Umiejętności bojowe

Przewodnik gry TES IV: Oblivion

Armorer (Płatnerstwo)

TES IV: Oblivion - Umiejętności bojowe - Płatnerstwo

Daje możliwość samodzielnego naprawiania zniszczonego ekwipunku. Podniszczona broń zadaje mniejsze obrażenia, zaniedbany pancerz nie zapewnia dobrej ochrony przed ciosami. Lepiej rozwinięta umiejętność płatnerstwa pozwala na lepsze wykorzystanie narzędzi oraz naprawę przedmiotów zaklętych.

Shane Anwar: Opłaca się inwestować w naukę tej umiejętności. Dzięki temu będziesz mógł sam naprawić nawet zaklętą broń czy element pancerza i obejdziesz się bez słono płatnego kowala. Pamiętaj też, że samodzielne naprawianie ciężkiego pancerza szybciej rozwinie twoje umiejętności niż reparacja lekkiego.

Perki:

Novice (Nowicjusz) - nie możesz naprawiać zaklętych przedmiotów.

Apprentice (Uczeń) - nadal nie masz możliwości naprawy przedmiotów zaklętych, ale możesz używać tego samego młotka płatnerskiego dwa razy dłużej.

Journeyman (Czeladnik) - na tym poziomie możesz już dokonywać napraw zaklętego ekwipunku.

Expert (Ekspert) - możliwe jest zwiększenie wytrzymałości ekwipunku do 125%, dodatkowo naprawione przez eksperta bronie zadają więcej obrażeń, a zbroję lepiej chronią.

Master (Mistrz) - możesz nosić przy sobie tylko jeden młotek płatnerski - nigdy się nie zużyje.


Odpowiedzialny współczynnik: Endurance (Wytrzymałość)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność płatnerstwa.

Athletics (Atletyka)

TES IV: Oblivion - Umiejętności bojowe - Atletyka

Umiejętność odpowiedzialna za to, jak szybko biegasz, pływasz i regenerujesz siły.

Shane Anwar: Atletykę szybciej wyćwiczysz pływając, niż biegając.

Perki:

Novice (Nowicjusz) - nowicjusz wolno regeneruje kondycję podczas biegu.

Apprentice (Uczeń) - regenerujesz kondycję 25% szybciej podczas biegu.

Journeyman (Czeladnik) - regenerujesz kondycję 50% szybciej podczas biegu.

Expert (Ekspert) - kondycja regeneruje się 75% szybciej podczas biegu.

Master (Mistrz) - regenerujesz kondycję tak samo szybko biegając, jak chodząc.


Odpowiedzialny współczynnik: Speed (Szybkość)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność atletyki.

Blade (Ostrze)

TES IV: Oblivion - Umiejętności bojowe - Ostrze

Dzięki tej umiejętności twoja postać może posługiwać się wszelkiego rodzaju bronią sieczną (miecze, sztylety, claymore'y, katany, dai-katany). Rozwijanie jej pozwoli ci zadawać większe obrażenia tego typu orężem oraz umożliwi korzystanie z ataków specjalnych.

Shane Anwar: Umiejętność potrzebna każdemu, niezależnie od tego jaką profesją się zajmuje, dlatego osobiście polecam ją jaką jedną z głównych. Można zrezygnować z jej wyboru na rzecz Broni obuchowych, przydatna jest bowiem choć jedna umiejętność typowo bojowa.

Perki:

Novice (Nowicjusz) - podstawowy atak specjalny zadający dodatkowe obrażenia we wszystkich kierunkach.

Apprentice (Uczeń) - mistrzowski atak z miejsca zadający dodatkowe obrażenia.

Journeyman (Czeladnik) - mistrzowski prawy i lewy atak, dający możliwość wytrącenia broni z rąk przeciwnika oraz dodatkowe obrażenia.

Expert (Ekspert) - mistrzowski tylny atak umożliwiający powalenie przeciwnika oraz dodatkowe obrażenia.

Master (Mistrz) - mistrzowski atak specjalny do przodu dający możliwość chwilowego sparaliżowania przeciwnika i dodatkowe obrażenia.


Odpowiedzialny współczynnik: Strength (Siła)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność władania ostrzami.

Block (Blok)

TES IV: Oblivion - Umiejętności bojowe - Blok

Dzięki tej umiejętności twoja postać może blokować ciosy przeciwnika za pomocą tarczy, broni lub rąk (w przypadku, gdy walczysz wręcz). Dobrze wykonany blok zmniejszy otrzymane obrażenia.

Shane Anwar: Przydatna umiejętność. Dobrze wyszkolona pod tym względem postać może zneutralizować aż 75% zadanego ciosu. Najbardziej efektywne pod tym względem są oczywiście tarcze. Blokowanie bronią przydaje się w przypadkach, gdy używasz np. dwuręcznego miecza.

Perki:

Novice (Nowicjusz) - wykonanie bloku obniża kondycję, blok rękami nie przynosi rezultatu.

Apprentice (Uczeń) - blok nie obniża kondycji.

Journeyman (Czeladnik) - tarcza i broń, którą blokujesz, nie niszczą się, w przypadku walki wręcz możesz też wykonać blok, który odrzuci przeciwnika.

Expert (Ekspert) - uzyskujesz szanse na kontratak po bloku tarczą, który oszołomi przeciwnika.

Master (Mistrz) - uzyskujesz możliwość kontratakować po bloku tarczą i wytrącić oręż przeciwnika.


Odpowiedzialny współczynnik: Endurance (Wytrzymałość)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność bloku.

Blunt (Broń obuchowa)

TES IV: Oblivion - Umiejętności bojowe - Broń obuchowa

Skill ten umożliwia sprawne używanie broni obuchowych (maczugi, buławy, młoty, topory). Im bardziej rozwinięta umiejętność, tym więcej ataków specjalnych oraz większe obrażenia.

Shane Anwar: Bronie obuchowe są ciężkie, więc ciosy, które zadawać będzie twój bohater będą bardziej powolne niż np. w przypadku mieczy. Jednakże gdyby porównać identyczne jakościowo ostrza i obuchy, te drugie zadawać będą trochę większe obrażenia.

Perki:

Novice (Nowicjusz) - podstawowy atak specjalny zadający dodatkowe obrażenia we wszystkich kierunkach.

Apprentice (Uczeń) - mistrzowski atak z miejsca zadający dodatkowe obrażenia.

Journeyman (Czeladnik) - mistrzowski prawy i lewy atak, dający możliwość wytrącenia broni z rąk przeciwnika oraz dodatkowe obrażenia.

Expert (Ekspert) - mistrzowski tylny atak umożliwiający powalenie przeciwnika oraz dodatkowe obrażenia.

Master (Mistrz) - mistrzowski atak specjalny do przodu dający możliwość chwilowego sparaliżowania przeciwnika i dodatkowe obrażenia.


Odpowiedzialny współczynnik: Strength (Siła)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność władania bronią obuchową.

Hand to Hand (Walka wręcz)

TES IV: Oblivion - Umiejętności bojowe - Walka wręcz

Walka wręcz to umiejętność pozwalająca twojej postaci walkę jedynie za pomocą pięści. Taki atak zabiera przeciwnikowi zarówno punkty zdrowia jak i kondycję. Rozwijanie tej umiejętności zwiększa potencjalnie zadawane obrażenia, a także daje ci możliwość wykorzystania ataków specjalnych.

Shane Anwar: Łatwo można rozwijać walkę wręcz atakując np. przywołane przez siebie istoty. Pamiętaj jednak, że po kilku ciosach nawet one zaatakują.

Perki:

Novice (Nowicjusz) - podstawowy atak specjalny zadający dodatkowe obrażenia we wszystkich kierunkach.

Apprentice (Uczeń) - mistrzowski atak z miejsca zadający dodatkowe obrażenia.

Journeyman (Czeladnik) - mistrzowski prawy i lewy atak, dający możliwość wytrącenia broni z rąk przeciwnika oraz dodatkowe obrażenia.

Expert (Ekspert) - mistrzowski tylny atak umożliwiający odepchnięcie przeciwnika, dodatkowy cios podczas bloku oraz większe obrażenia.

Master (Mistrz) - mistrzowski atak specjalny do przodu dający możliwość chwilowego sparaliżowania przeciwnika, wytrącenia mu broni, zadania ciosu podczas bloku i dodatkowe obrażenia.


Odpowiedzialny współczynnik: Strength (Siła)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność walki wręcz.

Heavy Armor (Ciężki pancerz)

TES IV: Oblivion - Umiejętności bojowe - Ciężki pancerz

Umiejętność pozwalająca na swobodne poruszanie się i wykorzystywanie możliwości, jakie niesie ze sobą ciężka zbroja. Im bardziej rozwiniesz ten skill, tym lepiej twoja postać będzie chroniona przez taki właśnie, ciężki pancerz (np. dwemerowy, daedryczny, żelazny, stalowy, ebonowy, orkowy). Dodatkowo w miarę rozwijania tej umiejętności, ciężka zbroją będzie cię mniej obciążać.

Shane Anwar: Umiejętność szczególnie przydatna dla wojowników; dobrze rozwinięta czyni cię pancerną machiną do walki, praktycznie nie do ruszenia. W miarę możliwości staraj się na początku nie używać zaklętych ciężkich pancerzy, nie będziesz bowiem w stanie sam naprawić szybko niszczącej się zaklętej zbroi, w przeciwieństwie do zbroi zwykłej.

Perki:

Novice (Nowicjusz) - twoja zbroja niszczeje bardzo szybko, 150% normalnej prędkości.

Apprentice (Uczeń) - zbroja niszczeje "normalnie", w standardowej szybkości.

Journeyman (Czeladnik) - pancerz jest o 50% wytrzymalszy, degraduje się o połowę wolniej.

Expert (Ekspert) - ciężki pancerz obciąża cię tylko połową swojej standardowej wagi.

Master (Mistrz) - zbroja ciężka w ogóle cię nie obciąża.


Odpowiedzialny współczynnik: Endurance (Wytrzymałość)

Zobacz książki, które podnoszą umiejętność używania ciężkiego pancerza.


Shane


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.