Zamiana

Solucja i poradnik gry Dragon Age II

Wstęp

Zadanie otrzymasz na początku Aktu I poprzez list, który pojawi się w domu Gamlena w Dolnym Mieście.

Opis

Wiadomość, którą odbierzesz, nadejdzie od Meerana lub Athenril - jest to zależne od tego, dla kogo pracowałeś w Prologu, jednak w gruncie rzeczy nie zmienia to niczego. Z treści listu dowiesz się, że niejaki Anso ma dla ciebie małą robotę. Znajdziesz go nocą na jednej z uliczek Dolnego Miasta. Mężczyzna wyjaśni, że planował przeszmuglować nieco lyrium, jednak pośrednicy zawiedli i teraz chce odzyskać drogocenny kruszec. Twoja odpowiedź pozwoli ci zdobyć kilka punktów Przyjaźni/Rywalizacji u konkretnych postaci.

Proste zlecenie, prawda? Udaj się do kryjówki bandytów mieszczącej się w elfim obcowisku w Dolnym Mieście i weź ją szturmem. W środku opór stawi ci kilkunastu bandytów, jednak bitwa sama w sobie nie jest trudna. Znaleziona w bocznym pomieszczeniu skrzynia z ładunkiem okaże się jednak pusta... Co więcej, po opuszczeniu domostwa natkniesz się na tevinterskich łowców niewolników poszukujących "elfa" - rezultat wymiany zdań można łatwo przewidzieć. Kiedy już pozbędziesz się wrogów (szczególną uwagę zwracając na magów) i spróbujesz opuścić obcowisko, drogę zastąpi ci kolejny mężczyzna. Rozmowa będzie dosyć krótka, bowiem chwilę później zginie on z ręki wspomnianego wcześniej "elfa". Tajemniczy jegomość przedstawi się jako Fenris i przyzna, że to on jest poszukiwanym przez Tevinterczyków byłym niewolnikiem. Elf przeprosi za wykorzystanie cię do własnych celów, w ramach rekompensaty oferując udział w ataku na posiadłość Danariusa - maga, do którego należał. Rezydencja będzie zapewne dobrze strzeżona, jednakże cały znaleziony tam łup znajdzie się w twojej kieszeni; decyzja jak zwykle pociągnie za sobą konsekwencje w postaci pkt Przyjaźni/Rywalizacji.

Kiedy następnym razem nocą zawitasz do Górnego Miasta, Fenrisa spotkasz tuż przy posiadłości Danariusa. Gdy go zagadniesz, elf automatycznie dołączy do twojej drużyny i razem wejdziecie do środka.

Wewnątrz rezydencji czeka cię kilka walk z grupami cieni oraz demonów. Konsekwentnie oczyszczaj domostwo z potworów, aż w północno-wschodniej komnacie natkniesz się na demona gniewu, który pozostawi po sobie Klucz Magistra. Dzięki temu będziesz mógł otworzyć drzwi w głównej sali, które prowadzą do pokoju samego Danariusa. W środku nie zastaniesz jednak nikogo, za to za twoimi plecami pojawi się kolejna grupa cieni, tym razem dowodzona przez tajemną zmorę.

Wygląda na to, że Fenrisowi nie uda się dopaść Danariusa. Na pocieszenie możesz oczyścić skrzynie znajdujące się w komnacie maga - wśród wielu "śmieci" znajdziesz Kaptur pana niewolników. Przy resztkach tajemnej zmory powinieneś natrafić także na dobrej jakości losowy przedmiot (np. Pas Demona).

Po opuszczeniu rezydencji czeka cię rozmowa z Fenrisem. Elf postanowi zakotwiczyć się na trochę w Kirkwall, zaś pałac tevinterskiego maga stanie się teraz jego domem. Oznacza to, że gdy tylko wojownik nie będzie w twojej drużynie, znajdziesz go właśnie tutaj. Warto odnotować, że Fenris jest dosyć negatywnie nastawiony do magów - jeśli posiadasz jakichś u boku, możesz stanąć w ich obronie i zyskać u nich nieco pkt Przyjaźni (oraz Rywalizacji u Fenrisa).

Na koniec rozmowy otrzymasz 400 PD.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.