Szczyt wojownika

Solucja i poradnik gry Dragon Age: Początek

Eksploracja

Dziedziniec

cRPG - Dragon Age: Początek - DLC - Twierdza Strażnika - Solucja - Dziedziniec

1 - punkt startowy. Wyjście z lokacji.

2 - dziedziniec. Czeka cię tutaj trzyczęściowa walka ze sporym oddziałem nieumarłych, który, co gorsza, będzie atakował z wszystkich stron - uważaj więc na swoje tyły. Ostatnią falę ataków poprowadzi na ciebie "pomarańczowy" Strażnik Zwiadowca, jednak mimo swojego stopnia, walka z nim nie jest zbyt trudna. Gdy zginie, pozostawi po sobie Antyczną kuszę Strażnika oraz kilkanaście Ognistych bełtów.

3 - pomnik. Kliknięcie nań doda do twojego Kodeksu nowy wpis. Ponadto, jest on związany z zadaniem "Sekretna skrytka Asturiana".

4 - wejście do twierdzy (z dziedzińca).

5 - wejście do twierdzy (z mostku).

6 - wejście do wieży Avernusa (z mostku).

Twierdza Strażnika, parter

cRPG - Dragon Age: Początek - DLC - Twierdza Strażnika - Solucja - Dziedziniec

7 - wyjście z twierdzy (na dziedziniec).

8 - centralna komnata. Wewnątrz musisz zmierzyć się z tajemnym koszmarem i kilkoma jego słabymi poplecznikami. Kiedy zakończysz bój, w pomieszczeniu tym znajdziesz notatkę, która zapewni ci nowy wpis w Kodeksie.

9 - baraki. W środku czeka cię walka z "pomarańczowym" gen. Athlarem i kilkoma szkieletami-łucznikami. Gdy pozbędziesz się towarzystwa, rozejrzyj się po komnacie - natrafisz na notatkę, która ukatualni twój Kodeks.

10 - archiwum. Tym razem musisz stawić czoło trzem falom wrogów, spośród których każda jest silniejsza i liczniejsza. W ostatniej części bitwy musisz dodatkowo zlikwidować "pomarańczowego" Skrybę-Strażnika, jednak unicestwienie go przyniesie ci korzyść w postaci Ciężkiej metalowej tarczy.

Co więcej, znajdziesz tutaj również notatkę, która doda nowy wpis do twojego Kodeksu, a także jest istotna w kontekście zadania "Sekretna skrytka Asturiana".

11 - przejście (na I piętro twierdzy).

Twierdza Strażnika, piętro I

cRPG - Dragon Age: Początek - DLC - Twierdza Strażnika - Solucja - Piętro I

12 - przejście (na parter twierdzy).

13 - portret Asturiana. Jest bezpośrednio związany z zadaniem "Sekretna skrytka Asturiana".

14 - komnata przywołania. Czeka się tutaj bitwa z demonem szału, otoczonym 4 martwymi Strażnikami. Warto pamiętać o tym, że ci ostatni mogą leczyć demona, dlatego też musisz ich wyeliminować w pierwszej kolejności. Z likwidacją głównego wroga również nie zwlekaj, bowiem po pewnym czasie może on przywołać kolejny kwartet Strażników i cała "zabawa" zacznie się od nowa.

Przy zwłokach demona znajdziesz całkiem przyzwoity kostur - Oddech zimy.

15 - kaplica. Odkryjesz przy niej... dżem, który po bliższym zbadaniu zapewni ci nowy wpis do Kodeksu. Kliknięcie nań jest również warunkiem ukończenia zadania "Sekretna skrytka Asturiana".

16 - komnata dowódcy. Natkniesz się tutaj na... Sophię Dryden, lub raczej to, co z niej pozostało. O całym zajściu przeczytasz więcej w sekcji "wątek główny".

Jeśli przeczytasz książkę znajdującą się na biurku, otrzymasz nowy wpis do Kodeksu.

17 - przejście (na mostek). Skorzystać z niego można dopiero po odbyciu rozmowy z Sophią (16).

Twierdza Strażnika, wieża Avernusa

cRPG - Dragon Age: Początek - DLC - Twierdza Strażnika - Solucja - Wieża Avernusa

18 - wyjście z wieży (na mostek).

19 - gabinet. Znajdziesz tutaj m.in. księgę, dzięki której otrzymasz nowy wpis do Kodeksu, a także bliżej nieznany eliksir. Jeśli go wypijesz, otrzymasz dwa nowe talenty magii krwi. Jeżeli natomiast rozbijesz naczynie, nie wydarzy się nic.

20 - Avernus. Charakter spotkania z magiem w dużej mierze zalezy od tego, w jaki sposób załatwiłeś sprawy z Sophią, dlatego też więcej informacji na ten temat można uzyskać w sekcji "wątek główny".

21 - zwłoki. Zbadanie ich zapewni ci nowy wpis w Kodeksie, a także pozwoli ukończyć zadanie "Sekretna skrytka Asturiana".

Wątek główny

Przygodę rozpoczynasz na drodzę wiodącej do Twierdzy Strażnika (1). Na miejscu jest już także Levi Dryden, który będzie podążał za tobą, jeśli tylko wyrąbiesz drogę z pojawiających się tu i ówdzie zjaw Strażników. Po raz pierwszy spotkasz ich na dziedzińcu (2), chwilę po obejrzeniu wizji ukazującej wydarzenia z przeszłości.

Wewnątrz budowli dane ci będzie zobaczyć projekcje kolejnych zdarzeń, które miały miejsce w ostatnich dniach życia Sophii Dryden. Czekają cię tutaj także kolejne bitwy z upiorami Strażników, choć z większością z nich powinieneś sobie radzić bez problemów.

W ten sposób dotrzesz do komnaty dowódcy (16), gdzie spotkasz... Sophię Dryden. A dokładniej rzecz ujmując, to demona, który zamieszkał w ciele krewniaczki Levi'ego. Potwór zaproponuje ci układ: jeśli zniszczysz wieżę Avernusa i tym samym go uwolnisz, zamknie znajdujacą się w komnacie przywoływania (14) "Zasłonę", tym samym odcinając dostęp do warowni demonom z Pustki. Przy okazji, jeśli skorzystasz z perswazji, możesz przekonać "Sophię", by odpowiedziała na pytania młodego Drydena lub wspomogła twoją sprawę finansowo. W pierwszym przypadku nie dowiesz się właściwie niczego nowego, w drugim zaś otrzymasz informację o tajnej skrytce w komnacie, gdzie aktualnie przebywasz (16), wewnątrz której znajdziesz 8 suwerenów.

Co się zaś tyczy głównego wątku opowieści, to możesz rozwiązać sprawę na dwa sposoby:

  1. Możesz przystać na propozycję Sophii. W tym wypadku twoim kolejnym krokiem jest wizyta w wieży Avernusa i zabicie maga (20). Nie będzie to jednak takie proste - czarodziej posiada bowiem potężne umiejętności z zakresu magii krwi, a do tego ma przy sobie kilku demonicznych pomagierów. Skup całą siłę ognia na magu; gdy on zginie, pozbycie się demonów nie będzie stanowiło problemu. Po walce porozmawiaj z Sophią. Upiór zgodnie z umową uda się z tobą do komnaty przywoływania i rozpocznie proces zamykania Zasłony, podczas gdy ty będziesz musiał ją chronić przed demonami, które w tym samym czasie będą przybywać z Pustki. Walka ta jest dość długa i wyczerpująca, bowiem stawisz czoło aż 4 "falom" wrogów - 3 mniejszym demonom szału, 4 większym cieniom, 2 mniejszym demonom szału i 2 popielnym upiorom, by na końcu zmierzyć się z demonem pożądania. Zabicie tego ostatniego przyniesie ci jednak spore profity - 3 suwereny oraz 50 srebrników.

    Kiedy cała operacja dobiegnie końca, możesz dotrzymać umowy i pozwolić Sophii odejść lub złamać przyrzeczenie i zabić ją. Walka zbyt trudna nie jest, a w nagrodę możesz zyskać jej ekwipunek.
  2. Możesz odrzucić propozycję Sophii. W efekcie będziesz zmuszony ją zabić, co w zasadzie nie jest wielkim wyzwaniem. Gdy już tego dokonasz, udaj się do Avernusa, który stwierdzi, że już chyba nadszedł czas, by naprawić Zasłonę. Czarodziej zabierze cię do komnaty przywoływania, gdzie będziesz musiał chronić go przed atakami demonów, podczas gdy on skupi się na zamknięciu międzysferycznego przejścia. Walka z mieszkańcami Pustki przebiega w identyczny sposób, co w przypadku współpracy z Sophią.

    Kiedy Zasłona znów będzie cała, możesz pozwolić Avernusowi kontynuować badania lub zabić go. Nie będzie to wymagało od ciebie nadzwyczajnego wysiłku, a możesz zdobyć w ten sposób kilka ciekawych przedmiotów.

Bez względu na to, z kim współpracujesz, oszczędzając swojego "wspólnika" możesz mieć pewność, że więcej o nim nie usłyszysz. Jeśli jednak go zabijesz, zyskasz Rękawice Dowódcy Straży, Zbroję Dowódcy Straży oraz Buty Dowódcy Straży w przypadku Sophii oraz Szaty Avernusa w przypadku rzeczonego maga.

Po uporaniu się z demonami zza Zasłony, upewnij się, że ukończyłeś jedyne w tym DLC zad. poboczne - "Sekretna skrytka Asturiana". Jeśli tak, w zasadzie nie masz tutaj już nic do zrobienia. Kiedy opuścisz teren Szczytu wojownika i powrócisz tutaj później, na dziedzińcu zamku natkniesz się na Levi'ego i jego brata, którzy od tej pory będą ci służyć jako kupcy. Nieopodal znajdziesz również kufry, wewnątrz których możesz od teraz bezpiecznie składować zbędny ekwipunek.

I to by było na tyle - ukończyłeś właśnie DLC pt. "Twierdza Strażnika". Gratulacje!

Zad. poboczne

Sekretna skrytka Asturiana

Zleceniodawca: brak. Zadanie otrzymasz po zapoznaniu się z fragmentami historii twierdzy.
Nagroda:
Dodatkowe informacje: brak
Opis: Zadanie to otrzymasz dopiero w momencie, gdy poskładasz ze sobą 4 skrawki historii twierdzy, na jakie można się natknąć podczas jej eksploracji. Chodzi o to, by "zbadać" przedmioty znajdujące się w miejscach oznaczonych liczbami 3, 10, 15 oraz 21. W efekcie na twojej mapie pojawi się nowy punkt - portret Asturiana (13).

Wewnątrz tego schowka znajdziesz dwa niezłe przedmioty: długi miecz Potęga Asturiana oraz Pas cienia. Kiedy opróżnisz skrytkę, zadanie zostanie zaliczone.


Mrozie


Opublikowano:


Komentarze

Ostrzeżenie

Komentowanie jest zarezerwowane dla zarejestrowanych użytkowników. Zaloguj się poniżej lub zarejestruj - za darmo i w mniej niż 5 minut!

Zaloguj się

Nie zalecane na współdzielonych komputerach

Szybsze logowanie

Możesz również zalogować się poprzez jeden z poniższych serwisów.