Gniazdo Pożeracza Światów

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po zakończeniu misji Upadły.

Eksploracja

Świątynia Skuldafn, część południowa

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Wątek główny - Gniazdo Pożeracza Światów - Świątynia Skuldafn, część południowa

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - zagadka z obrotowymi stelami. Przed tobą znajdują się trzy stele, dwie bramy i jedna dźwignia. Celem łamigłówki jest ustawienie stel w taki sposób, aby front umieszczonych na nich symboli zgadzał się z symbolami widniejącymi naprzeciwko nich. Pociągnięcie wówczas za dźwignię otworzy dane drzwi.

Brzmi skomplikowanie? Jeśli zatem chcesz otworzyć północno-zachodnie wrota (3), to patrząc na nie wprost, musisz ustawić symbole w konfiguracji (od lewa do prawa) Wieloryb - Wąż - Wąż. W przypadku północno-wschodnich wrót (4) odpowiednia kombinacja to Wieloryb = Orzeł - Wąż.

3 - północno-zachodnie wrota. Otworzysz je przy pomocy obrotowych stel (2).

4 - północno-wschodnie wrota. Otworzysz je przy pomocy obrotowych stel (2).

5 - druga zagadka z obrotowymi stelami. Aby dostać się wgłąb świątyni, musisz opuścić zwodzony most. Dokonasz tego poprzez ustawienie odpowiednich symboli na obrotowych stelach oraz pociągnięcie za dźwignię. Dwie stele położone są w alkowach w górnej części pomieszczenie, natomiast trzecia, środkowa, znajduje się na tym samym poziomie co wejście do sali. Wskazówki znajdziesz bezpośrednio nad stelami, co oznacza, że muszą one być ustawione (patrząc od zachodu na wschód) w następującej kolejności: Wieloryb - Wąż - Orzeł. Gdy ustawisz symbole na stelach dokładnie w takiej kolejności i pociągniesz za dźwignię, zwodzony most opadnie i umożliwi ci przedostanie się do kolejnej części świątynnych tuneli.

Warto dodać, że rozwiązanie tej łamigłówki możesz sobie odpuścić. Aby przedostać się na drugą stronę, wystarczy skorzystać z Krzyku Trąba powietrzna.

6 - przejście wiodące do północnej części Świątyni Skuldafn.

Świątynia Skuldafn, część północna

Gry cRPG - Solucja i poradnik - The Elder Scrolls V: Skyrim - Wątek główny - Gniazdo Pożeracza Światów - Świątynia Skuldafn, część południowa

6 - przejście prowadzące z południowej części Świątyni Skuldafn.

7 - zamknięte wrota. Otworzysz je pobliską dźwignią (8).

8 - dźwignia. Otwiera pobliskie wrota (7).

9 - wrota z zamkiem pierścieniowym. Jak to bywa w przypadku tego typu drzwi, na początek musisz ustawić odpowiednio symbole na poszczególnych pierścieniach. W tym wypadku, patrząc od zewnątrz, będą to Wilk - Ćma - Smok. Następnie włóż w otwory Diamentowy szpon smoka, by wrota stanęły otworem. Warto dodać, że wspomniany artefakt - klucz - znajdziesz przy szczątkach jednego z nieumarłych strażników bramy.

10 - smocza ściana. Nauczysz się przy niej pojedynczego słowa Krzyku Wezwanie burzy.

11 - przejście prowadzące na dach świątyni Skuldafn.

 

Opis

Pierwsze, co musisz zrobić w tym zadaniu, to uwolnić Odahviinga. Wejdź na jedną z ramp i ściągnij łańcuchy lub każ to zrobić jednemu z żołnierzy jarla. Kiedy jarzmo z karku gada zostanie usunięte, ten wyjdzie na dziedziniec Smoczej Przystani. Porozmawiaj z nim i poproś, aby zabrał cię do świątyni Skuldafn, a po krótkim i bezproblemowym locie smok wysadzi cię w pobliżu tych starożytnych, norskich ruin. Pamiętaj jednak, że ta podróż jest wstępem do finału The Elder Scrolls V: Skyrim, dlatego zanim się na nią zdecydujesz, dokonaj wszystkich niezbędnych przygotowań!

Świątynia posiada bardzo obszerny dziedziniec. Zanim się dostaniesz do wnętrza budowli, przyjdzie ci stoczyć tam walki z wieloma draugrami, a nawet parą smoków. Po drodze natkniesz się również na Północną oraz Południową Wieżę Skuldafn. W każdej z nich spotkasz kolejnych nieumarłych obrońców oraz kufry z pomniejszymi, losowymi łupami.

Wewnątrz świątyni (1) czeka cię jeszcze więcej walk z hordami nieumarłych przeciwników. Przebijaj się przez kolejne fale wrogów w południowej oraz północnej części Skuldafn, rozwiązając po drodze dwie łamigłówki (2 i 5). Twoim ostatecznym celem jest dotarcie na dach ruin (11).

Na szczycie świątyni będziesz musiał uporać się z kolejnym oddziałem draugrów. Na niebie zauważysz kilka smoków, lecz te okażą się niezbyt zainteresowane twoją osobą. Zmierzaj w kierunku górującego nad tym miejscem portalu. Gdy się do niego zbliżysz, obudzisz jego ostatniego obrońcę - smoczego kapłana imieniem Nahkriin. Nieumarły podniesie Laskę smoczego kapłana i przystąpi do walki. Kapłan posiada w swoim arsenale mnóstwo zaklęć ofensywnych, a także sporą odporność na magię, więc magowie powinni szykować się na ciężką potyczkę. Z drugiej strony strażnik jest bardzo wrażliwy na obrażenia fizyczne, co z pewnością ucieszy wszystkich wojowników.

Kiedy bitwa zakończy się twoim zwycięstwem, pozbieraj łupy, wśród których znajdziesz m.in. maskę Nahkriin oraz wspomnianą już Laskę smoczego kapłana. Tę ostatnią musisz z powrotem położyć na pieczęci portalu, dzięki czemu otworzysz przejście do Sovngardu. W tym momencie niniejsze zadanie dobiegnie końca, lecz od razu otrzymasz kolejne. Nosi ono wiele mówiący tytuł - Sovngard.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.