Twierdza paladyna

Solucja i poradnik gry Baldur's Gate II: Cienie Amn

Twierdzę paladyna (a raczej zwykły pokój) otrzymasz po uratowaniu córki Garrena (po więcej szczegółów zajrzyj tutaj). Kiedy wrócisz do Athkatli udaj się do siedziby Zakonu Rycerzy Promiennego Serca w Dzielnicy Świątynnej i porozmawiaj z Prałatem Wessalenem; ten odeśle cię do sir Williama Reirraka, który będzie miał dla ciebie trzy zadania do wykonania (opcjonalnie cztery) następujące bezpośrednio po sobie, dlatego też nie powinieneś zwlekać z ich wykonaniem.

  1. Na początek musisz wyruszyć jako odsiecz dla rycerzy Zakonu walczących na Wzgórzach Umar - idź tam jak najprędzej. Na miejscu spotkasz sir Alynara, który doprowadzi twoją drużynę na pole bitwy. Po swojej stronie masz trzech rycerzy Zakonu (postaraj się, żeby żaden nie zginał), a przeciwko - kilka orków, dwóch ogrzych magów i dwa ettiny. Walka nie należy do najcięższych, powinieneś sobie poradzić bez większych problemów. STaraj się unikać czarów obszarowych, które mogłyby trafić w twoich sojuszników natychmiastowo zmieniając ich nastawienie wobec ciebie. Po walce wróć do Athkatli i zdaj raport Reirrakowi - zgarniesz 2500 PD + 2500 PD za każdego ocalałego rycerza Zakonu.

  2. Znów musisz udać się na Wzgórzach Umar, tym razem w roli negocjatora. Przed wejściem do gospody porozmawiaj z osadnikami: Pardo, Brunsenem i Maronem. Dowiesz się, że baron tak naprawdę próbuje zagrabić tą ziemię siłą. Wejdź do środka i pogadaj z rzeczonym wielmożą. W swoich wypowiedziach staraj się być obiektywny, zmuszając rozmówcę do gniewu i wyjawienia prawdy. Rozmowa zakończy się walką, jednak nie powinno być zbyt dużych problemów z jej pomyślnym zakończeniem. Wyjdź z gospody i porozmawiaj z osadnikami, po czym wróć do Athkatli opowiedzieć sir Williamowi o całym zajściu - rycerz Zakonu nie będzie ukrywał zdziwienia, jednak zaakceptuje sposób, w jaki rozwiązałeś konflikt. No i wręczy 25500 PD.

  3. Tym razem sir William opowie ci o rodzinie Jutrzenków, która została wymordowana - z całej rodziny przeżyła tylko Tyrianna. Wkrótce ma ją odebrać jej stryj, jednak do tego czasu zabójcy z pewnością będą próbować naprawić swój błąd i pozbyć się niewygodnej szlachcianki - twoim zdaniem jest oczywiście ją ochronić aż do powrotu stryja. W tym celu udaj się do doków, by zmienić poprzedniego strażnika. Tyrianna będzie chciała gdzieś wyjść lub po prostu cię spławić - nie pozwól jej na to. Po pewnym czasie pojawi się grupa zabójców - musisz ich unieszkodliwić, bacząc zwłaszcza na tego, który na oślep będzie pchał się na piętro. I znów minię trochę czasu zanim odwiedzi cię kolejny gość; rycerz stojący w drzwiach poda się za stryja Tyrianny, nie może jednak tego w żaden sposób potwierdzić. I tu przyda się paladyńska zdolność "Wykrycie Zła". Jeśli ów stryj nie zaświeci się na czerwono, pozwól mu odejść wraz z dziewczyną. Jeżeli natomiast po rzuceniu czaru wokół "stryja" pojawi się czerwony blask, będzie to niechybnie znak, że jest to tylko kolejny oszust, którego musisz unieszkodliwić. Jeśli tym razem stryj okazał się być fałszywy, po chwili nadejdzie ten prawdziwy, któremu ze spokojnym sumieniem możesz powierzyć Tyriannę. Wróć do zakonu; otrzymasz sporo PD i Dumę Legionu +2. Pamiętaj jednak, że jeśli się pomylisz, zostaniesz wyrzucony z Zakonu!

  4. Ostatnie zadanie uaktywni się tylko jeśli Firkraag jeszcze żyje. Tak, twoim zadaniem będzie zabicie czerwonego smoka i odzyskanie Karsomira, świętego miecza Zakonu. Kiedy zdobędziesz już miecz, przynieś go do zakonu - paladyni uznają cię za godnego używania Świętego Mściciela co jest równoznaczne z pozostawieniem miecza w twoim ekwipunku.

Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.