Pamiętacie Minsca, krzepkiego, lecz niezbyt bystre łowcę i jego chomika Boo? Jedne z najbardziej rozpoznawalnych postaci w sadze Baldur's Gate niedługo powrócą na kartach komiksu Legends of Baldur's Gate, który zapowiedziano na październik.
Stworzeniem komiksu zajmie się Jim Zub (wcześniej Skullkickers, Samurai Jack). Wspierać go będą graficy Max Dunbar (Red Sonja: Atlantis Rises) oraz Sarah Stone (The Transformers: Windblade). Wydaniem komiksu zajmie się IDW Publishing. Cała operacja przygotowywana jest z okazji 40-lecia Dungeons & Dragons oraz kampanii pt. Tyranny of Dragons, dzięki której do sprzedaży trafią podręczniki 5. edycji systemu, a także szereg innych produktów (m.in. dodatek do MMORPG-a Neverwinter). Legends of Baldur's Gate będzie ukoronowaniem całej akcji.
Legendy z przeszłości wciąż oddziałują na nowych bohaterów Baldur's Gate. Kiedy na horyzoncie pojawia się nowe zagrożenie, nieprawdopodobne trio bierze na siebie obowiązki herosów! Nowa seria komiksowa, która pojawi się wraz z następną edycją papierowego RPG Dungeons & Dragons, opowie o losach zarówno znanych, jak i nowych bohaterów, włączając w to ulubionego łowcę wszystkich fanów Minsca, a także jego chomika - Boo.
Kilka interesujących rzeczy na temat komiksu powiedział autor scenariusza, Jim Zub:
ICv2: Kiedy masz do czynienia z tak wielomediową rzeczą, jak wiele wolności posiada scenarzysta komiksu, biorąc pod uwagę aspekty, które znajdują się w szerszej linii fabularnej, będące częścią ogromnego świata, odbieranego na wielu platformach?
Jim Zub: Na początku, kiedy dopiero o tym rozmawialiśmy, to było jedno z moich zmartwień. Chciałem mieć pewność, że możemy opowiedzieć historię tych bohaterów, a nie tkwić w ogromnych pokładach lore lub innych materiałach. Właściwie jest to jeden z powodów, dla którego zasugerowano mi pracę w mieście Baldur's Gate; po wstępie w Tyranny of Dragons, po przygodzie Organized Play, miasto zostanie pozostawione same sobie. Nie będzie to pole bitwy dla szerszej linii fabularnej Tyranny of Dragons. Rozmawialiśmy o sposobach, w jaki moglibyśmy połączyć większą opowieść bez odbierania mi zdolności do wprowadzenia do gry nowej grupy bohaterów. Wysłanie tych postaci na przygodę jest czymś więcej; czymś co sprawia, że nie są jedynie pionkami poruszającymi się po większej szachownicy.
Jedną ze świetnych rzeczy, które udało nam się odpalić, jest ulubieniec fanów z gier wideo, nie występujący później w żadnym innym medium. Ma na imię Minsc i nie jest zbyt szybki w myśleniu. Jest odrobinę głupim łowcą, którego jednocześnie cechują heroizm i wielka odwaga, dzięki czemu wskakuje w kłopoty nie zastanawiając się wcześniej nad konsekwencjami. To jest postać, która przez lata od wydania gier stała się kultową; teraz my znaleźliśmy dobry sposób, by przenieść go do czasów współczesnych, 100 lat od momentu wydarzeń opowiedzianych w grach, i wprowadzić go do naszej grupy. Jeśli więc graliście w te gry, otrzymacie coś naprawdę fajnego - będziecie naprawdę podekscytowani tą postacią. Jeśli jednak nawet nie graliście wcześniej w te gry, możecie od razu wskoczyć na pokład i przekonać się, że ten bohater jest całkiem atrakcyjny; znajduje się na swoim miejscu od samego początku.
Kompletny wywiad z Zubem na temat komiksu możecie przeczytać na ICv2.
Jak wam się podoba pomysł wielkiego powrotu Minsca i Boo?
Komentarze
Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!