trzech rodów.

Hortator trzech Wielkich Rodów

Zadanie dostajemy od: Nibani Maesy

Cel: Zdobycie tytułu Hortatora rodów Hlaalu, Redoran i Telvanni

Hortator Hlaalu

Aby zostać hortatorem Hlaalu, musimy zdobyć poparcie najważniejszych członków rodu. Nazwiska tych ludzi znajdziemy w Żółtej księdze z 3E426. Nevana Ules i Velanda Omani są zależne od Orvasa Drena, z którym powinniśmy najpierw porozmawiać.

  1. Orvas Dren (Plantacja Drena: Willa Dren) zgodzi się i użyje swoich wpływów na Nevanę Ules i Velandę Omani. Musimy jednak pamiętać, aby nie wspominać mu o tym, że chcemy zostać Hortatorem by zgładzić Dagoth-Ura.
  2. Nevana Ules (Suran: Posiadłość Ules) zgadza się jeśli wcześniej uzyskaliśmy poparcie Orvasa Drena, zabiliśmy go lub wykonaliśmy zadanie 'Rozprawienie się z Orvasem Drenem' dla klanu Hlaalu.
  3. Velanda Omani (Posiadłość Omani na południowy-wschód od Strefa Telvanni w Vivek) także zgodzi się byśmy zostali Hortatorem jeśli spełniamy te same warunki co u Nevany Ules.
  4. Crassius Curio (Vivek, Strefa Hlaalu Plac: Posiadłość Curio) zażąda za swoją zgodę dosyć nietypowej przysługi - Pocałunku. Dzięki bogu możemy go bez problemu przekupić sumą 500 Septimów lub 1000 Septimów w przypadku jeśli niezbyt za nami przepada.
  5. Yngling Pół-Troll (Vivek, Dzielnica Św. Olmsa, Plac: Posiadłość Yngling) zażąda za swoją zgodę 1000 Septimów. Jako drugie wyjście możemy uznać zabicie Ynglinga, czego klan Hlaalu wcale nie będzie miał nam za złe.
  6. Dram Bero (Vivek Dzielnica Św. Olmsa, Plac: Nawiedzona Posiadłość) odda na nas swój głos bez żadnych dodatkowych warunków, gdyż będzie pod wrażeniem iż udało się nam go odnaleźć w jego kryjówce. Udzieli nam też porad, jak zdobyć głosy pozostałych członków Rodu Hlaalu jeśli jeszcze tego nie zrobiliśmy.

Gdy zbierzemy głosy członków Rodu Hlaalu, musimy udać się do Crassiusa Curio (Vivek, Strefa Hlaalu, Plac: Posiadłość Curio), który mianuje nas Hortatorem Hlaalu i podaruje nam 'Pas Hortatora'.

Hortator Redoran

W tym zadaniu jest trochę mniej chodznie, gdyż członkowie Rodu Redoran są zebrani pod Skar w Ald'Ruhn. Lista nazwisk znajduje się w Czerwonej Księdze z 3E 416.

  1. Athyn Sarethi (Ald Ruhn, Dzielnica Willowa, Posiadłość Sarethi) jest tym, do którego najlepiej udać się najpierw, gdyż wykaże nam najwięcej zrozumienia i uwierzy w nasze słowa. Swojego poparcia udzieli nam, gdy uratujemy jego syna Varvura z rąk Bolyna Venima. Varvur Sarethi znajduje się w Prawym Skrzydle posiadłości Venim, w pomieszczeniu do którego drzwi ukryto za Zasłoną. Powinniśmy wyprowadzić go w taki sposób, by nikogo nie zaatakować (jeśli wrócimy do Posiadłości Venim później, strażnicy nic nam nie zrobią). Jeśli wyciągnęliśmy Varvura Sarethiego w jednym z zadań dla Rodu Redoran, to nie musimy już tego robić teraz i Athyn Sarethi udzieli nam swojego poparcia bez dodatkowych warunków.
  2. Hlaren Ramoran (Ald Ruhn, Dzielnica Willowa, Posiadłość Ramoran) odda na nas swój głos jeśli uratowaliśmy syna Sarethiego.
  3. Garisa Llethri (Ald Ruhn, Dzielnica Willowa, Posiadłość Lethri) także odda na nas swój głos po uratowaniu Varvura Sarethiego.
  4. Brara Morvayn (Ald Ruhn, Dzielnica Willowa, Siedziby Rady Rodu Redoran, Kwatery Morvayn) również nie wyrazi sprzeciwu po uratowania syna Sarethiego.
  5. Miner Arobar (Ald Ruhn, Dzielnica Willowa, Posiadłość Arobar) odda na nas swój głos jeśli uratowaliśmy Varvura Sarethiego.
  6. Bolyn Venim (Ald Ruhn, Dzielnica Willowa, Posiadłość Venim) nie odda na nas głosu i obiecuje, że nie zostaniemy Hortatorem chyba że po jego trupie. Pozostaje więc wyzwanie go na pojedynek i udanie się na Arenę w Vivek. Ze względu na pełną ebonową zbroję (poza hełmem) jaką nosi oraz daedryczną dai-katanę w ręku nie jest łatwym przeciwnikiem.

Mając zgodę wszystkich członów rodu Redoran udajemy się do Athyna Sarethiego, gdzie odbieramy pierścień Hortatora.

Hortator Telvanni

Aby zostać hortatorem Hlaalu, musimy zdobyć poparcie najważniejszych członków rodu. Nazwiska tych ludzi znajdziemy w Żółtej księdze z 3E426. Nevana Ules i Velanda Omani są zależne od Orvasa Drena, z którym powinniśmy najpierw porozmawiać.

  1. Aryon (Tel Vos, Komnaty Aryona) bez wahania udzieli nam swojego poparcia, nawet w sytuacji gdy zbytnio za nami nie przepada oraz udzieli wskazówek co do pozostałych członków rodu.
  2. Neloth (Sadrith Mora, Tel Naga, Górna Wieża) odda na nas swój głos, gdy odpowiednią sumą bądź wysoką retoryką wkupimy się w jego łaski. (chyba, że wcześniej już 'przekonaliśmy' go do siebie).
  3. Gothren (Tel Aruhn, Górne Piętra) jest przeznaczony do likwidacji, gdyż wbrew zapewnieniom nie ma szans by zdecydował się oddać na nas swój głos. Walka nie powinna sprawić na tym etapie większych problemów, ale należy uważać na dwie ochraniające go Dremory i jego daedryczny sztylet.
  4. Dratha (Tel Mora, Górne Piętra) niezbyt nas polubi. Naszym zadaniem będzie przekonanie jej do siebie, a potem kajanie się u stóp. Dopiero wtedy odda na nas swój głos i dodatkowo obdaruje nas Zwojem Przywołania Złotej Świętej.
  5. Therana (Tel Branora, Górne Piętra, Komnaty Therany) jest "kapkę" szurnięta. Odda na nas swój głos bez dodatkowych warunków, nawet nie za bardzo więdzać o co nam biega.

Gdy zdobędziemy poparcie członków rodu Telvanni, udajemy się do Aryona, który daje nam Szatę Hortatora i obdarowuje nas tytułem Hortator Rodu Telvanni.

Czas na zdobycie tytułu Nerevaryjczyka od wszystkich plemion Popielnych, czyli próba piąta.

Nerevaryjczyk Popielnych Plemion

Zadanie dostajemy od: Nibani Maesy

Cel: Zdobycie tytułu Nerevaryjczyka od wszystkich plemion popielnych

Nerevaryjczyk Urshilaku

Chan Urshilaku mianuje nas bez problemu Nerevaryjczykiem i podaruje Zęby Urshilaku. Wspomni nam o kłopotach jakie możemy mieć ze strony Świątyni, która nie wierzy w Nerevaryjczyka.

Nerevaryjczyk Zainab

Tutaj trochę trudniej zdobyć tytuł Nerevaryjczyka. Popielny Chan obozu Zainab najpierw żąda od nas abyśby zabili wampira Calvario (Grobowiec rodziny Nerano, mapa), natomiast poźniej chce abyśmy przyprowadzili mu szlachetnie urodzoną dunmerkę, aby ta została jego żoną. Jak zapewnie się domyślasz, żaden z szanujących się telvańskich dunmerów nie odda w ręce Popielnego swojej córki. Jest jednak rozwiązanie: idziemy do wieszczki Sunummu, która powie nam, że musimy kupić dunmerską niewolnicę na targu w Tel Aruhn. Najpierw jednak zaopatrujemy się w Wspaniałą koszulę, buty i spódnicę oraz Telvańskie Pachnidło z Owadów, po czym udajemy się do handlarki niewolnikami. Ową dunmerską niewolnicę kupimy za 1200 lub 1100 septimów. Rozmawiamy z nową żoną Popielnego Chana, dajemy jej wcześniej zakupione rzeczy i idziemy do obozu Zainab. Popielny Chan będzie zadowolony, ale wypomni zbyt wąskie biodra swojej nowej żony, po czym uzna nas Nerevaryjczykiem Zainab i wręczy Wisiorek Zainab.

Nerevaryjczyk Ahemmusa

Aby zdobyć tytuł Nerevaryjczyka Ahemmusa musimy oczyścić pewną dawną siedzibę tych Popielnych. Wieszczka obozu powie nam, że są to daedryczane ruiny Ald Daedroth (mapa). Udajemy się więc tam i szukamy Hlireni Indavel, która powie nam, że nie będzie zagrożeniem dla Ahemmusa(musimy postraszyć ją śmiercią). Wracamy do obozu po wieszczkę i wraz z nią udajemy się znowu do Ald Daedroth, pod posąg Sheogoratha. Tam na miejscu wieszczka mianuje nas Nerevaryjczykiem Ahemmusa i da nam Kamień Szaleństwa Ahemmusa.

Nerevaryjczyk Erabenimsun

W tym obozie najpierw rozmawiamy z wieszczką, Minirai. Powie nam ona, że Erabenisum kocha wojnę i nienawidzi przybyszów. Aby zostać Nerevaryjczykiem musimy się pozbyć obecnego Chana i jego popleczników: Ahaza, Ranabiego i Ashu-Ahhe. Ashu-Ahhe znajduje się w swojej jurcie i ma na sobie kirys 'Duch Gór' . Ranabi także jest w swojej jurcie i czeka na nas uzbrojony w miecz Dziób Skrzekacza , Rękawicę Kościeja , Rękawicę Z Kościanego Włókna , Szatę Erur-Dana, Mędrca oraz dwie rękawice Rozżarzoną Dłoń i Gorzki Dotyk . Ahaz i Ulath-Pal znajdują się w jurcie Popielnego Chana. Ulath-Pal jest uzbrojony w Wojenny Topór Airan Ammu , a Ahaz w Wiatr z Ahaz i ubrany w Serce Ognia Sanit-Kila . Walczymy ze wszystkimi, a po wygranych walkach udajemy się na rozmowę z Han-Ammu. Przekazujemy mu Szatę Erur-Dana, Mędrca , Serce Ognia Sanit-Kila oraz Wojenny Topór Airan Ammu i Han-Ammu zostajemy nowym popielnym Chanem. Zapytany o tytuł Nerevaryjczyka godzi się bez problemu.

Cytadele Szóstego Rodu; Szósta i Siódma Próba

Zadanie dostajemy od: Nibani Maesy

Cel: Szósta Próba: zdobycie Czerpaka, Brzytwy i Upiornej Opoki

Athyn Sarethi (Ald Ruhn , Dzielnica Willowa, Posiadłość Sarethi) przekaże nam informację o tym, że Tholer Saryoni (zwierzchnik świątyni w Vivek) chce się z nami spotkać osobiście. Saryoni znajduje się w Vivek w 'Strefie Świątynnej' , a dokładniej w Wielkiej Katedrze. W rozmowie Tholer upewnia nas, iż wie że jesteśmy wcieleniem Nerevaryjczyka oraz powiadamia nas o konieczności rozmowy z Vivekiem. Saryoni przekaże nam klucz do Pałacu Viveka oraz klucz do prywatnego przejścia z Wielkiej Katedry do Domu Mądrości. Lord Vivek zapewnia nas, że wyda rozkaz powstrzymujący prześladowania Odszczepieńców oraz ogłosi powszechnie, że jesteśmy autentycznym wcieleniem Nerevaryjczyka - jedyną nadzieją Morrowind. Dostaniemy od niego Upiorną Opokę. Musimy też przysiąc, że dołożymy wszelkich starań by powstrzymać Dagoth-Ura. Z rozmowy z Vivekiem możemy dowiedzieć się wielu ciekawych rzeczy więc warto porozmawiać z nim nieco dłużej.

Brzytwę i Czerpak zdobędziemy w dwemerskich twierdzach w obrębie Czerwonej Góry (patrz mapka). Czerpak znajdziemy w dwemerskiej twierdzy Vemynal, w posiadaniu Dagoth Vemyna (Vemynal, Hala Obrotów). Brzytwa czeka na nas w Odrosal, a dokładniej w Wieży. Mając wszystkie trzy artefakty idziemy zniszczyć Dagoth Ura, który mieszka w Dagoth Ur(Sam szczyt Czerwonej Góry). Na lewo od wejścia jest korba otwierająca drzwi. Przechodząc przez kolejne sale siedzimy złego pana będziemy słyszeć jego głos. On sam będzie czekał na nas w Jaskini Użytkowej. Tam odbędziemy rozmowę w cztery oczy, która zakończy się pojedynkiem. Następnym punktem programu jest walka z Dagothem w Komorze Akula-Chana i zniszczenie serca Lorkhana. Aby zniszczyć serduszko, należy raz w nie udeżyć Czerpakiem, a potem Brzytwą w czasie kiedy Dagoth Ur będzie nas atakował. Wraz ze zniszczeniem serca, Dagoth Ur ginie na zawsze, a my zmuszeni jesteśmy uciec z walącej się jaskini. Po przejściu do Jaskini Użytkowej spotkamy Azurę, która wręczy nam Pierścień Azury.

Znika Upiorna Bariera, zło zniszczone, a my cieszmy się z faktu, że zostaliśmy wybawicielami Morrowind. Teraz możemy zacząć wykonywać inne zadania, które ominęliśmy wykonując główny wątek.


Naler


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.