Kusze i bełty

Przewodnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Błyskawiczny Cudowny Silny Miotacz

Baldur's Gate 2 - Kusze - Błyskawiczny Cudowny Silny Miotacz

To jest kusza Jana Jansena, a jej złożoność jest tak wielka, że tylko on może jej używać. Również tylko on potrafi wyrabiać do niej amunicję. Dogłębne modyfikacje tej kuszy czynią ja wyjątkowo celną.

PARAMETRY:

Trak0: +1
Waga: 10
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Może używać: Jan Jansen
Gdzie?: Kusza jest własnością Jana Jansena.

Ciężka Kusza

Baldur's Gate 2 - Kusze - Ciężka Kusza

Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

PARAMETRY:

Obrażenia: +2 (pociski)
Trak0: +2
Waga: 14
Opóźnienie: 10
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Ciężka Kusza +1

Baldur's Gate 2 - Kusze - Ciężka Kusza +1

Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

PARAMETRY:

Obrażenia: +3 (pociski)
Trak0: +1
Waga: 14
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: różne miejsca

Ciężka Kusza +2

Baldur's Gate 2 - Kusze - Ciężka Kusza +2

Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami. Ta kusza została umagiczniona formą życia ze sfery powietrza, okiełznaną przez mistrza magii. Forma ta działa jako przewodnik, prowadząc bełty dokładnie i powodując większe obrażenia.

PARAMETRY:

Obrażenia: +4 (pociski)
Trak0: +2
Waga: 11
Opóźnienie: 8
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Ribalda w "Targu Przygód" na Promenadzie Waukeen.

Ciężka kusza [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Łuki - Ciężka kusza +3

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Do tej konkretnej kuszy w magiczny sposób za sprawa mistrza magii został dodany aspekt życia ze sfery powietrza. Aspekt ten pełni rolę ręki przewodniej, która kieruje bełty dokładnie do celu wywołując więcej obrażeń niż zwykle.

PARAMETRY:

Obrażenia: +3 (pocisk)
Trak0: +3
Waga: 10
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u szynkarza w karczmie w Saradush.

Ciężka Kusza Celności: Przewodnik

Baldur's Gate 2 - Kusze - Ciężka Kusza Celności

Tego rodzaju kusze były ulubioną bronią króla Shastira Longeve. Opracowano je specjalnie po to, by zabijać obrońców kryjących się za blankami zamków. Bardzo niewiele tych kusz przetrwało po dziś dzień, a to przede wszystkim dlatego, że armia króla Shastira została rozbita przez połączone siły podbitych przez niego narodów.

PARAMETRY:

Obrażenia: +2 (pociski)
Trak0: +5
Waga: 10
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 12
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Mają je osobiści ochroniarze Gaala, naczelnego kapłana kultu Niewidzącego Oka.

Ciężka Kusza Spalania +1

Baldur's Gate 2 - Kusze - Ciężka Kusza Spalania +1

Ta kusza to cud techniki, pokrywa bełty olejem i podpala je przy wystrzale. Jest również zaklęta, prawdopodobnie by mechanizm działał bezawaryjnie. Nosi insygnia Gonda, boga wynalazców.

PARAMETRY:

Obrażenia: +3 (pocisk), +2 pkt. obrażeń od ognia
Trak0: +1
Waga: 10
Opóźnienie: 9
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 15
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Ribalda w "Targu Przygód" na Promenadzie Waukeen.

Kusza Necaradana +3

Baldur's Gate 2 - Kusze - Kusza Necaradana +3

Łucznik Necaradan stworzył to dzieło sztuki prawie trzydzieści lat temu, rzucając silne zaklęcia zarówno na drewno jak i na cięciwę. Mówi się, że strzelił z niej tylko raz, by przekonać się czy działa tak jak się spodziewał. Nie zawiódł się, ale miejscowy szlachcic wkrótce zapragnął tej kuszy, która w końcu wpadła w ręce bandytów.

PARAMETRY:

Obrażenia: +3 (pocisk)
Trak0: +3
Waga: 5
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 15
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Otrzymasz ją od smoczycy Adalon w nagrodę za odebranie Drowom z Ust'natha jej jaj.

Kusza Nieszczęścia +4

Baldur's Gate 2 - Kusze - Kusza Nieszczęścia +4

Niszczycielska broń, ale na nieszczęście ta kusza pobiera swą siłę od właściciela. Mimo to używali jej niektórzy strzelcy, i to z powodzeniem, ale należy wziąć pod uwagę jej wady. Jej najsłynniejszy właściciel, Guil de Lyons, używał jej w walce z bandytami w odległych zakątkach Faerunu, ale w końcu poległ gdy nie miał już siły by bronić się przed napastnikiem, który zbliżył się do niego na odległość ciosu.

PARAMETRY:

Obrażenia: +4 (pocisk)
Trak0: +4
Specjalne:

  1. -2 do Siły

Waga: 9
Opóźnienie: 6
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Znajdziesz ją w wieży Deirexa, w Ust'natha.

Kusza Ognistych Zębów +4 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Kusze - Kusza Ognistych Zębów +4

Jako jedna z najpotężniejszych kusz w Krainach, Kusza Ognistych Zębów nie potrzebuje bełtów, gdyż sama strzela magicznymi płonącymi strzałami.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8+4, +2 obrażeń od ognia
Trak0: +6 (+4 kusza, +2 ognista strzała)
Specjalne:

  1. Automatycznie strzela ognistymi strzałami +2

Waga: 5
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Do kupienia u siostry Garleny, przed wejściem do Twierdzy Strażnika.

Kusza Ognistych Zębów +5 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Kusze - Kusza Ognistych Zębów +5

Dzięki magicznej cięciwie Gonda Kusza Ognistych Zębów jest teraz jeszcze bardziej celna i potężna. Kusza ta nie potrzebuje amunicji.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8+5, +2 obrażeń od ognia
Trak0: +7 (+5 kusza, +2 ognista strzała)
Specjalne:

  1. Automatycznie strzela ognistymi strzałami +2

Waga: 5
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Wykuje ją dla ciebie Cespenar.

Kusza Włos Olbrzyma +3

Baldur's Gate 2 - Kusze - Kusza Włos Olbrzyma +3

Choć trudno to potwierdzić, to mówi się, że cięciwa tej kuszy jest wykonana z włosa lodowego olbrzyma. Nieważne czy to prawda, ale niesłychanie trudno ją naciągnąć, ale jej celność i powodowane obrażenia warte są potrzebnego naciągu (siła 15 lub więcej).

PARAMETRY:

Obrażenia: +5 (pocisk)
Trak0: +3
Waga: 11
Opóźnienie: 7
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 15
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Do kupienia u Ribalda w "Targu Przygód" na Promenadzie Waukeen.

Kusza Szybkości Drowów

Baldur's Gate 2 - Kusze - Kusza Szybkości Drowów

Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.
Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.

PARAMETRY:

Obrażenia: +3 (pocisk)
Trak0: +3
Specjalne:

  1. 1 dodatkowy atak na rundę

Waga: 5
Opóźnienie: 1
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Może używać: Druid, Kapłan, Mag, Złodziej
Gdzie?: Znajdziesz ją przy Drowach, z którymi będziesz musiał się zmierzyć przemierzając korytarze Podmroku.

Lekka Kusza

Baldur's Gate 2 - Kusze - Lekka Kusza

Kusza to łuk zatknięty poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj wykonuje się ją z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami.

PARAMETRY:

Waga: 7
Opóźnienie: 5
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 8
Może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Lekka Kusza +1

Baldur's Gate 2 - Kusze - Lekka Kusza +1

Kusza jest łukiem zatkniętym poprzecznie na drewnianym lub metalowym drzewcu. Zazwyczaj jest wykonana z jesionu albo cisu. Strzela pociskami, które zwane są bełtami. Ten egzemplarz lekkiej kuszy został obdarzony magicznymi właściwościami.

PARAMETRY:

Obrażenia: +1 (pocisk)
Trak0: +1
Waga: 6
Opóźnienie: 4
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 8
Może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: różne miejsca

Lekka Kusza +2

Baldur's Gate 2 - Kusze - Lekka Kusza +2

Kusza to łuk umieszczony w poprzek drewnianego bądź metalowego trzonka, zwykle wykonany z jesionu lub cisu. Strzela bełtami. Ta magiczna kusza jest elegancka i lekka, i prawie nie ma odrzutu.

PARAMETRY:

Obrażenia: +2 (pocisk)
Trak0: +2
Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 8
Może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Do kupienia w specjalnej ofercie Ribalda w "Targu Przygód" na Promenadzie Waukeen (VI rozdział); jest również w ekwipunku Sarevoka, jeśli pozwolisz mu się do siebie przyłączyć (Tron Bhaala).

Lekka kusza +3 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Łuki - Lekka kusza +3

Kusza to łuk umieszczony w poprzek drewnianego bądź metalowego trzonka, zwykle wykonany z jesionu lub cisu. Strzela bełtami. Ta magiczna kusza jest elegancka i lekka, i prawie nie ma odrzutu.

PARAMETRY:

Obrażenia: +3
Trak0: +3
Waga: 4
Opóźnienie: 2
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 8
Nie może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Do kupienia u szynkarza w karczmie w Saradush.

Lekka Kusza Szybkości: Wojskowa Kosa

Baldur's Gate 2 - Kusze - Lekka Kusza Szybkości: Wojskowa Kosa

Tę broń (i wiele innych) odkryli ludzie mieszkający w krótko istniejącym osiedlu w Zamarzniętym Lesie. Znaleziono je w starożytnych ruinach, w głębi tej mroźnej ziemi. Nie znając nawet imion poprzednich właścicieli znalezionego oręża, osadnicy używali tych "narzędzi" do karczowania lasu. Niestety, nigdy nie ukończyli swojego dzieła. Ci nieszczęśnicy dołączyli do zmarłych przed wiekami mieszkańców tej chłodnej ziemi, zmiażdżeni przez przeważające siły hobgoblinów.

PARAMETRY:

Obrażenia: +1 (pocisk)
Trak0: +1
Specjalne:

  1. 1 dodatkowy atak na rundę

Waga: 5
Opóźnienie: 3
Rodzaj biegłości: kusza
Typ broni: 2-ręczna
Wymagana siła: 8
Może używać: Druid, Kapłan, Mag
Gdzie?: Do kupienia w specjalnej ofercie Ribalda w "Targu Przygód" na Promenadzie Waukeen (VI rozdział); drugi egzemplarz jest własnością mieszkającego w slumsach Gaelana Bayle'a (pamiętaj, że Bayle jest powiązany z wątkiem głównym!).


Bełt

Baldur's Gate 2 - Kusze - Bełt

Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Bełt +1

Baldur's Gate 2 - Kusze - Bełt +1

Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni. Ten szczególny bełt jest magiczny; lecąc w kierunku celu sprawia wrażenie, jakby sam nakierowywał się na cel.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Bełt +2

Baldur's Gate 2 - Kusze - Bełt +2

Bełty to amunicja wystrzeliwana przez kusze, niezależnie od wielkości broni. Ten szczególny bełt jest magiczny; lecąc w kierunku celu sprawia wrażenie, jakby sam nakierowywał się na cel.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
TraK0: +2
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Bełt +3 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Kusze - Bełt +3

Te magiczne bełty przewyższają swoim wykonaniem wszystkie inne, także i magiczne, które do tej pory widziałeś.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
TraK0: +3
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Bełt Błyskawic

Baldur's Gate 2 - Kusze - Bełt Błyskawic

Kiedy trzymasz w ręku ten bełt, niemalże wyczuwasz energię, która została w nim zamknięta. Lecąc, pozostawia za sobą zapach naelektryzowanego powietrza. Po trafieniu wyładowuje się z całej elektryczności.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:

  1. +4K4 obrażeń od elektryczności (lub połowa, po udanym rzucie obronnym przeciw zionięciom)

Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Bełt Drowów +1

Baldur's Gate 2 - Kusze - Bełt +2

Ten bełt, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Bełt Kuo-Toa

Baldur's Gate 2 - Kusze - Bełt Kuo-Toa

Ten smukły bełt powleczony jest specjalna trucizną, przygotowana przez alchemików Kuo-Toa. Cel trafiony tym bełtem musi wykonać rzut obronny przeciw zaklęciom albo zostanie ogłuszony na cztery rundy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 2k6
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:

  1. Cel musi wykonać rzut obronny przeciw magii albo zostanie ogłuszony na 4 rundy.

Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Bełt Ogłuszania Drowów

Baldur's Gate 2 - Kusze - Bełt Ogłuszania Drowów

Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku. Cel trafiony tym bełtem musi wykonać rzut obronny przeciw śmierci albo zostanie ogłuszony na cztery rundy.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:

  1. Ofiara musi wykonać rzut obronny przeciw śmierci albo zostanie ogłuszona na 4 rundy.

Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Bełt Snu Drowów

Baldur's Gate 2 - Kusze - Bełt Snu Drowów

Ten przedmiot, podobnie jak większość ekwipunku mrocznych elfów, stworzony został za pomocą adamantyny, stopu adamantytu, który szybko zmienia się w pył, gdy wyniesie się go z Podmroku. Cel trafiony tym bełtem musi wykonać rzut obronny przeciwko truciznom albo zaśnie na cztery rundy. Drowy często używają tych bełtów do porywania niewolników.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:

  1. Cel musi wykonać rzut obronny przeciw truciznom albo zaśnie na cztery rundy

Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Bełt Ukąszeń

Baldur's Gate 2 - Kusze - Bełt Ukąszeń

Bełt ukąszeń jest śmiercionośnym narzędziem w rękach każdego kusznika. Jego zakończony zadziorami grot jest zatruty; trująca substancja dostaje się po trafieniu do krwiobiegu, powodując agonię i, bardzo często, śmierć.

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k8
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:

  1. Trucizna: 30 obrażeń po 15 sekundach (rzut obronny przeciw śmierci neguje)

Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Błyskawiczny Cudowny Silny Towarzysz

Baldur's Gate 2 - Kusze - Bełt Snu Drowów

To jest amunicja do kuszy Jana (Błyskawicznego Cudownego Silnego Miotacza). Te czaszki wypełnione są specjalnym proszkiem, który zadaje niewiele obrażeń, ale ma możliwość ogłuszenia przeciwnika na 2 rundy (jeżeli nie wyjdzie mu rzut obronny przeciw magii).

PARAMETRY:

Obrażenia: 1k2 +1
TraK0: +1
Typ obrażeń: pocisk (kłute)
Specjalne:

  1. Może ogłuszyć przeciwnika na 2 rundy (jeżeli nie uda mu się rzut obronny przeciw magii).

Waga: 0
Wyrzutnia: kusza

Futerał Obfitości +1 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Kusze - Futerał Obfitości +1

Historia tego magicznego futerału na bełty dawno już poszła w zapomnienie, choć prawdopodobnie miała ona coś wspólnego z trudnym do wyjaśnienia, lecz dobrze udokumentowanym brakiem dobrych wytwórców bełtów podczas Czasu Niepokojów.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Nieograniczona liczba bełtów +1

Gdzie?: Znajdziesz go na jednym z regałów na I poziomie Twierdzy Strażnika.

Futerał Obfitości +2 [Tron Bhaala]

Baldur's Gate 2 - Kusze - Futerał Obfitości +2

Pieniądze i surowce zainwestowane w Futerał Obfitości sprawiły, że przedmiot ten zyskał jeszcze większe magiczne właściwości.

PARAMETRY:

Specjalne:

  1. Nieograniczona liczba bełtów +1

Gdzie?: Wykuje go dla ciebie Cespenar.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.