Niekończąca się pora roku

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

Zadanie to możesz otrzymać w trakcie wykonywania misji Upadły, ale tylko w przypadku, gdy w Skyrim wciąż trwa wojna domowa.

 

Opis

Jeżeli w prowincji Nordów wciąż trwają walki pomiędzy Legionem a Gromowładnymi, jarl Białej Grani nie zgodzi się na wykorzystanie Smoczej Przystani w celu schwytania sojusznika Alduina. W takim wypadku będziesz musiał doprowadzić do zwycięstwa jednej ze stron lub przynajmniej do zawarcia tymczasowego zawieszenia broni. Ostatnie z wymienionych rozwiązań jest celem niniejszego zadania.

Na początek musisz udać się na szczyt Gardła Świata i poprosić Siwobrodych o przygotowanie konferencji pokojowej. Arngeir nie będzie zachwycony tym pomysłem, ale ostatecznie zgodzi się pomóc. Następnie musisz oficjalnie zaprosić na spotkanie Ulfrika Gromowładnego oraz gen. Tulliusa. Obaj zgodzą się przybyć na negocjacje bez większych zastrzeżeń.

Udaj się na szczyt Wysokiego Hrothgaru i porozmawiaj z Arngeirem. Niedługo potem ty oraz obie strony konfliktu zasiądą do wspólnych obrad. Na szczycie Gardła Świata pojawią się zatem reprezentatnci Gromowładnych (Ulfrik Gromowładny oraz Galmar Kamienna-Pięść), Legionu Cesarskiego (gen. Tullius oraz Legat Rikke), a nawet Ostrzy (Esbern oraz Delphine) i Thalmoru (Elenwen). Ostatnia z gości nie będzie zbyt miło witana, zwłaszcza przez Synów Skyrim, którz będą żądać jej wyproszenia. Możesz się na to zgodzić, co zadowoli Gromowładnych, lecz zdenerwuje legatkę.

Rozmowy będą toczyć się w trzech fazach. Okażą się pełne wzajemnych żądań, roszczeń i oskarżeń, natomiast tobie przypadnie rola bezstronnego sędziego. Musisz decydować o tym, która z frakcji utrzyma bądź przejmie kontrolę nad wybranymi Włośćmi. Jeśli na koniec jedna ze stron konfliktu będzie wyraźnie poszkodowana, jej przedstawiciele zagrożą zerwaniem rozmów. Wówczas swoją przemowę wygłosi Esbern, który nawoła wszystkich do zawieszenia broni i tym samym odcięcia Alduina od "nowych dusz do pożarcia". Po przemowie agenta Ostrzy poszkodowana strona zasiądzie znowu do obrad, a ty będziesz musiał spróbować zaspokoić ich oczekiwania.

Na koniec misji, jeśli dołączyłeś do którejś z frakcji i pomogłeś jej teraz w uzyskaciu przewagi nad wrogiem, otrzymasz nagrodę w postaci losowego, magicznego przedmiotu. W innym wypadku nie otrzymasz za swój wysiłek żadnego wynagrodzenia.

Kiedy obie strony podpiszą zawieszenie broni, niniejsze zadanie dobiegnie końca. Pakt pokojowy będzie trwał aż do momentu ukończenia przez ciebie głównego wątku fabularnego. W rezultacie możesz teraz spokojnie wrócić do planów schwytania sojusznika Alduina, czyli misji Upadły.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.