Wojownik

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Wojownik to fechtmistrz i żołnierz. Życie swe spędza na poznawaniu broni i taktyk. Można go znaleźć zarówno na polu bitwy, jak i walczącego z potworami czy złoczyńcami. Dobry wojownik, jeśli chce przetrwać, musi być silny i zdrowy.

    Zalety:

  1. Zaawansowana specjalizacja

    Wady:

  1. Brak

Berserker - Ten wojownik utrzymuje bliski kontakt ze zwierzęcą stroną swojej natury i może podczas walki wprowadzić się w stan umysłu, który pozwala mu walczyć dłużej i bardziej zaciekle od zwykłego człowieka. Berserkerzy są zazwyczaj barbarzyńcami, ale nie zawsze. Czasem jest to świadoma decyzja osiągana przez treningi.

    Zalety:

  1. Raz dziennie na 4 poziomy może skorzystać z umiejętności "szał". Stan ten trwa przez 60 sekund
  2. W czasie trwania szału otrzymuje +2 do trafienia, +2 do obrażeń, -2 do KP
  3. W czasie trwania szału odporny jest na zaklęcia uroków, unieruchomienia, strachu, uwięzienia , ogłuszenia oraz snu
  4. W czasie szału zyskuje 15 pkt. życia. Są one czasowe i znikają po wyjściu z szału, co czasami może grozić śmiercią berserkera

    Wady:

  1. Po skończeniu szału jest wyczerpany. W tym stanie otrzymuje -2 do trafienia, -2 do obrażeń, +2 do KP
  2. Nie może specjalizować się w broniach dystansowych

Zabójca Czarodziei - Ten wojownik został specjalnie wyszkolony przez swoją sektę do zwalczania wszelkiego rodzaju czarodziei.

    Zalety:

  1. Za każde trafienie przeciwnika otrzymuje on 10% szans na nieudane rzucenie czaru
  2. 1% odporności na magię na poziom

    Wady:

  1. Nie może posługiwać się żadnymi magicznymi przedmiotami, z wyjątkiem mieczy i zbroi

Kensai - Znany także jako "Święty Miecza". To wojownik wyszkolony tak, by stać się jednością ze swoim mieczem. Są śmiercionośni, szybcy i walczą bez obciążenia.

    Zalety:

  1. Premia +1 do trafienia i +1 do obrażeń na każde 3 poziomy
  2. Premia -2 do KP
  3. Premia -1 do opóźnienia za każde 4 poziomy
  4. Możliwość użycia raz dziennie na 4 poziomy zdolności "kai" (zaczynając od 1 poziomu z możliwością jednego użycia) Zdolność ta trwa 10 sekund i powoduje, że wszystkie ataki zadają maksymalne obrażenia

    Wady:

  1. Nie może używać broni dystansowych
  2. Nie może używać zbroi
  3. Nie może używać rękawic ani bransolet

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.