Chwała przodkom

Solucja i poradnik gry The Elder Scrolls V: Skyrim

Wstęp

W przedsionku Grobowca Hillgrunda spotkasz Golldira. Nord zwierzy ci się, że tutejszy grobowiec, od wieków należący do jego rodziny, stał się siedzibą nekromanty. Golldir czuje potrzebę rozprawienia się z plugawcem, tym większą, że do środka weszła już jego ciotka i do tej pory nie wróciła. Zaoferuj pomocną dłoń (oraz miecz), a otrzymasz niniejsze zadanie.

Eksploracja

Grobowiec Hillgrunda

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania poboczne - Chwała przodkom - Grobowiec Hillgrunda

1 - wyjście na zewnątrz.

2 - ciotka Agna.

3 - łańcuch przy płaskorzeźbie niedźwiedzia. Pociągnij za niego, by otworzyć sekretne drzwi.

4 - Vals Varen.

5 - kufer bossa.

 

Opis

Gry cRPG - Solucja i poradnik - TES V: Skyrim - Zadania pobcozne - Chwała przodkom - Grobowiec Hillgrunda, mapa

Grobowiec Hillgrunda położony jest na północ od Ivarstead. Wewnątrz, jak można się było spodziewać, spotkasz dużą liczbę draugrów - im głębiej, tym więcej. Budowla jest niewielka i nie masz szans, żeby się zgubić, jednakże cały czas podążaj za wskazówkami Golldira, starając się, by ten nie znalazł tam swojej śmierci. Warto dodać, że jeśli spróbujesz zbierać łupy, Nord oburzy się na bezczeszczenie zwłok swoich przodków. Ostatecznie stwierdzi jednak, że dopóki mu pomagasz, możesz wziąć co zechcesz.

Dość szybko okaże się, że obawy twojego zleceniodawcy były zasadne - zwłoki ciotki Agny znajdziecie w punkcie 2. Obok ciała spostrzeżesz bramę wiodącą do kryjówki Valsa Varena, rzeczonego nekromanty, jednakże te będą zamknięte na głucho. Golldir zaproponuje, by wybrać się okrężną drogą, wskutek czego na twojej drodze stanie jeszcze więcej draugrów. Nic, z czym nie mógłbyś sobie poradzić.

W jednej z kolejnych komnat natkniecie się na zamknięte wrota. Golldir przypomni sobie, że ciotka mówiła, iż to "niedźwiedź wskaże drogę" do serca grobowca. Odszukaj więc płaskorzeźbę z głową drapieżnika (3) i pociągnij za wystający ze skały łańcuch. Droga stanie otworem.

W końcu obaj staniecie przed obliczem Valsa Varena. Krótka dyskusja z nekromantą zakończy się oczywiście walką. Bitwa będzie długa i wyczerpująca, ponieważ Dunmer dysponuje zaklęciem teleportu, z którego niejednokrotnie skorzysta. Jednocześnie nekromanta będzie wskrzeszał uśpione w komnacie draugry, co oznacza dodatkowe wyzwanie - przygotuj się na odparcie trzech fal nieumarłych, w tym jednego bossa; dopiero po jego śmierci mag przestanie się teleportować. W czasie bitwy postaraj się również, aby Golldir nie zginął, choć jego przetrwanie nie jest warunkiem niezbędnym do ukończenia misji.

Gdy zabijesz Varena, Golldir podziękuje ci za pomoc i nagrodzi cię kluczem do skrzyni z rodowymi "pamiątkami" (5). Nord stanie się również dostępny jako towarzysz podróży, aczkolwiek dopiero po opuszczeniu grobowca. Jeśli jednak Golldir zginie w czasie walki, klucz znajdziesz przy jego zwłokach. Kolejna misja zaliczona.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.