W tym artykule znajdziesz dokładny opis krasnoludzkiego miasta Vergen. Terenom okalającym je poświęcono odrębny artykuł.
Eksploracja
1 - karczma "Kocioł". Lokal jest oczywiście prawdziwym sercem Vergen. Niemal zawsze spotkasz tutaj swoich towarzyszy: Jaskra, Zoltana i Sheldona.
W karczmie nie brakuje różnego rodzaju rozrywek. Możesz stanąć w szranki w zawodach pięściarskich (patrz zadanie Jeden na jednego: Vergen), siłować się na rękę (pokonanie Yarpena i Sheldona jest związane z zadaniem Nie ma mocnych: Vergen), a i nie brakuje miłośników kościanego pokera.
Warto bliżej poznać się z szynkarzem. Możesz u niego zdeponować zbędne przedmioty oraz zagrać z nim w kości (jest to jeden z przeciwników, których musisz ograć w zadaniu Pokerowa twarz: Vergen). Jak na dobrego karczmarza przystało, wie on wiele o okolicy i udzieli ci przydatnych informacji w czasie misji Gdzie jest Triss Merigold? oraz W pogoni za magią.
Ponadto przed karczmą znajduje się tablica ogłoszeń. Natkniesz się tam na kilka ciekawych wiadomości, m.in. uzyskasz Zlecenie na harpie.
2 - Ele'yas. Elf opowie ci o sukkubie mordującym mężczyzn. To rozpocznie zadanie Z drżącym sercem.
3 - tajemniczy kupiec. Możesz u niego nabyć m.in. Zbroję z Ban Ard i Zatrutą zerrikańską stalową saberrę.
4 - wewnętrzne wrota. Zostaną otwarte po zakończeniu zadania Narada wojenna.
5 - dom Saskii. Uzyskasz do niego dostęp dopiero na koniec misji Kwestia życia i śmierci.
6 - warsztat Hagarta. W środku spotkasz jego dwóch czeladników - Corneliusa Mayera i Brunona Biggsa. Krasnoludy to pierwsi dwaj przeciwnicy, jakich musisz pokonać w ramach zadania Pokerowa twarz: Vergen.
7 - Hagart. Znajdziesz u niego kilka interesujących broni i schematów. Krasnolud może również stworzyć dla ciebie wybrany przedmiot, a także zagrać w kości - jest jednym z rywali, których musisz ograć w zadaniu Pokerowa twarz: Vergen.
8 - kwatera Filippy Eilhart. Zapamiętaj dobrze to miejsce, bowiem odwiedzisz je wielokrotnie. Czarodziejka jest uwikłana w większość zadań wątku głównego, z których najważniejsze to Kwestia życia i śmierci i Gdzie jest Triss Merigold?.
9 - dom Skalena Burdona. Siostrzeniec burmistrza jest mistrzem siłowania się na rękę, toteż odwiedzisz go w ramach zadania Nie ma mocnych: Vergen. Krasnolud jest również zapalonym pokerzystą i choć pokonanie go nie jest związane z żadną misją, to jednak może przynieść ci wymierne korzyści. Za pierwszym razem, gdy go pokonasz, otrzymasz Miecz księżniczki Xenthii, zaś za trzecim - Szynel dziesiętnika Burej Chorągwi. Ten ostatni okaże się bardzo wartościowy w kontekście zadania Symbol śmierci.
10 - Uchacz. Mężczyzna jest znakomitym twórcą pułapek. Jeśli jakichś potrzebujesz (lub schematów do nich), powinieneś się zwrócić właśnie do niego.
11 - Kasztel Trzech Ojców. To tutaj będzie rezydował książę Stennis. W tym miejscu rozegrają się również główne wydarzenia chłopskiego buntu, który podniesie się w pewnym momencie misji Królewska krew.
12 - Igor Vivaldi. Jeśli w oryginalnym Wiedźminie pomogłeś Golanowi Vivaldiemu wrócić do interesów, krasnolud może udzielić ci bezzwrotnej pożyczki. Przy użyiu perswazji uzyskasz ok. 300 orenów.
13 - Thorak. Krasnolud jest nowym mistrzem run, a także kupcem. Zagadkę zaginięcia jego poprzednika rozwiązesz wykonując misję Koszmar Baltimore'a. Ponadto, krasnolud jest zamieszany w znacznie ważniejsze intrygi, które są przedmiotem zadania Podejrzany: Thorak.
14 - dom Cecila Burdona. Burmistrz miasta jest związany z licznymi zadaniami, m.in. Podziemne życie, Hej, praca w kopalni wre, czy też Symbol śmierci. Z kolei ogranie Cecila w kościanego pokera jest warunkiem ukończenia misji Pokerowa twarz: Vergen.
15 - Felicia Cori. U handlarki możesz nabyć księgi opisujące różne typy potworów, co powinno ci pomóc w walce z nimi. Kupisz u niej również narzędzia chirurgiczne, które okażą się bardzo pomocne w śledztwie prowadzonym w ramach zadania Z drżącym sercem.
Felicia jest także utalentowaną fryzjerką, więc gdybyś potrzebował zmienić nieco swój wygląd, kobieta udzieli ci pomocy za jedyne 50 orenów.
16 - Mael. Elf posiada w swojej ofercie kilka ciekawych przedmiotów, w tym Aedirńską skórzaną kurtkę, Zbroję ze smoczej łuski oraz schemat Zbroi drauga.
17 - Iskra. Kobieta będzie chciała, abyś pomógł jej w problemach z partnerem, ale kiedy powiesz jej, czym tak naprawdę zajmuje się wiedźmin, zrezygnuje. Poza tym Iskra handluje żywnością i nie posiada w swoim asortymencie niczego szczególnego.
18 - Brama Mahakamska. Dzięki niej dostaniesz się do zachodniej części terenów okalających Vergen.
19 - Iorweth. Wreszcie będziesz miał okazję uciąć sobie z elfem dłuższą pogawędkę i porozmawiać z nim na temat sytuacji w Dol Blathanna, a także poznać jego opinię na temat "królowej elfów" - Franceski Findabair. Iorweth jest również związany z zadaniem Z drżącym sercem.
20 - tunel. Pozwoli ci dostać się do północnej części terenów okalających Vergen.
21 - kopalnia. Odwiedzisz ją przy okazji misji Podziemne życie oraz Hej, praca w kopalni wre.
22 - stary warsztat mistrza Baltimore'a. Klucz do niego otrzymasz podczas wykonywania zadania Koszmar Baltimore'a.
23 - krąg wytrzymałości. Tymczasowo zapewni premię do pancerza.
24 - krąg życia. Tymczasowo zwiększy regenerację żywotności.
25 - Felix Favela. Jeśli w Akcie I-szym, w zadaniu Gdzie jest Triss Merigold? uratowałeś krasnoluda przed linczem, otrzymasz od niego drobny podarunek.
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!