Odnaleźć Wiedźmę!

Solucja i poradnik gry Divinity: Original Sin

Wstęp

Zadanie to otrzymasz automatycznie po zakończeniu misji Zagadkowe morderstwo.

Opis

Jake wyjawi ci, że został zabity przez Białą Wiedźmę i zasugeruje, abyś ją wytropił. To jednak będzie wymagało podróży na daleką północ, bowiem chata czarownicy Źródła jest położona w południowej części lasu Luculli.

Kiedy dotrzesz na miejsce, zatrzyma cię zaklinacz Niepokalanych. Mężczyzna zażąda, abyś opuścił to miejsce. Jeżeli odmówisz, rozpocznie się gra w papier-kamień-nożyce. Wygrana sprawi, że kultysta odejdzie, a ty zgarniesz 5500 PD. W wypadku przegranej będziesz musiał walczyć z dwiema falami przywołanych cieni. To bynajmniej nie koniec, bowiem dom będzie chroniony nieprzeniknioną barierą. O tym, jak ją rozproszyć, dowiesz się od dwóch rosnących przy chacie grzybów Icari - szczegóły znajdziesz w opisie zadania Grzecznie z grzybami. Gdy już rozproszysz barierę i otworzysz drzwi domu Białej Wiedźmy, drogę zastąpi ci ponownie zaklinacz Niepokalanych. Kultysta znów przywoła kilka cieni, ale tym razem stanie także do walki osobiście. Potyczka nie należy do trudnych, ale staraj się unikać rzucania zaklęć obszarowych. Jeśli bowiem trafisz przypadkiem w któregoś z grzybów Icari, będziesz musiał walczyć również z nimi, co nieco skomplikuje sprawę.

W chacie nie zastaniesz Białej Wiedźmy. Odkryjesz za to lustro, które pozwoli ci przenieść się do jej groty. Na miejscu znajdziesz liczne ślady walk pomiędzy Niepokalanymi oraz leśnymi zwierzętami. Jeśli zdołasz uratować od śmierci dzika Thuringera, ten wyjawi ci, że Biała Wiedźma jest tak naprawdę strażniczką i opiekunką lasu, a zatem stoi po tej "dobrej" stronie barykady. Ponadto, mijając rozlane w grocie kałuże, usłyszysz głos, który będzie przywoływał cię do podziemnego jeziora. Tuż przy nim spotkasz Vaelannę, jej ogara Artheriusa oraz czwórkę innych Niepokalanych, których będziesz musiał zabić. Po walce dowiesz się, że ów głos należy do Alminy, uczennicy Białej Wiedźmy. Kobieta da ci również do zrozumienia, że Niepokalani w jakiś sposób przekształcają jezioro w portal prowadzący do krainy wróżek - Hiberheimu. Szczegóły znajdziesz w opisie zadania Pani Jeziora.

Kiedy dotrzesz do Hiberheimu, będziesz miał okazję, by osobiście poznać Alminę. Ciężko ranna kobieta zaprzeczy pogłoskom, by jej mentorka mogła kogokolwiek skrzywdzić i poprosi cię o jej uwolnienie. Kobieta ostrzeże cię również, że żywioły w krainie wróżek oszalały, co zapoczątkuje zadanie Wieczna zima.

W trakcie wędrówki przez Hiberheim większość napotkanych osób będzie twierdzić, że jeśli Biała Wiedźma miałaby być gdzieś uwięziona, to z pewnością w więzieniu króla Boreasa w zamku Hiberheim. Niektórzy, jak króliczek Kic, mogą ci nawet opowiedzieć o ukrytym tunelu, za pomocą którego dostaniesz się bezpośrednio do lochów pana tej krainy. Dotarcie do więzienia zapewni ci 1650 PD, jednakże gdy odnajdziesz Białą Wiedźmę, okaże się, że jest zamrożona w bryle lodu, której nie będziesz w stanie rozpuścić zwykłymi zaklęciami piromantycznymi. Musisz poszukać innego sposobu.

Skieruj się zatem do serca zamku Hiberheim i rozpraw z królem Boreasem. Nastepnie zabierz Laskę Żywiołów i zniszcz ją w Kuźni Żywiołów - szczegóły znajdziesz w opisie zadania Wieczna zima. Wśród uwolnionych królów żywiołów będzie m.in. Sua, Władca Ognia. Opowiedz mu o bryle lodu, w której uwięziono Białą Wiedźmę. Wówczas Sua podaruje ci Runę ognia, przy pomocy której będziesz mógł go przywołać w razie potrzeby. Na koniec rozmowy zyskasz 2340 PD.

Wróć do więzienia i przywołaj Suę. Władca Ognia rozpuści lód i tym samym uwolni czarownicę Źródła. Biała Wiedźma podziękuje ci za pomoc i wyjawi, że nazywa się Icara, a także, że jest siostrą Leandry, znanej szerzej jako Pośredniczka. Icara przyzna się również do zabicia rajcy Jake'a, jednakże stwierdzi, że za całą sytuację odpowiedzialna jest Leandra. Na koniec rozmowy pojawi się Zixzax i zabierze Icarę do Domostwa, co zapoczątkuje misję Wiedźma w domu. Otrzymasz również 4600 PD oraz punkt Reputacji.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.