Bestiariusz

Vademecum gry Dragon Age: Początek

Poniższy artykuł przedstawia opisy przeciwników, które przyjdzie ci spotkać podróżując po świecie Thedas. Zarówno przetłumaczony przez nas tekst, jak i obrazy, pierwotnie pochodzą z oficjalnej strony gry.

Demon pożądania (oryg. Desire Demon)

cRPG - Dragon Age: Początek - Bestiariusz - Demon pożądania

Ze wszystkich zagrożeń zza Zasłony, zaledwie kilka jest tak zdradliwych i złudnie śmiercionośnych, jak demon pożądania. Pospolicie charakteryzuje się je jako handlarzy żądzą, choć prawdę mówiąc radzą one sobie z każdym rodzajem pragnienia jakie może posiadać człowiek - bogactwo, władza, uroda to zaledwie kilka z nich. Wielu z tych, którzy służą zachciankom demona pożądania, nawet nie zdaje sobie z tego sprawy, że są manipulowani przy pomocą iluzji i podstępu. Demony te istotnie zdają się znajdować wielką przyjemność w deprawowaniu - im większy podstęp, tym większe zwycięstwo. Zmuszone do przemocy demonstrują niezwykłą szybkość i siłę, czasem surową moc magiczną. Przyciągnąć demona pożądania to przyciągnąć zagrożenie.

Hurlok (oryg. Hurlock)

cRPG - Dragon Age: Początek - Bestiariusz - Hurlok

Wyższe niż ich kuzyni genloki, hurloki dorównują wzrostem człowiekowi, lecz posiadają znaczną siłę oraz zdrowie. Przerażający żołnierz otchłani, pojedynczy, rozszalały hurlok może często stanowić wyzwanie dla kilku oponentów jednocześnie. Znane są z ozdabiania swych ciał podobnie wykonywanymi tatuażami, by pozostawić ślad po swych ofiarach i zabitych, jednakże nie wiadomo czy istnieją jakieś ustalone standardy co do tych oznaczeń. Hurloki Alpha są inteligentniejszymi i bardziej uzdolnionymi wojownikami, służą więc często jako dowódcy, czy nawet generałowie. Wysłannicy hurloków znani są również z pojawiania się w trakcie Plagi. To jedyne udokumentowane pomioty ciemności przejawiające zdolności do ludzkiej mowy, często są też w stanie opanować magię.

Matka Roju (oryg. Brood Mother)

cRPG - Dragon Age: Początek - Bestiariusz - Matka roju

Nikt tak naprawdę nie wie jak żyją pomioty ciemności, w swych skażonych, zatłoczonych labiryntach pod ziemią, jednakże kilku Szarych Strażników miało okazję zejść w głąb krasnoludzkich tuneli w poszukiwaniu serca deprawującej otchłani z zamiarem jego oczyszczenia. Ci, którzy kiedykolwiek powrócili mieli popielate twarze i wspominali o istocie zwanej „matką roju”, nawiedzającej ich sny do końca ich krótkiej egzystencji. Tylko Szarzy Strażnicy wiedzą na pewno, czym jest ona tak naprawdę.

Ogr (oryg. Ogre)

cRPG - Dragon Age: Początek - Bestiariusz - Ogr

Ogry to zwiastuny najgorszego, pojawiające się wyłącznie gdy Plaga jest już blisko. To masywne kolosy górujące nad polem bitwy, posiadające niezwykłą tężyznę i męstwo, pozwalające im na zniszczenie całego oddziału wrogich żołnierzy w pojedynkę. Niesamowita siła pozwala tej istocie ciskać głazy oderwane od murów, bądĽ powalić człowieka na ziemię wyłącznie uderzając w pobliskie podłoże. Ci, którzy podejdą bliżej nie są bezpieczniejsi: wielu dzielnych, acz głupich żołnierzy znalazło śmierć w ogrzym uścisku lub zmiażdżono ich pod stopą. Nic więc dziwnego, że wielki ogr jest jednym z najbardziej przerażających pomiotów ciemności, zmieniającym w tchórzy nawet najbardziej zaprawionych weteranów, gdy tylko zaryczy do nieba.

Plugastwo (oryg. Abomination)

cRPG - Dragon Age: Początek - Bestiariusz - Plugastwo

Pomimo, iż większość ludzi wkracza do Pustki jedynie w czasie snu, z krzykiem pozostawiając pamięć o swych doświadczeniach, magowie zdolni są wejść tam całkowicie znając swe otoczenie. Tacy czarodzieje przyciągają demony, które zawsze będą usiłowały opętać napotkanego maga. To czy im się to uda - siłą bądĽ podstępem - zależy wyłącznie od jego siły. Jeśli demon weĽmie górę, powstaje nieczyste połączenie zwane plugastwem. Stwór zyskuje dostęp do wrodzonych zdolności magicznych gospodarza i wzmacnia je, zmieniając nawet skromnego adepta w destrukcyjną siłę. Całe oddziały templariuszy ginęły z ręki pojedynczego pomiotu, toteż Zakon istotnie traktuje swój obowiązek obserwacji użytkowników magii nader poważnie.

Pożeracz zwłok (oryg. Devouring Corpse)

cRPG - Dragon Age: Początek - Bestiariusz - Pożeracz zwłok

Gdy demony przechodzą przez zasłonę do naszego świata, szukają tego, czego najbardziej pragną- życia. Niezdolne, by odróżnić żywych od martwych, wiele demonów opanowuje ciała umarłych. Uwięziony w martwym korpusie demon wpada w szał i rzuca się na wszystkich dookoła, którzy żyją naprawdę.

Pożeracz zwłok, to ciało owładnięte przez głodnego demona. Ma wilczy apetyt i będzie szukać wszystkiego co żywe by się nasycić. Wiele z tych stworzeń wykazało zdolność do wysysania sił życiowych swych przeciwników.

Tajemniczy koszmar (oryg. Arcane Horror)

cRPG - Dragon Age: Początek - Bestiariusz - Tajemniczy koszmar

Każde dziecko wie, że plugastwo to stwór rodzący się gdy demon opanuje maga. Niewielu jednakże uświadamia sobie, iż niebezpieczeństwo opętania istnieje także po śmierci czarodzieja. Demony często nie mogą dostrzec różnicy pomiędzy bytem żywym a martwym i gotowe są przejąć kontrole nad jednym i drugim, co może tłumaczyć wprowadzenie przez Zakon rytuału kremacji. Gdy doczesne szczątki maga owładnięte zostają przez dumnego demona, specyficzne plugastwo jakie powstaje znane jest jako tajemniczy koszmar, potężne stworzenie posiadające zarówno wynaturzoną nieczystość, gnębiącą wszystkich nieumarłych, jak i magiczną moc, którą mag władał za życia. Pomimo, iż nie jest nawet odrobinę tak zdolny jak prawdziwa odraza stworzona z żyjącego użytkownika magii, tajemniczy koszmar często przejawia mistrzostwo zarówno w magii krwi jak i w ożywianiu innych zwłok.

Wielki smok (oryg. High Dragon)

cRPG - Dragon Age: Początek - Bestiariusz - Wielki smok

Mówią, że smoki panowały kiedyś nad przestworzami Thedas. Najpotężniejsze z nich były Starymi Bogami, posądzanymi o oszukanie rodzaju ludzkiego i sprawienie, że ten odwrócił się od Stwórcy, uwięzionymi pod ziemią za swój podstęp. Ich dzieci były skrzydlatymi bestiami, czczonymi przez uczonych Imperium Tewinter - wizerunki smoków zdobiły każdą statuę na ich ziemiach. W czasach bardziej współczesnych, łowcy smoków z Nevarran prawdopodobnie doprowadzili do wyginięcia gatunku, polując na smoki dla ich kości, absorbujących uroki jak żaden znany metal. Jednak pod koniec Błogosławionej Ery, Wielka Smoczyca pojawiła się w Górach MroĽnego Grzbietu siejąc zniszczenie na wyżynach. Następną erę nazwano na jej cześć. Z powodu faktu, iż sieje ona spustoszenie tylko, gdy jest gotowa na złożenie nowych jaj do wylęgu, ten przypadek jej pojawienia się nie był z pewnością ostatnim.


Profil redaktora Matimak


Opublikowano:


Solucja i poradnik do gry Dragon Age: Początek

Solucja: Spis treści - lokacje, zadania, mapy

Poradnik: AtrybutyBestiariuszDLCDoświadczenieKlasyKodeksPochodzenieRasySpecjalizacjeŚwiatTalentyTowarzyszeUmiejętnościZaklęcia